Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson V800 scanner met Silverfast sofware

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson V800 scanner met Silverfast sofware

    Ik heb een Epson V800 scanner.
    De bedoeling is om enkele duizenden dia's en negatieven in te scannen.
    De originele Epson-scan software is goed maar laat soms toch wel eens te wensen over.
    Vandaar dat ik de meegeleverde Silverfast-software wens te gebruiken.
    Hiermee heb ik echter een probleem: de ingescande bestanden staan in een map die je eventueel zelf aanmaakt of kiest en de bestanden worden daar in opgeslagen. De bestanden kan je zien en openen, zelfs in Photoshop, zolang dat je het doet vanuit die Silverfast. Sluit je Silverfast af en ga je zoeken naar die bestanden of map, dan zijn ze onvindbaar. De map is onvindbaar. Start je Silverfast terug op, dan zie je de map terug met de ingescande bestanden.
    Het is alsof Silverfast werkt in een soort virtuele omgeving maar niet direct op de schijf van de computer.
    Als je in Silverfast zit, en opent een bestand via bvb Photoshop en je wenst dit dan op te slaan als... op een andere schijf of USB-stick gaat dit niet. De computer meld dat de bestemming geen toegang heeft of ongeldige bestandsnaam.
    Ik heb de software dan ook op een andere computer geinstalleerd ( eigenlijk al op drie computers) maar altijd hetzelfde probleem.
    Even dacht ik de software te registreren, maar ook dat lost niets op.
    Ik werk in windows 10.

    Heeft er iemand gelijkaardige problemen en hoe is dit op te lossen?
    Last edited by lucvr; 5 januari 2019, 18:54.

  • #2
    Re: Epson V800 scanner met Silverfast sofware

    Ik heb heel lang geleden wel eens met Silverfast gewerkt en kan mij zo'n probleem niet herinneren.

    Hier is een Link naar een Manual, misschien kan dit je verder helpen... https://www.silverfast.com/download/...2006-11-27.pdf

    Op bladzijde 51 staat iets over de verschillende Locaties waar de bestanden zouden moeten worden opgeslagen
    http://www.smuttynose.nl

    Comment

    Working...
    X