Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TIG lasapparaat kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TIG lasapparaat kopen

    Graag had ik mij een TIG lasapparaat gekocht ( voor gewoon hobbygebruik) niet te zwaar maar wel degelijk, heeft iemand ervaring & raad ?
    Zelf heb ik al jarenlange ervaring met MMA lassen en Acetyleen lassen/ snijden.

    Bedankt bij voorbaat
    Maurits W

  • #2
    Re: TIG lasapparaat kopen

    Ik heb een TIG te koop staan tweedehands. Er zijn al een paar mensen die interesse tonen maar ik heb nog niet de tijd genomen er eens foto´s van te nemen.
    Prachtig apparaat maar nu we in het centrum van de stad gaan wonen zijn heb ik er geen toepassing meer voor.

    Kan zowat alles wat je wil. Alles is instelbaar van voorgassen, nagas, puls, periode,ac/dc,... Je kan het zo gek niet bedenken of het zit er op. Kan ook MMA.
    Het is een IGBT toestel dus zeer modern qua technologie.
    Medium fles Argon is er bij maar die is nu wel bijna leeg. Ontspanner met druk en debiet regeling + meters.

    Als je meer info wil doe maar even prive bericht.

    Comment


    • #3
      Re: TIG lasapparaat kopen

      Kijk ook vooral je stroomaansluiting na. Meestal werkt dat niet op een gewoon stopcontact.

      Comment


      • #4
        Re: TIG lasapparaat kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Kijk ook vooral je stroomaansluiting na. Meestal werkt dat niet op een gewoon stopcontact.
        Een TIG/MMA voor hobbygebruik (max 200-250A) werkt op een gewoon stopcontact van 16A.

        Comment


        • #5
          Re: TIG lasapparaat kopen

          Als je van plan bent om aluminium te lassen, een model kiezen dat AC aan boord heeft. Verder zijn er goedkope hobby toestellen en dure pro toestellen. Moet je vaak en langdurig zware profielen lassen kijk dan ook naar de tijd die je onder een bepaald vermogen kan werken.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: TIG lasapparaat kopen

            Hier een Cerdi Portig205, voordeel Cerdi is een West-Vlaams bedrijf dat
            zijn printen nog met draad componenten bezet, zonder smd dus en altijd herstelbaar
            moest dat nodig zijn.

            Comment

            Working...
            X