Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

    Ik heb al jarenlang een Canon 1000D maar deze wordt weinig gebruikt. Alleen voor productfotografie (met natuurlijk licht). Ik zou deze graag vervangen door een compacter toestel dat ook kan filmen zodat ik het ook kan gebruiken voor filmpjes en 't hopelijk ook meer ga gebruiken voor foto's/filmpjes van het gezin (ipv iPhone).

    Vereisten:
    Lichtsterk (speel wel graag met scherptediepte)
    Fotograferen in RAW ivm nabewerking in Lightroom
    Video

    Ik twijfel tussen de M50 (systeemcamera) of PowerShot G7 Mark II.
    Ze voldoen volgens mij beide aan de vereisten? Voorkeur voor opnieuw Canon wegens nooit wat anders gehad

  • #2
    Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

      Als je graag speelt met scherptediepte en je moet kiezen tussen deze twee camera's die je in gedachten hebt, dan geef ik de voorkeur aan de M50.

      Op het M systeem heb je de 22 F2 en de 32 1.4 objectieven die je toch betere DOF controle toelaten (die je wenst)
      De M50 heeft ook de mogelijkheid om 4K te filmen.
      Verder kan je eventueel nog uitbreiden met andere objectieven naargelang je wensen.

      Alleen als je compactheid belangrijk vindt dan kies je beter voor de G7II .. die laatste past nog net in een jaszak

      Beide camera's zijn goed.. maar naar hetgeen ik van jou te horen krijg ... lijkt mij de M50 de betere keuze
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

        De M50 heeft een 24mps APS-C sensor, je hebt dezelfde beeldkwaliteit als andere Canon croptoestellen.
        Bovendien kan je buiten 7 of 8 EF-M lenzen ook alle EF en EF-S lenzen gebruiken.

        Als compactheid belangrijk is kijk ook eens naar de M100, zelfde sensor enz maar geen zoeker.
        Met de 22mm f:2 pancake gaat die ook in je jaszak. Zeer scherp lensje trouwens.
        Zelf heb ik om die reden een M6 gekocht, daar kan je desnoods wel een extra zoeker opzetten.

        Comment


        • #5
          Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          De M50 heeft ook de mogelijkheid om 4K te filmen.
          In 4K krijg je geen dual pixel AF maar een waardeloze contrastdetectie AF. De 2.54x crop is ook enorm.

          Wil je in 4K filmen dan kijk je beter naar Sony of Panasonic.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

            Ik ben pas nieuw op deze site en ja sorry dat ik dit hier moet vragen en is dus niet onmiddellijk een reactie over dit onderwerp. Maar hoe kan men op deze site een nieuwe vraag, onderwerp of discussie starten of stellen? Of kan je dat maar enkel wanneer je een abonnement hebt? Wellicht zie ik er over, maar ben toch al enige tijd aan het zoeken

            Comment


            • #7
              Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

              Mijn broer heeft de Canon M50 gekocht met de 15-45 kitlens + 22mm F2 lens. Aangezien hij graag tips wou van mij, heb ik hem ook maar eens onderhanden genomen. Wel begreep ik dat zijn Lightroom niet gelijk overweg kon met de compressed raws. Maar volgens mij met de juiste update moet je ze wel kunnen bewerken. Ik vond de M50 wel een leuk toestelletje, verder zit er een optie die handmatig scherpstellen makkelijker maakt. Deze functie heb ik niet gevonden op de 6D/5D Mark II die ik weleens leende. Bij deze optie kun je de onscherpe gebieden een kleur geven. Een uit de 7 kleuren. Zoek naar iets van Focus peaking. De kitlens was best scherp op volopen bij de groothoeklens. Maar op 45mm moet je wel de lens dicht knijpen op F8/11.

              Hoe belangrijk is grote scherpdiepte bij je product fotografie? Want ik denk dat de Powershot in dat opzichte wel voordelen heeft tot van de EOS M. Maar als de achtergrond mooi vaag moet worden is de EOS M weer in het voordeel.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Canon M50 of Canon PowerShot G7 X Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                In 4K krijg je geen dual pixel AF maar een waardeloze contrastdetectie AF. De 2.54x crop is ook enorm.

                Wil je in 4K filmen dan kijk je beter naar Sony of Panasonic.
                Idd Alex, dat wist ik. (4K Crop) (en ook van die dual pixel die niet toegepast is bij 4K)
                De M50 heeft net zoals de EOS R een onpraktische crop op 4K, alhoewel deze laatste iets milder is.
                Ik wou het TS gewoon even meegegeven.
                Ik probeer altijd de antwoord te geven op iemand zijn voorkeuze.. in dit geval was dit de vraag M50 of G7 MKII.
                Niet bepaald mijn keuze van camera.. maar daar beslis ik niet over.
                Camera's hier onderling bespreken heeft ook maar weinig zin en leid op den duur naar verwarring.
                Het is al moeilijk om binnen eigen merk een voorkeur te geven aan één model (bv M50 vs M5) laat staan alle merken en modellen hier bij te betrekken.


                Idd voor Video in 4K ben je beter af met Panasonic of Sony en ook Fuji
                Of TS hier een boodschap aan heeft weet ik niet
                Als TS zegt dat hij bij Canon wil blijven dan respecteer ik dat liever
                Voor je het weet heeft iedereen weer hier zijn favoriete camera/model genoemd en ziet TS door de bomen het bos niet meer.

                Dus de vraag Canon M50 of G7 X MKII is mijn antwoord ... de M50
                Het waarom heb ik al gegeven (post 3)
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment

                Working...
                X