Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ander fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ander fototoestel

    Eerst en vooral mijn beste wensen voor een gezond 2019 aan iedereen, en véél fotoplezier

    Even een vraag - advies - ervaring

    De laatste jaren werk ik met Nikon (D5200) en heb zin om de Fuji XT-3 aan te schaffen. Maar wat met mijn lenzen? Flits SB900?

    Dank bij voorbaat al voor jullie antwoord

    gr
    Luc

  • #2
    Re: ander fototoestel

    Oorspronkelijk geplaatst door Luc51a Bekijk bericht
    Eerst en vooral mijn beste wensen voor een gezond 2019 aan iedereen, en véél fotoplezier

    Even een vraag - advies - ervaring

    De laatste jaren werk ik met Nikon (D5200) en heb zin om de Fuji XT-3 aan te schaffen. Maar wat met mijn lenzen? Flits SB900?

    Dank bij voorbaat al voor jullie antwoord

    gr
    Luc
    Er bestaan adapters nikon F naar Fuji X. Maar je verliest AF.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: ander fototoestel

      Ik ken niks van Nikon, toch het digitale niet, maar als je wenst over te stappen naar een spiegelloze dan zou ik voor de Z6 of Z7 gaan, zeker weten.
      Dit zijn FF sensoren terwijl Fujifilm een crop is.
      Zelf heb ik ook een X-T2 en een X-E2s en ben er tevreden van, meer dan tevreden van zou ik durven zeggen, maar toen bestond de Canon R niet en was er nog geen flauw vermoeden dat Canon een spiegelloze FF zou uitbrengen.
      Mocht ik in uw plaats zijn dan bleef ik bij Nikon.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: ander fototoestel

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik ken niks van Nikon, toch het digitale niet, maar als je wenst over te stappen naar een spiegelloze dan zou ik voor de Z6 of Z7 gaan, zeker weten.
        Dit zijn FF sensoren terwijl Fujifilm een crop is.
        Zelf heb ik ook een X-T2 en een X-E2s en ben er tevreden van, meer dan tevreden van zou ik durven zeggen, maar toen bestond de Canon R niet en was er nog geen flauw vermoeden dat Canon een spiegelloze FF zou uitbrengen.
        Mocht ik in uw plaats zijn dan bleef ik bij Nikon.
        Ik sta redelijk perplex van deze (historische ?) uitspraak.
        Jarenlang werd wie bij Canon en Nikon bleef hier een beetje meewarig bekeken, je had toch al lang een mirrorless moeten hebben en Fuji is de max.
        Nu dat Canikon eindelijk gezwicht is en - zeker wat Canon betreft - een hooguit verdienstelijke eerste FF mirrorless heeft uitgebracht, blijken die andere merken toch niet te zijn wat ervan verwacht werd ?
        Naar wat ik kan zien heeft Fuji een zeer goede beeldkwaliteit voor een crop, en ook mijn ervaring met EOS-M is zeer positief - alhoewel ik dit als een systeem erbij zie met de nadruk op compactheid.
        Dank voor de raad op om bij mijn merk te blijven, het komt wel in orde.

        Comment


        • #5
          Re: ander fototoestel

          Het verschil tussen een DSLR en een systeemcamera is dat de beleving vooral anders is.
          Waar je bij DSLR meer verbeelding moet hebben over wat de foto zal worden is dat bij systeemcamera meer WYSIWYG. Niet onder alle omstandigheden maar wel bij continulicht.
          Je moet mijn inziens ook veel minder kennis en kunde hebben bij die systeemcameras om sterke fotos te maken omdat je gelijk het resultaat kan zien in je zoeker.
          Voor wie snel wil groeien is dat zeker een meerwaarde om te zien hoe diafragma, sluiter en iso een invloed hebben op je beeld.
          Anderzijds eens je nog verder gaat groeien loop je daar ook weer tegen grenzen aan waarbij de voordelen van de systeemcamera bijna helemaal weg zijn.
          Als je dan ook al de nadelen van een systeemcamera gaat opsommen dan merk je dat het toch niet zo de beste keuze is. Dat is ook de reden waarom Canon zo lang op zich heeft laten wachten om iets gelijkaardig op de markt te brengen. Maar ja verkoop is verkoop en ook zij moeten iets aanbieden voor de nieuwe starters.

          Gezien je nu al bij een goed merk zit en al extra spullen hebt lijkt mij de logische volgende stap de D7500. Budgetvriendelijk en al direct weer nieuwe mogelijkheden.

          Comment


          • #6
            Re: ander fototoestel

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik sta redelijk perplex van deze (historische ?) uitspraak.
            Jarenlang werd wie bij Canon en Nikon bleef hier een beetje meewarig bekeken, je had toch al lang een mirrorless moeten hebben en Fuji is de max.
            Nu dat Canikon eindelijk gezwicht is en - zeker wat Canon betreft - een hooguit verdienstelijke eerste FF mirrorless heeft uitgebracht, blijken die andere merken toch niet te zijn wat ervan verwacht werd ?
            Naar wat ik kan zien heeft Fuji een zeer goede beeldkwaliteit voor een crop, en ook mijn ervaring met EOS-M is zeer positief - alhoewel ik dit als een systeem erbij zie met de nadruk op compactheid.
            Dank voor de raad op om bij mijn merk te blijven, het komt wel in orde.
            Historische uitspraak?
            TS heeft aan dat hij al meerdere Nikon lenzen heeft en dat hij een Nikon flts heeft, dus waarom zou hij overstappen naar fujifilm?
            Had de Canon R al langer bestaan dan had ik zeker geen Fujifilm gekocht.
            Pas op!!! Ik ben zeer tevreden van mijn X-T1 en X-E2s met de Samyang 12mm, XF 18-55mm, XF 18-135, XF 27mm en XF 35mm.
            Dus TS vraagt zich af wat te doen met zijn Nikon lenzen en flitser, toch logisch dat ik hem aanraad om bij Nikon te blijven zeker?
            Jij vind de Canon R niet goed? Canon zet hem op gelijke hoogte van de 5D IV heb ik één van hun nieuwsbrieven gelezen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: ander fototoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Historische uitspraak?
              TS heeft aan dat hij al meerdere Nikon lenzen heeft
              En bij een D5200 zullen dat dan FX-lenzen zijn?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: ander fototoestel

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                En bij een D5200 zullen dat dan FX-lenzen zijn?
                Voor je een dergelijke suggestie doet moet je mijn eerste post EENS GOED lezen, of koop je een betere bril.

                Ik ken niks van Nikon, toch het digitale niet
                En als dat DX lenzen zijn, so what?
                Last edited by Red Falcon; 4 januari 2019, 10:59.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X