Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficiat!

    VQB wint voor de tweede keer op rij de December-Challenge met een gevallen ijskreem (Oeps!). Voor mij was de eindspurt onvoorspelbaar, want diegenen die vooraan zaten, sprongen geregeld haasje-over, en ik had zelf gegokt op #2, Katrien1957, met "Sweet Candy".
    Filipo behaalde een verdiende derde plaats met de "M&M Verffabriek". Ik denk dat het al even geleden was dat hij zich nog aan een tableau met minimensjes gewaagd had, misschien omdat ik in het verleden al gezegd had deze wat beu te zijn? Maar hij is niet de enige met een voorraad aan minimensjes, en hij laat zich zomaar niet verdringen door nieuwere deelnemers !
    Mijn gelukwensen gaan op de eerste plaats naar de eerste drie, maar tevens ook naar alle 30 deelnemers. Iedereen heeft zijn of haar best gedaan om een kleurrijke prent af te leveren, en dat deed deugd in een grijze maand als december.

    De laatste kortingbon van 2018, geschonken door onze sponsor CeWe, wordt vandaag nog verzonden naar VQB. De winnende foto wordt door mij genomineerd voor de wekelijkse HoF (pas op: een nominatie is nog geen selectie!) en zal tevens worden opgevraagd door de Shoot redactie voor publicatie in het tijdschrift.

    De keuze voor januari 2019 is gevallen op Nevel of Mist. Daarvoor zullen de deelnemers toch wel hun kopje moeten buitensteken, denk ik, en dat kan geen kwaad na de afgelopen feestdagen. Moge de beste zegevieren.

    Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar, een goede gezondheid en veel fotoplezier in 2019. De Challenge leeft dankzij ieder van jullie. Ik hoop dat ook in 2019 fair play mag zegevieren!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

    Van harte gefeliciteerd VQB met terug een studio-opname die af was. Of dit nu echt snoep was, dat laat ik even in het midden
    Katrien1957 ook jij proficiat met alweer een mooie setting.
    Zeer tevreden met mijn 3e plaats.
    Ik blijf wel achter met veel vraagtekens bij bepaalde (lage) scores die ik gekregen heb.... men mag mij altijd privé via PB uitleg verstrekken. Hoe kan ik mij verbeteren ?
    @LesC : ik probeer aan je wensen te voldoen maar ik heb, tot mijn genoegen, mini-concullega's en dus is het verleidelijk om terug naar de mini's te gaan....

    Positief bij deze challenge was ook dat er terug meer stemmen gegeven werden dan er deelnemers waren. Super !

    Voor de nieuwe opdracht, vrees ik dat het wel eens een heel beperkte oogst zou kunnen worden.
    Als ik in de krant lees dat er veel minder mist voorkomt dan vroeger, dan is het maar te hopen dat die net binnen de eerste weken van januari voorkomt en liefst als er niet moet gewerkt worden
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

      Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
      ...Voor de nieuwe opdracht, vrees ik dat het wel eens een heel beperkte oogst zou kunnen worden.
      Als ik in de krant lees dat er veel minder mist voorkomt dan vroeger, dan is het maar te hopen dat die net binnen de eerste weken van januari voorkomt en liefst als er niet moet gewerkt worden
      Ik zag/hoorde daarnet de weervoorspelling voor onze (kempische) regio, en idd: mist of nevel zit er voorlopig niet in.
      Afwachten dus maar. Naargelang de tijd vordert zal het spannend worden. Kun je mist maken met minimensjes?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

        Proficiat aan de top-3
        Er waren nog een aantal knappe inzendingen !
        De scores bij sommige beelden zijn inderdaad weer raar te noemen, jammer !
        Mist is niet zo evident, zeker niet voor mensen die niet dicht bij rivieren of plassen wonen, woon je in een stad dan worden de kansen om zoiets in je buurt te fotograferen zeer klein.
        Misschien moet BD een bus inleggen naar de Vogezen of zo
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

          proficiat aan alle deelnemers; voor mij is het geleden van in mijn schooljaren dat ik op de laatste rij zit
          ik denk dat de challenge van deze maand de mist in gaat,
          groetjes St@mpers

          Comment


          • #6
            Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik zag/hoorde daarnet de weervoorspelling voor onze (kempische) regio, en idd: mist of nevel zit er voorlopig niet in.
            Afwachten dus maar. Naargelang de tijd vordert zal het spannend worden. Kun je mist maken met minimensjes?
            mist kun je maken met droogijs of een rookmachine
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              mist kun je maken met droogijs of een rookmachine
              Ja, breng onze Challengers maar op ideeën!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                't ja, een fototoestel hebben we wel, maar een rookmachine ? Waar moet ik dat nu in de kast vinden (buiten sigaretten en deze laatste heb ik zeker al niet).
                Ik wil maar zeggen, ik heb een paar leuke ideeën, alleen, nevel, rook ontbreekt me en ik heb al helemaal geen weet wie me aan rook of rookmachine kan helpen ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                  Nog geen enkele mist-inzending die gevalideerd werd.... nog 1 week te gaan. Alles kan nog.... maar 100 inzendingen zit er wellicht niet meer in.
                  Bedenking : stel dat er uiteindelijk maar 1 inzending is met een totale overbelichting, verkeerd scherpgesteld, heel scheve horizon, enz. Wint die dan automatisch de challenge.... met publicatie in Shoot ?
                  Of moet er toch een minimaal aantal deelnemers zijn ?
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                    Totnogtoe twee inzendingen die allebei afgekeurd werden: de eerste dateerde van 2017, en de tweede werd tegelijk op het forum gepost (dus weg anonimiteit).
                    Tenzij de weersomstandigheden drastisch zouden veranderen, verwacht ik niet dat de januari Challenge doorgaat.
                    De regels zeggen niet bepaald wat over aantal deelnemers; ik moet daarover nog contact opnemen met het bestuur. Maar slechts één inzending, of minder dan ... laat ons zeggen 10? Maar ik neem contact op met het bestuur.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                      Minimum 10 lijkt me idd geen slecht idee.
                      Het is een vrij uitzonderlijke situatie maar de weersomstandigheden zitten niet mee....
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                        Sorry Lesc en anderen. het is niet omdat er geen inzendingen binnen komen dat:
                        1) er geen genomen zijn. Men kan ook wachten tot op het laatste moment
                        2) Indien er dan echt heel weinig foto's binnen komen en de oefening gaat niet door, dan is dat een aanfluiting van het werk dat mensen hebben willen doen.
                        Al was er maar 1 deelname, de wedstrijd moet volgens mij wel door gaan en ook met een stemming.
                        Laat fantasten nu eens bewijzen dat ze fantast zijn.
                        Iedereen die voor heeft gestemd moest zich deze bedenking op voorhand hebben gesteld en niet nu. Zelf heb IK niet voor Mist und Nebel gestemd omdat ik, inderdaad, problemen zag en voelde met het weer. Heb dan momenteel nog geen moeite gedaan om een foto te maken, maar ik heb nog een paar dagen tijd. Wie weet krijg ik nog een nevelige ingeving.
                        Ik dacht eerst dat je het experiment waagde om geen foto's te tonen zolang de inzendtijd loopt. Wat ik trouwens reuze vind. Zo kan eens iedereen zijn eigen grijze materie pijnigen zonder even bij een ander te moeten spieken.
                        Dus, neen, aub, zet de wedstrijd niet stop.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                          Challenge wordt niet stop gezet. Maar het spreekt vanzelf dat slechts één, of een te klein aantal inzendingen, de Challenge die naam niet waardig is. Bestuur is gecontacteerd.
                          Maar wat zag ik vanmorgen toen ik buitenkeek? Vorst aan de grond EN nevel.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                            Lesc, sorry, maar hierin verschillen we blijkbaar grondig.
                            Iedereen maakt voor zichzelf uit indien hij mee doet aan een wedstrijd. Meer nog, iedereen heeft al op voorhand inspraak gekregen over welk onderwerp hij het liefste zou deel nemen. Daar moet hij dan ook zijn verantwoordelijkheid in op nemen.
                            Het thema is daarbij dan nog een superrekbaar begrip waardoor de fantasie vrij mag en kan tieren ...
                            Nu, wat ook juist is, het is niet omdat ik geen inzending(en) doe ik ook niet deel neem. De foto werd, wordt niet altijd opgezonden, maar er wordt in gesloten kring nadien wel over gebabbeld.
                            Nu, het zou leuk zijn indien je foto's, als er dan toch nog inzendingen komen, pas toont na afsluiten van de inzendperiode.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: VQB wint voor de tweede keer op rij de december-Challenge, thema: Snoep. Proficia

                              Ik zag deze morgen vanuit de trein ook op sommige plaatsen nevel hangen.... dus er is hoop dat er deze morgen BD'ers hun slag hebben kunnen slaan
                              En er is ook al een eerste gevalideerde inzending.

                              @Wim : Ik ben me er ook wel bewust van dat er wellicht al foto's staan te wachten om ingezonden te worden.
                              En er is ook niet gezegd dat de wedstrijd moet gestopt worden.
                              Ik begrijp je standpunt maar het kan geen kwaad om al voorbereid te zijn op een uitzonderlijke situatie dus maakte ik de bedenking : wat als.... ?

                              Je kan als deelnemer toch moeilijk blij zijn met een challenge-overwinning als er geen concurrentie was ?
                              Een minimumaantal deelnemers (om prijzen toe te kennen) lijkt me geen slecht idee.
                              Shoot zou toch ook niet gelukkig zijn als ze een foto zouden moeten publiceren met bvb een gemiddelde van 4 (omdat dat de enige foto was) ?
                              En ik hou mijn hart al vast voor de gegeven scores. Te weinig deelnemers zou wel eens kunnen resulteren in (heel) weinig stemmers en dan kan 1 of enkele deelnemers de hele uitslag beïnvloeden....
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X