Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sd bokrijk knal- en lichtspel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sd bokrijk knal- en lichtspel

    Voor mij was het de eerste keer dat ik op deze plaats kom
    en eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht.
    Ik dacht er historische gebouwen te vinden die mooi zouden verlicht zijn,
    met draaiende molens, maar op dat vlak bleef ik op mijn honger zitten.
    Het thema is eigenlijk type draaimolens - eten en drinken.

    De avond werd voor mij afgesloten met een vuurwerk en dit wordt een eerste
    reeksje die ik laat zien van mijn probeersels.



    1.





    2.





    3.





    4.





    5.






    6.






    7.





    8.






    9.



    Dank voor het kijken, prettige feesten en tot volgend jaar.
    Alle opwerkingen, verbeteringen, adviezen zijn meer dan welkom.

    Groetjes,

    Dirk
    Last edited by fotosdirk; 1 januari 2019, 09:34. Reden: aangepast volgens schitterend advies

  • #2
    Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

    Dirk,

    mooie foto's en op een goed plaats genomen.

    Maar ik had er iets afgedaan van de voorgrond, voor mij een beetje teveel voorgrond.

    Verder Beste Wensen en tot volgend jaar ergen ten velde!!!

    Frans
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

      9 mooie knallers. maar zoals je aanhaalt, verlichting oude gebouwen en opstelling kermis kon beter.

      Ik volg ook Frans met iets meer van de voorgrond af te doen, maar ik denk dat het is omdat je voor een vierkante uitsnede bent gegaan.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

        Dirk,

        goede foto's, je kan merken dat dit met een lange sluitertijd is gebeurd en met een redelijk dichtgeknepen diafragma, te zien aan de lampjes want die zijn in ster vorm.

        Aangezien mijn foto's uit de hand werden gefotografeerd kon ik niet zo een lange sluitertijd nemen.

        Ze zijn genomen op 1/40 sec.

        Verder ook de Beste Wensen voor 2019 en zullen we mekaar wel eens terug zien ergens ten velde.

        Comment


        • #5
          Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

          Allen,

          Hartelijk dank voor de bemerking betreffende de voorgrond.
          Ik had reeds een gevoel dat er teveel voorgrond was zonder informatie, en dit is bevestigd door jullie. Dank daarvoor.
          Heb daarom de foto's aangepast.
          De locatie was een gok daar we niet echt wisten waar het vuurwerk ging doorgaan, maar inderdaad de voorgrond met molen, kerkje en gebouwen
          verlicht in diverse kleuren vind ik ok.

          Betreffende de opname. Ik heb geprobeerd om het afgevuurd vuurwerk te volgen wanneer het afgeschoten wordt,
          en net als ik denk dat hij zal openspringen afgedrukt zodat ik het vuurwerk krijg vanaf de knal tot bijna de uitdoving.
          Hoelang dit duurt? Is een beetje zoeken en proberen.

          Alle foto's werden gemaakt met een manuele lens (zonder autofocus) iso 200 f9,0 omdat ik anders niet voldoende sluitertijd kreeg.

          Ik probeer maar en leer altijd graag bij.

          Groetjes,

          Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

            Met een stuk van de voorgrond af zijn ze veel beter

            Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

            Comment


            • #7
              Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

              Dirk, een mooie geslaagde reeks. Het is geen fotografenparadijs - maar waar is het dan wel(?) - Led licht is nog erger, of van die afschuwelijk gele natriumlampen... Er moet nog enige uitdaging blijven bij onze hobby - zullen we maar al troostend denken?
              Dit jaar ben ik gewoon van de kerstmarkt in Leuven weggebleven omdat je door die helse tentenkermis niks kan fotograferen van de verlichting van 't ladeuzegebouw - en als dat dan nog snel weg zou zijn is't niks - maar nadien volgt dan de corrida - die dan ook weer een paar dagen blijft staan. Dus als je wil oefenen in frustratie - dan is Leuven nog geschikter dan Bokrijk...

              Comment


              • #8
                Re: Sd bokrijk knal- en lichtspel

                Mooi
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment

                Working...
                X