Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China Lights (Zoo Antwerpen) en statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • China Lights (Zoo Antwerpen) en statief

    Ik ga morgen naar China Lights in de zoo van Antwerpen. Ik ben nog nooit naar zo'n evenement geweest en vraag me nu af of het aan te raden is om een statief mee te nemen, of dat het te doen is om uit de hand te fotograferen. Weet iemand of je wel met een statief binnen mag? Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk druk kan zijn.
    Ik heb ook geen idee van de grootte en afstand van de sculpturen, dus ook niet welke lenzen ik best kan meenemen.

    Mijn collectie die in aanmerking komt om mee te nemen:
    - 35mm 1.8
    - 17-50 2.8
    - 10-20 3.5
    - 70mm 2.8

    Wie is er al geweest en kan me een paar tips geven?
    Last edited by brunov; 29 december 2018, 21:33. Reden: collectie lenzen toegevoegd.
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

  • #2
    Re: China Lights (Zoo Antwerpen) en statief

    deze opname is gemaakt uit de hand met een Nikon D7500, iso 1600, F 6.3, 1/200, lens 16-85 op 18 mm, sluitertijd voorkeuze
    ik maak al mijn opname's uit de hand, zeker geen flitser

    meer voorbeelden op https://www.behance.net/gallery/7416...ina-light-2018

    gebruikte lenzen, nikon 16-85, en tokina 11-20
    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
    Grt. Jos

    Comment


    • #3
      Re: China Lights (Zoo Antwerpen) en statief

      Hallo Jos, bedankt voor het antwoord! Met de gegevens van jouw foto heb ik toch al een idee.

      Ik heb wel vrij veel ervaring met slechte lichtomstandigheden (urbex, concerten,...). Een flitser zal ik zeker nooit gebruiken op zo'n evenement.

      Ik vroeg me vooral af wat de afstand is tot die sculpturen (welke lens), hoe druk het zou kunnen zijn (statief of niet?),...
      Ik zal zeker de 17-50 en 10-20 meenemen.

      (Mijn openingspost was misschien niet helemaal duidelijk, ik ben van wacht deze week en was nogal gehaast...)
      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
      Mijn website: www.computerhersteller.be

      Comment


      • #4
        Re: China Lights (Zoo Antwerpen) en statief

        Hoewel ik er over dag was, een statief zou ik niet meenemen.
        Werk met ISO en diafragma (en hou dus de sluitertijd kort genoeg om geen bewegingsonscherpte te krijgen), dan komt dat wel snor.
        Er is dikwijls weinig afstand tot de sculpturen heb ik gezien, dus die 10-20 zal zeker van pas komen.

        Ze zijn redelijk streng in Antwerpen, een loopfiets mocht niet (in Planckendael wel) dus ik vrees ook voor een statief.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: China Lights (Zoo Antwerpen) en statief

          een statief is zeker toegelaten, maar ik denk dat je er meer last dan plezier aan gaat hebben, toen ik er geweest ben was het niet druk, mijn zus is gisteren geweest en het was er toen zeer druk
          zonder statief ben je veel beweeglijker om een positie in te nemen. van de 11-20 heb ik het meest gebruik gemaakt. ik heb geen enkele opname gemaakt met meer dan 58 mm, de afstand tot de werken zijn meestal kort.
          Last edited by Josca; 30 december 2018, 12:15.
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment

          Working...
          X