Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waanzin V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Waanzin V

    Eens iets anders, een schets van het ijzerfront. Misschien past deze ook in de serie ?

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Waanzin V

    Ha Raymond,


    Je hebt een aantal zeer mooie en aparte bewerkingen rond een "immer intrigerend" thema te pakken!
    Uiteraard hoort het palet van de fotobewerking hierbij standaard tot jouw instrumenten.
    Het onderwerp is voor mij absoluut verbindend, maar als je ze ook echt als een serie van foto's naar buiten wilt brengen dan is de uitvoering/ bewerking/ samenhang in de afgelopen beelden nu nog te uiteenlopend wat mij betreft.

    Als ik dit beeld op zich beschouw, dan zie ik bijna geen foto meer, maar echt een bewerking. Jouw bewerking, dus.
    Dat me dat bij deze best prettig voorkomt (en niet specifiek als een wereldoorlog-prent) moet je dan maar even voor lief nemen.

    Moraal van het verhaal: Deze laat mij niet specifiek "Waanzin" zien.

    Groet,
    Ruud

    Comment


    • #3
      Re: Waanzin V

      dit is inderdaad ook meer een aquarel dan een foto, maar als deel van een reeks over de waanzin van de oorlog waarin de vorige beelden ook "emotioneel" gemaakt werden, heeft dit beeld voor mij zeker een plaats.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Waanzin V

        Weer een sterk beeld. De eerste associatie die ik had was een beeld van de "tactiek van de verschroeide aarde". Voor mij zeker passend in de Waanzin serie
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Waanzin V

          Volgens mij heb je een prent in de scanner gestopt Raymond.

          Comment


          • #6
            Re: Waanzin V

            Mijn vraag wordt heel goed beantwoord en dat apprecieer ik ten zeerste. Het is een andere stijl of genre en dit kan storend werken als men da foto's in een serie gaat behandelen en bekijken. Het is uiteraard een opname van een beeld (schilderij/tekening) en wou dit even toetsen. En nee, Bernard, deze is niet door de scanner gehaald, heb me er een tijd mee bezig gehouden om dit resultaat te bekomen en ben er in feite nog niet geheel gelukkig mee.
            Dank jullie voor de reacties.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Waanzin V

              Ik vroeg mij al af hoe je dit voor mekaar gekregen had maar dankzij je uitleg moet ik mijn hersentjes niet al te zeer pijnigen.
              Ik vind het wel mooi, ook dat je mij aan het denken zette
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Waanzin V

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Ik vroeg mij al af hoe je dit voor mekaar gekregen had maar dankzij je uitleg moet ik mijn hersentjes niet al te zeer pijnigen.
                Ik vind het wel mooi, ook dat je mij aan het denken zette
                Niet té lang denken Frans want dan belandt je steevast in de psychiatrie, en ik kan het weten (lang geleden). Fijn dat je deze bewerking kan waarderen.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Waanzin V

                  Ik vind niet alle foto's even boeiend,
                  maar als geheel een geweldige serie!
                  "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                  Comment

                  Working...
                  X