Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vleermuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vleermuis

    K'zal al enkele weken met (ik denk) een vleermuis achter mijne gyproc in mijn slaapkamer.
    Eerst dacht ik dat het om veldmuisjes ging maar ik hoor ze soms fladderen.
    Dus is het wss een vleermuis.
    Iemand een idee hoe ik daar vanaf geraak?

  • #2
    Re: vleermuis

    Je zal moeten zoeken naar mogelijke toegangswegen langswaar die daar binnen en buitengeraakt. Eventueel buiten op post gaan staan observeren bij valavond. Heb je ze al zien rondfladderen buiten?

    Zeker dat het geen muizen (of spitmuizen) zijn? Een tijd geleden zaten we met spitsmuizen in de oversteek boven onze garagepoort (=onder onze slaapkamer). Spitsmuizen wrijven vaak hun uitwerpselen af aan de muur. Dat kon je bij nader onderzoek zien op de gevelsteen van de slag vd muur vd garagepoort. Ze hadden dus hun weg gevonden vanop de grond naar omhoog en door een spleet van 8 mm aan de onderkant van de oversteek.

    Als het idd een vleermuis zou zijn weet ik niet hoe je daar vanaf komt. Misschien weet men op de gemeentelijke milieudienst raad?

    Comment


    • #3
      Re: vleermuis

      Vervelend.
      Vleermuizen zijn beschermd.
      Normaal zitten ze nu in hun winterslaap.Dus ze buiten zien fladderen zal weinig waarschijnlijk zijn,alhoewel met de warmere temperaturen je nooit weet.
      Als het een vleermuis is,zal misschien de hogere kamertemp. ze uit haar slaap halen,en hoor je ze daardoor fladderen.
      Normaal verdwijnt ze vanzelf als het buiten warmer wordt.Dan kun je eventueel eens checken waar er openingen zitten.
      Eventueel eens contact opnemen met Natuurpunt.Maar het is een beschermd diertje,ze zullen dan ook waarschijnlijk niet agressief te werk gaan.Maar je weet nooit dat zij een eenvoudige oplossing hebben,zonder je muur te slopen.
      Nu gevaarlijk en stinkend zijn ze niet,tenzij dood.
      Ik vrees dat je toch nog een tijdje een kamergenoot,al is het achter de gyproc, zult hebben.En als je de kamertemperatuur zeer laag houdt,zal hij of niet meer fladderen,maar kun je zelf misschien niet meer slapen van het klappertanden.
      Zeker dat niets anders is??Want vleermuizen hoor je meestal niet veel fladderen.
      Last edited by demuro; 30 december 2018, 09:32.

      Comment


      • #4
        Re: vleermuis

        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
        Je zal moeten zoeken naar mogelijke toegangswegen langswaar die daar binnen en buitengeraakt. Eventueel buiten op post gaan staan observeren bij valavond. Heb je ze al zien rondfladderen buiten?

        Zeker dat het geen muizen (of spitmuizen) zijn? Een tijd geleden zaten we met spitsmuizen in de oversteek boven onze garagepoort (=onder onze slaapkamer). Spitsmuizen wrijven vaak hun uitwerpselen af aan de muur. Dat kon je bij nader onderzoek zien op de gevelsteen van de slag vd muur vd garagepoort. Ze hadden dus hun weg gevonden vanop de grond naar omhoog en door een spleet van 8 mm aan de onderkant van de oversteek.

        Als het idd een vleermuis zou zijn weet ik niet hoe je daar vanaf komt. Misschien weet men op de gemeentelijke milieudienst raad?
        K'zal mij idd beter eens informeren bij de gemeentelijke milieudienst.
        Toch bedankt

        Comment


        • #5
          Re: vleermuis

          Kan het gewoon geen vogel zijn?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: vleermuis

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Kan het gewoon geen vogel zijn?
            Of een of ander buitensporig groot insect , een groote sprinkhaan of een reuzekakkerlak , je weet maar nooit : die kan daar met een reuzegroot nest nakomelingen zitten.
            Nog veel geluk met je vondst.

            Comment


            • #7
              Re: vleermuis

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Kan het gewoon geen vogel zijn?
              Hopelijk geen marter.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: vleermuis

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hopelijk geen marter.
                Heeft toch 5-6 cm nodig om door te kruipen, als die gyproc tegen het dak zit kan dat wel.
                In de nok en tegen de muren zijn grotere ruimten waar ze hun slaapplaats, nest, voorraadruimte of latrine kunnen maken.
                Je hoort ze 's nachts over het dak of de zolder lopen.
                De jongen hoor je piepen, maar daar is het nu misschien wat vroeg voor.
                Je houdt ze enkel buiten door de dakconstructie zeer zorgvuldig af te timmeren (en regelmatig te controleren).

                Comment

                Working...
                X