Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

    Dag,

    ben aan het kijken om stilaan mijn Canon 6D te vervangen; gezien ik de laatste tijd meer macro (bloemen; planten) ben gaan fotograferen wil ik echt wel een toestel met een kantelbaar scherm. Gezien ik gewend ben aan een fullframe, en daar ook al lenzen voor heb wil ik binnen het Canon gamma blijven.
    Heb ook een 7DII waar ik heel tevreden van ben, en meer voor wildlife en vogels gebruik.

    Zijn hier mensen die de 6DII en de Eos R beiden geprobeerd hebben en hun bevindingen willen delen? Een eerder topic hierover van 25 september was nog net te dicht bij de release van de R waardoor niet veel ervaringen te vinden waren.

    OF .... verder doen met de 6D en een Sony RX 10 IV kopen?

    Dank voor jullie input?

  • #2
    Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

    Ik heb geen ervaring met de 6DII en ook niet met de "R", maar ik denk dat de R voor wat jij wil fotograferen zeker geen verkeerde keuze is.
    De beeldkwaliteit van de R staat een trapje hoger (sensor van de 5D IV), en er zijn focuspunten over bijna de hele oppervlakte van de sensor, bij de 6DII zitten die allemaal vlakbij elkaar in het midden van het beeld.
    Het is wel duidelijk dat Canon voldoende plannen heeft om verder te gaan met de R-reeks, anders hadden ze er niet die speciale lenzen voor ontwikkeld.
    Voor actiefotografie is de huidige R niet echt een goede keuze (dat zal voor de volgende "R" modellen wel beter worden), maar daar heb je dan nog de 7DII voor.
    Voorlopig is er nog maar één "R" model, op bepaalde punten is er wel verbetering mogelijk, maar voor wat jij die zou willen gebruiken zie ik niet meteen een nadeel aan die camera.
    En met de adapter erbij hoef je niet meteen geld uit te geven aan andere lenzen.
    Je kan ook de accu van de 7DII gebruiken in de EOS R.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

      Dank je wel BlackB@ndit .

      Niemand al ervaring met die Canon eos R?

      Comment


      • #4
        Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?



        >160 pagina's over de R

        Comment


        • #5
          Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

          Ik heb de R als backup tostel gekocht voor mijn 5D Mrk IV en hij bevalt. het is wel heel anders en je moet weten dat je sommige zaken met een korrel Out moet nemen. Wat mij dadelijk opvalt is geen cross type focus points en het aantal focuspoints dekken wel het hele scherm in, toch zijn die overlappend... een deel van een vorig focus punt is een deel van de volgende etc... Het is digitaal en niet fysiek...

          Met de viewfinder werken is nu ook anders, je ziet effectief via de sensor nu het beeld dat je maakt. Dat is anders...

          Batterj duur is een stuk minder als op de 5D omdat het uiteraard allemaal digitaal is en scherm en viewfinder verbruiken wel wat van de power... ik schat rond 400 / 500 fotos haalbaar zijn uit een batterij lading. Ook een nadeel vind ik dat er geen twee kaarten inzitten (enkel 1 SD slot) en een USB3 connectie, waar je weer andere kabels voor nodig hebt als je tethered shoot, ook mijn software moest geupgrade worden (Capture one en Photoshop etc) om de ondersteuning voor de r te krijgen...

          Inderdaad zelfde sensor als de 5D mark IV, dus kwaliteit beeld en dergelijke is goed. Echter ISO performance ligt ver beneden het niveau van de 5D Mark IV (hoger dan de 6D weet ik niet) maar ik zie al storing van ruis op ISO 800 met de R terwijl ik met de 5D Mark IV het pas storend vind op 3200 en hoger... Ik heb het nog niet echt grondig getest (ik zit niet vaak boven de 400), maar hou er rekening mee in dinkerder periodes als je fotografeert...

          is de 6D beter of gelijkwaardig? neen. de R lijkt me een betere keuze over de 6D, ik zie de R als een klein gestripte 5D Mark IV, toch ook een een heel andere ervaring van de fotografie... Vraagt even gewenninf...

          hoop dat het wat helpt in je keuze.
          Sowiezo is geen van beiden een verkeerde keuze... maar de R is dan nog net iets meer de betere...
          Canon EOS 5D Mark IV - Canon R - Canon EF 85mm f/1.2L II USM - Canon EF 24-70mm f2.8L USM - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM - Canon EF 100-400mm F4.5-5.6L IS II USM - Canon imagePrograf 1000

          Comment


          • #6
            Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

            Dank je wel voor je reactie rveedj2 .... 't blijft veel geld voor op het eerste zicht vrij weinig verschil precies ...

            Comment


            • #7
              Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

              Ik zit nl met ongeveer dezelfde vraag. wil 2de body bij aanschaffen bij mijn 80D.
              Wil voornamelijk naar natuurfotografie (safari's, vogels) en toch ook actiefotografie zoals sport en vliegtuigshows.

              Comment


              • #8
                Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

                Als ik niet in zoeker of op het scherm kan kijken, voldoet mijn telefoon prima als scherm. Ik dacht dat er ook dingetjes zijn op hem op de flitsschoen te bevestigen. Ik weet alleen niet of je camera dat kan.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: canon 6D mII of canon eos R als vervanger voor canon 6D ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als ik niet in zoeker of op het scherm kan kijken, voldoet mijn telefoon prima als scherm. Ik dacht dat er ook dingetjes zijn op hem op de flitsschoen te bevestigen. Ik weet alleen niet of je camera dat kan.
                  Tethered schieten is ook een mogelijkheid kabel in camera en computer programma bv Lightroom

                  Comment

                  Working...
                  X