Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een doodgewoon vliegje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Een doodgewoon vliegje

    Tong uitsteken, foei, een beetje onbeleefd ....

    [IMG][/IMG]

    Bedankt voor het kijken.
    Grtjs,
    Werner
    Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

  • #2
    Re: Een doodgewoon vliegje

    Zelfs zo'n "doodgewoon" vliegje ziet er spectaculair uit. Weer heel knap gemaakt
    Last edited by olivetti; 28 december 2018, 08:38.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Een doodgewoon vliegje

      Heel mooie opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Een doodgewoon vliegje

        Prachtig, wat een scherpte en details Mooi in beeld gebracht. Lijkt wel een alien, komt zo uit een sciencefiction/horrorfilm

        Comment


        • #5
          Re: Een doodgewoon vliegje

          Prachtig gestackt met heel veel detail.

          Er zitten wel nog redelijk wat kleine witte schilfertjes op de vlieg. Het geheel zou volgens mij mooier overkomen zonder deze. Is wel een beetje werk in photoshop maar de moeite waard.

          Gr

          Ward

          Comment


          • #6
            Re: Een doodgewoon vliegje

            Niet in mijn huis!!!
            Maar knap stukje werk.
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: Een doodgewoon vliegje

              Heel knap gedaan!
              Mag ik vragen hoe je dit precies gedaan hebt? Welke lenzen etc?
              Ik heb onlangs een Sony FE 90mm 2.8 macro lens gekocht, maar betwijfel of zo een prachtige plaat kan maken met deze lens.
              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Een doodgewoon vliegje

                Prachtig Werner
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Een doodgewoon vliegje

                  Hartelijk dank iedereen voor de fijne comments.
                  @Stepman: Ik heb de vlieg nu een ultrasoonbad gegeven. Afwachten of ze properder is. PS zou anders nog een optie kunnen zijn die wel eens de moeite waard is. Ik zal zien wat het beste blijkt te zijn.
                  @Grizze: Hoe : focusstacking techniek : meer dan 100 foto's gemaakt met iedere keer een scherptepunt dat 1/100mm verder ligt. Daarna een stacking programma gebruikt. Zerene Stacker Pro. Om te beginnen kan je het gratis programma Combine ZP downloaden. Werkt zeer goed maar uiteraard iets minder goed dan het betalende Zerene Pro. Ik heb twee jaar gewerkt met CZP alvorens over te gaan naar Zerene. Ook omdat ik besefte dat de hobby te intens was geworden en gebleven om niet het onderste uit de kan te halen.
                  Welke lens: Ik werk voornamelijk met de Canon MPe65. Gaat van 1:1 tot 5:1 en is vlijmscherp. Maar ook mijn sigma 150mm 2.8 macrolens is een voortreffelijk lens voor focusstacking. Alleen gaat ze , net als jouw lens, niet verder dan 1:1. Een mooie tussenoplossing voor je , en ook voor mij, is extension tubes. Zo haal je toch nog heel wat meer dan de 1:1 vergroting. Je kan dus met jouw lens zeker even prachtige macro's maken alleen zul je voor de hele kleine dingen tekort schieten. Dan bedoel ik al eerder de grootte van teken , luizen, springstaartjes of als je onderdelen wilt fotograferen zoals alleen de ogen , de klauwen op de pootjes. Maar om te beginnen raad ik je aan te starten met de iets grotere dingen. Het is al moeilijk genoeg. Hoe groter de vergroting hoe moeilijker het wordt. Ook qua belichting. De juiste diffusers vinden en de juiste setups. Ringflash of gewone flashes ?? Je kan ook raynox voorzetlenzen gebruiken. Zijn super !!!! Ik gebruik de raynox250 soms in combinatie met de mpe65 en een volledige set tussenringen (extension tubes) en dan haal ik toch een vergroting van 9:1 :-) :-) Net genoeg voor een luis of vlo fullpictured te krijgen. Neus met deze info info eens rond p het net en je kan beginnen inlezen.
                  PS : ik heb meer dan jaar enkel focusstacking gedaan door manueel aan de lens te draaien en hierdoor de meerdere focuspunten gemaakt. Het gaat maar is minder consequent. Nu werk ik met een manuele focusstackrail. Ik hou het graag manueel omdat ik dan och het gevoel heb dat ik het ZELF doe. En op grote vergrotingen wordt de stepsize steeds kleiner dus een foto die bestat uit 560 frames is geen uitzondering. Maar vaak kom je ergens uit tussen de 100 en de 220. Soms moet je ook al eens enkele onderdelen apart stacken omdat ze in de totale stack doorschemeren kunnen in voor- of achterliggende delen. Dat moet PS soelaas brengen om toch alle verwezen delen apart zichtbaar te maken. Sorry voor deze hele grote boterham en mss wat wishiwashi-uitleg maar ik hoop dat je op basis van deze uitleg je weg kan vinden op het net. En anders , voor concrete vragen, mag je me altijd contacteren. Ook via fb of messenger: vrijens Werner met de afbeelding van een naakthond :-) Slaap er een nachtje over , geeft het wat tijd, probeer al eens het een en ander en als je vastzit , call me. Ik help graag mensen die in deze vreemde extrme macro/micro fotografie wat raad willen hebben. Ok ik ben begonnen met raad van anderen, tips om diffusers te maken , welke materialen gebruiken....hoe de diertjes preparen want pas op : een dood dier kan je niet fotogrfaren. Je moet het opnieuw prepareren zodat oogjes terug helder worden en de ledematen terug soepel kunnen draaien. Daarna begint het posteren. Waarop zet je ze: een naaldje, een pincet, een zelf gemaakt klemmetje. Ik ben nu met iets nieuw bezig in mijn hoofd.Een klevig goedje dat je zelf kan maken en in verschillende vormen kan krijgen en zo hopen dat die kleine critters er aan blijven sticken en hopen dat het goedje ook nog eens mooi op foto staat. Ach ....allemaal doe-het-zelf dingetjes die je nodig hebt maar zo leuk om ze uit te zoen , te maken , te testen en .... te verbeteren. Het klinkt allemaal wat veel nu maar begin stap voor stap. Neem een diertje, zet er een lamp op en probeer eerste gewoon een stackreeks te maken die lukt....vandaarafaan kan je gaan "uitbreiden". Veel plezier en fijne feestdagen gewenst.
                  Groetjes,Werner
                  Last edited by Vjem71; 30 december 2018, 00:31.
                  Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een doodgewoon vliegje

                    Leuk om te lezen en des te meer bewondering voor de door jou getoonde resultaten
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een doodgewoon vliegje

                      Een mooie uitleg over jouw manier van werken en over jouw macropassie Werner
                      Hopelijk trekt dat wat mensen aan om ook op deze manier aan macro te gaan doen en komt er zo terug wat meer leven in de macro-brouwerij hier !
                      Al wil ik de meer close-up gerichte fotografen ook wel een zeer vruchtbaar fotojaar toewensen !
                      Ik kijk al uit naar wat 2019 hier zal brengen in dit forumonderdeel
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een doodgewoon vliegje

                        Wederom fantastisch werk!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een doodgewoon vliegje

                          Proficiat met je HoF ook
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een doodgewoon vliegje

                            Schitterende opname.
                            Een welverdiende HOF en erg mooi dat je een ganse uitleg toevoegt én zelfs hulp aanbied voor diegenen die er "goesting" in hebben.
                            Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een doodgewoon vliegje

                              Een welgemeende dank voor de fijne HOF. Maar vooral wens ik iedereen een goede gezondheid toe en veel liefde in het nieuwe jaar. Veel plezier in het uitoefenen van deze mooie hobby.
                              Hulp aanbieden is toch in de eerste plaats de bedoeling van een forum. Ik was maar al te blij dat ik raad kreeg in het begin en wil daarom met plezier anderen ook bijstaan.
                              Gelukkig nieuwjaar !

                              Grtjs,
                              Werner
                              Canon EOS750D + Sigma 150mm Macro of MPe65 + 65mm ext.tubes + raynox 250 + sunwayPhoto manuele stackrail MFR-150 + DIY diffusers + DIY flashholders.

                              Comment

                              Working...
                              X