Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

    Ik heb tot nu toe TTL geflitst op camera(SB700 met nikon D500), en hierbij gebruik gemaakt van de flitsbelichtingscompensatie.
    Heb weinig ervaring met flitsen maar ik wil mij er wel op gaan toeleggen de komende tijd.


    Mijn bedoeling: leren manueel te flitsen, off camera maar optie op TTL moet altijd mogelijk zijn.
    Ik wil graag starten met mijn huidige SB700; ik koop de X1N trigger/receiver set van Godox om aan de slag te gaan. Het lijkt me logisch om eerst de reportageflits door en door te kennen alvorens verder te investeren in andere flitsers. Het is alleszins wel de bedoeling om in de toekomst te gaan uitbreiden met Godox flitsers zoals de AD200 - AD400 pro omdat ik graag HSS, product & portret wil gaan vastleggen.

    Mijn eerstkomende project is een labradorpup die ik mag verwelkomen in februari. Dat beestje zal dus veel model mogen staan

    Mijn vraag voor julie:

    Om een zwarte labardorpup mooi vast te leggen dacht ik er aan om een softbox met s mount van bowens te kopen voor de reportageflits, grid inclusief. Lijkt me beter dan een paraplu'tje in mijn geval? Ik zal fotograferen in
    woonkamer dus de ruimte is beperkt.
    Hoe groot mag ik gaan in dit geval voor een softbox? Heb geen idee of 80x80 te groot is voor mijn flits? Het heeft geen zin om zo groot te gaan als mijn flits niet krachtig genoeg is natuurlijk.
    Ik heb mijn oog laten vallen op een softbox van Godox:

    De Godox Speedlight Bracket met een softbox en grid is geschikt voor reportageflitsers en Bowens accessoires..., altijd scherp geprijsd bij Cameranu!


    Ik moet ook nog op zoek naar een lichtstatief. Ik denk dat een boomstatief interessant is om zo de pup mooi te kunnen belichten?
    Heb zitten kijken naar boomstatieven van Falcon Eyes & Manfrotto.
    Hebben jullie tips op vlak van zo'n materiaal? Ben er nog niet in thuis dus alle hulp is welkom.

    Ik ben wel prijsbewust maar 't moet ook niet spotgoedkoop zijn. Ik geef liever iets meer uit voor degelijk materiaal omdat ik wil dat het lang en probleemloos meegaat.

    Ook advies over zwart & witte achtergrond met statief is meer dan welkom ;-)

    Bedankt alvast voor alle tips & tricks

  • #2
    Re: Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

    Die Lastolie Ezybox lookalikes zijn veel te zwaar (zwaarder dan een gewone softbox) en nogal onhandig.
    Koop beter een softbox zoals een Phottix Raja of een SMDV met bouwensring en een Phottix cerberus multimount voor je reportageflitser. Allemaal zeer degelijk materiaal dat je later gewoon kun blijven gebruiken als je overschakelt naar studioflitsers.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

      Bedankt voor de tip Zunoel

      De SMDV softboxen was ik al tegenkomen maar die van Phottix nog niet.
      Denk dat het die Raja softbox van Phottix zal worden.

      Heb je nog een tip voor een goede lampstatief? Heb zitten kijken naar de Manfrotto’s en Falcon Eyes maar ik vind er eerlijk gezegd mijn weg ook niet goed in: groot aanbod...
      Ik veronderstel dat ik er ook moet op letten dat ik een swivel mee aankoop voor die mulitmount?

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

        De Phottix cerberus multimount is inclusief aluminium Phottix Varos swivel
        http://www.phottix.com/index.php/en/...wens-ring.html

        Als boomstand kan ik de Manfrotto 420B aanraden. Die hebben we hier bij BD ook.
        Je kan die dichtklappen en als gewoon lampstatief gebruiken.
        https://www.manfrotto.be/combi-boom-...m-with-sandbag
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

          Merci voor de tips. De 420B is ideaal lijkt me!

          Comment


          • #6
            Re: Advies voor beginnende off camera flash fotograaf

            Was juist hetzelfde van plan maar met de Nikon D7100 en de SB800 en mijn oog was ook op X1N trigger/receiver set van Godox gevallen om te beginnen. Was eerst begonnen met de interne flits van mijn toestel te gebruiken als trigger maar dit loopt voor geen meter

            Heb jij soms nog wat ervaring/ raad/ tips and tricks die me kunnen helpen bij deze start
            Nikon D750

            Comment

            Working...
            X