Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen als huwelijksfotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen als huwelijksfotograaf

    Hallo iedereen,

    Ik heb even een vraag voor iedereen die begonnen is als huwelijksfotograaf. Hoe zijn jullie begonnen? Als second shooter of direct de vuurdoop als enige fotograaf?

    Ik vraag dit omdat ik me heel graag verder wil verdiepen in de wereld van huwelijksfotografie maar ik heb koudwatervrees... ja, ik kan fotograferen maar ik vrees altijd dat het niet goed genoeg zal zijn.

    Tips of aanbieding als second shooter altijd welkom 😏
    Last edited by Bb4ng; 26 december 2018, 22:04.

  • #2
    Re: Beginnen als huwelijksfotograaf

    Als je ervaring hebt met mensen fotograferen en weet dat je kunnen goed is zou ik gelijk de vuurdoop nemen.
    Zorg wel dat je alle basis settings kan. Bv. fotograferen bij weinig licht (kerk, stadhuis, feest).

    Heb je die ervaring niet dan kan je die op TFP gemakkelijk opdoen door startende modellen aan te trekken. Leer ook te werken met kinderen (alle leeftijden) want die aanpak is toch net iets anders dan volwassenen. Een succesvolle bruidsreportage vul je best met leuke beelden van de kinderen uit de familie. De mensen smelten er helemaal van weg.

    Alternatief kan je de ervaring ook opdoen door mee te lopen met een ander fotograaf maar ik vrees dat je meer gespannen zal zijn dan mijn vorige idee.

    In conclussie is het werken met mensen en daar moet je sterk in staan om heel snel mensen aan te voelen en dat gepast in beeld te brengen.
    Daarom ook heel belangrijk dat je vooronderzoek doet bij je klant en ruim bespreekt wat de agenda is. Zo ga je die mensen ook kunnen peilen op karakter en stijl en daar een gepast beeld rond kunnen maken.

    Comment

    Working...
    X