Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens (600 mm) op vliegtuig ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens (600 mm) op vliegtuig ?

    Hallo,

    Ik heb wat zitten rond zoeken op verschillende fora, maar heb er direct geen recente info rond gevonden. Mijn probleem is het volgende ... ik ben van plan voor de eerste keer met het vliegtuig te reizen met een 600mm f4.0 (Canon). Een lens die ik uiteraard niet graag (onverwacht) in de bagageruimte zou willen zien belanden. Zijn er mensen die hier recentelijke ervaring met hebben? Wordt dit getolereerd als handbagage? De afmetingen van de beschermkoffer waarin de lens bij de aankoop geleverd wordt, valt met een paar cm net buiten de toegelaten afmetingen als handbagage. Vandaar mijn vraag naar tolerantie of oplossingen? Ik zou vliegen met Brussels Airlines (met bestemming Madrid of Malaga). Uiteraard contacteer ik de maatschappij zelf nog wel, maar ik zou vooreerst willen weten via ervaringen wat mogelijk is vooraleer voor een blok gezet te worden.

    Alvast bedankt voor het advies en de hulp.

    tvdz

  • #2
    Re: Lens (600 mm) op vliegtuig ?

    Oorspronkelijk geplaatst door tvdz Bekijk bericht
    ik ben van plan voor de eerste keer met het vliegtuig te reizen met een 600mm f4.0 (Canon).

    Uiteraard contacteer ik de maatschappij zelf nog wel, maar ik zou vooreerst willen weten via ervaringen wat mogelijk is vooraleer voor een blok gezet te worden.

    Dat zou geen probleem mogen zijn.

    Een "normale" maatschappij maakt normaal gezien geen probleem van een centimeter, wat vooral belangrijk is is dat de lens past onder de zetel voor je of de ruimte boven je. Als je ziet wat mensen als "handbagage" meezeulen vraag je je dikwijls af waarom men afmetingen en gewicht vermeldt bij e voorwaarden.
    Pas wel op met contacteren van de maatschappij, slapende honden, weet je wel...

    Probeer, afhankelijk waar je zal zitten, niet bij de laatsten te zijn om te boarden zodat niet alle baggageruimte al vol zit.

    Twijfel je dan kan je misschien i.p.v. de originele beschermkoffer zelf voor iets kleiner zorgen waar je materiaal in past.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment

    Working...
    X