Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donker dierenbos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Donker dierenbos

    Hallo

    Dit is de laatste foto die ik paraat heb uit recent werk.
    Het klinkt heel fout, maar dit beeld is bij volledige duisternis na zonsondergang gemaakt in een bos.
    Werken in het donker maakt dat zo een bos gewoon in een studio veranderd. Ofwel, je maakt zelf al je licht.

    Het heeft redelijk wat haken en ogen om dit te maken op die manier. Zeker omdat ik deze keer zonder team was.
    Maar dat is dan toch wel een soort van uitdaging, en maakt de friet achteraf welverdiend!



    grtz,
    Mark
    www.markderoophotography.com

  • #2
    Re: Donker dierenbos

    Supermooi weer. En dit toont dat je heel goed weet waar je mee bezig bent.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Donker dierenbos

      Sprookjesachtig mooi

      Comment


      • #4
        Re: Donker dierenbos

        Knap, mooi gekozen kleed ook, alleen lijkt er iets raars aan de hand met de omgevallen tak achter het model. Misschien is het slechts een optische illusie, maar het lijkt alsof die tak voor de boom verdwijnt, al vermoed ik dat die tak gewoon achter de boom verdwijnt en ik een lichtstraal zie of zoiets. Komt wat raar over.

        Comment


        • #5
          Re: Donker dierenbos

          Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
          Sprookjesachtig mooi
          +1
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Donker dierenbos

            Voortschrijdend, gedrapeerd in zijden kleed, witte bloemen in de hand, gevolgd door de lange sleep van je koninklijk kleed,
            tuur je naar de blauwgrijze lucht tussen de takken van de bomen in het sprookjesbos.
            Mijn gedachten komen als de blaadjes van de bomen los en fantaseren een sprookje.
            Je loopt vooruit gedreven door gedachten die spokig als schuine takken je almaar dichter volgen.
            Zoek je een uitweg uit je nachtmerrie en wil je gaan naar zoete dromen van een prins die zal komen en jou liefde begroeten?
            Ik wil je graag ontmoeten, vrouw van mijn dromen, die naar mij toe wil komen, weg van een donker diezig bos, weg van de koude herfst die langzaam de bomen kaal plukt en een vochtige koude laat neerdalen in jou hart.

            of heb ik droom en werkelijkheid verward?

            Comment


            • #7
              Re: Donker dierenbos

              Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
              Voortschrijdend, gedrapeerd in zijden kleed, witte bloemen in de hand, gevolgd door de lange sleep van je koninklijk kleed,
              tuur je naar de blauwgrijze lucht tussen de takken van de bomen in het sprookjesbos.
              Mijn gedachten komen als de blaadjes van de bomen los en fantaseren een sprookje.
              Je loopt vooruit gedreven door gedachten die spokig als schuine takken je almaar dichter volgen.
              Zoek je een uitweg uit je nachtmerrie en wil je gaan naar zoete dromen van een prins die zal komen en jou liefde begroeten?
              Ik wil je graag ontmoeten, vrouw van mijn dromen, die naar mij toe wil komen, weg van een donker diezig bos, weg van de koude herfst die langzaam de bomen kaal plukt en een vochtige koude laat neerdalen in jou hart.

              of heb ik droom en werkelijkheid verward?
              Wat leuk! Er heeft nog nooit iemand een gedicht bij m'n foto geschreven
              www.markderoophotography.com

              Comment


              • #8
                Re: Donker dierenbos

                Heel knap qua sfeer en kleurtoning
                Het idee snachts totale controle over licht te nemen spreekt aan maar lijkt me erg moeilijk te doen, wat het extra knap maakt!

                Wel zou ik links beetje wegsnijden

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Donker dierenbos

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                  Knap, mooi gekozen kleed ook, alleen lijkt er iets raars aan de hand met de omgevallen tak achter het model. Misschien is het slechts een optische illusie, maar het lijkt alsof die tak voor de boom verdwijnt, al vermoed ik dat die tak gewoon achter de boom verdwijnt en ik een lichtstraal zie of zoiets. Komt wat raar over.
                  @Leonide: Ik denk dat je de schaduw van de tak ziet in de mist. Daardoor zie je nog de schors van de stam van de boom.
                  @Mark Deroo: Dit is heel professioneel werk. Bij jouw vorige foto heb ik jouw blog gelezen. Dat je het deze keer alleen klaargespeeld hebt, is een prestatie op zich. Op het resultaat mag je dus heel fier zijn.
                  Proficiat.
                  Xavier
                  Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                  Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                  Laat de commentaren maar komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Donker dierenbos

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Heel knap qua sfeer en kleurtoning
                    Het idee snachts totale controle over licht te nemen spreekt aan maar lijkt me erg moeilijk te doen, wat het extra knap maakt!

                    Wel zou ik links beetje wegsnijden

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    Dat s'nachts werken valt eigenlijk wel mee.
                    Wat je nodig hebt zijn een paar sterke zaklampen en een hoofdlampje voor jezelf.
                    Daarnaast heb je voor jezelf een sterk systeem van indelen nodig zodat je je spullen niet kwijtraakt.
                    Qua licht is het eigenlijk veel makkelijker dan overdag. Want je hoeft niet te dealen met dat zonlicht.
                    Daardoor blijft alles heel erg constant.

                    Ik heb daar nog een filmpje van een ander beeld van:

                    www.markderoophotography.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Donker dierenbos

                      Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                      @Leonide: Ik denk dat je de schaduw van de tak ziet in de mist. Daardoor zie je nog de schors van de stam van de boom.
                      @Mark Deroo: Dit is heel professioneel werk. Bij jouw vorige foto heb ik jouw blog gelezen. Dat je het deze keer alleen klaargespeeld hebt, is een prestatie op zich. Op het resultaat mag je dus heel fier zijn.
                      Proficiat.
                      Xavier
                      Dankje Xavier! Het is alleen gelukt, maar wel met 2 dagen spierpijn :P
                      Word toch een dagje ouder

                      En dat van die boom klopt, het is de slagschaduw.
                      www.markderoophotography.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Donker dierenbos

                        Mooie...proficiat met de hof
                        www.lensculture.com/nathan-verstraete

                        Comment


                        • #13
                          Re: Donker dierenbos

                          Proficiat again! Super filmpje.
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Donker dierenbos

                            Proficiat met je hof, weer een super beeld.
                            Helemaal alleen gedaan.
                            Dan stel ik me voor dat je rondloopt met de rookmachine en de camera bedient met afstandsbediening?
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Donker dierenbos

                              Heftig beeld mooi concept alles klopt in deze plaat Congrats

                              Comment

                              Working...
                              X