Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen testdag van de 30e oktober

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen testdag van de 30e oktober

    Hallo allemaal,

    gehoord dat er op de 30e oktober weer een lenzenuitprobeerdag is in Deurne en ik vroeg me af hoe eea gaat mbt het bekijken van de gemaakte foto's.
    Nemen deelnemers bv een portable mee om direct wat te kunnen zien of doet men dat dan thuis

    Helaas is de Canon EF 24-70 2.8L niet op die dag aanwezig maar als iemand die dan toevallig op zijn toestel heeft zitten dan zou ik zeer dankbaar zijn als ik die eens mag uitproberen op mijn 10D.
    Zelf neem ik mijn Sigma 15-30 EX DG mee want die staat ook niet bij de lijst van 'deelnemers'.

    merci voor de moeite,

    Peter
    Canon 20D, 24-70 2.8L, 17-40 4.0L, EX580, Manfrotto 55

  • #2
    Re: Lenzen testdag van de 30e oktober

    Hallo,

    Voor mij wordt het ook de eerste keer dat ik naar zo'n lenzendag ga.

    Ik zou het wel leuk vinden moest er mensen hun laptop meenemen. Ik ga enkel m'n body meenemen.

    Mvg Sven

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen testdag van de 30e oktober

      Wel, ik heb besloten om bewust m'n portable thuis te laten. Ik neem enkel m'n fototoestel mee.

      Reden: ik wil rustig de verschillende lenzen uittesten en wisselen, zonder dat ik constant met m'n portable hoef te sleuren of deze in het oog moet houden. Verder betwijfel ik het of m'n batterij het zo lang gaat uithouden, en nee ik heb geen zin om telkens de laptop af te sluiten of in hibernate te zetten. Bovendoen moet ik dan ook nog met de cardreader gaan zeulen.

      Wat ben ik echter wel van plan: "steekfisches" maken waarop ik van alle lenzen m'n algemene indrukken kan noteren (bouwkwaliteit, snelheid, etc...) en dan zal ik de foto achteraf wel thuis beoordelen op het gemakske. In de EXIF info staat trouwens toch de lens-info dus het is echt niet moeilijk om achteraf te weten welke foto met welke lens getrokken is.
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen testdag van de 30e oktober

        Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
        Ik ga enkel m'n body meenemen.

        Mvg Sven
        Doen we dat dan niet allemaal?

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen testdag van de 30e oktober

          Wel het kan misschien wel een ideetje zijn voor Corné niet. Hij zal eender hoe zijne 'winkel' in de gaten moeten houden. Een laptop kan er vast wel bij.

          Is trouwens ook voor hem interessant, hij heeft een pak test foto's waar hij uit kan kiezen en evt. op zijn site zetten.

          Dit gezegd zijnde denk ik ook niet dat ik een laptop ga meebrengen.
          1.7 GB aan compact flash moet maar genoeg zijn....
          En voor foto's van andere testers, ik denk dat er genoeg foto's zullen gepost of gelinkt worden hier op het forum. Misschien een item openen in C&A en sticky maken?

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment

          Working...
          X