Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

    Ik heb op 20/12/2018 een Fuji x-e3 met 18-55 besteld.

    Kwam aan op 21/12/2018. Ik doe doos open en zag dat er al een batterij inzat in toesrel! Op batterij stond Demo FK van het merk Hahnel ( kan foto's bezorgen als bewijs). Originele batterij zat ook nog in doos. Ik had een nieuw toestel besteld maar dit bleek dus een demo toestel. Nam contact op met hen en ze boden wel onmiddelijk een retour terug maar wou een retour met ophaling want wil geen extra kosten maken voor een fout van hun... .

    Dag zelf (vandaag) hebben ze het via UPS komen laten ophalen en mijn geld via paypal teruggestord maar helaas geeft paypal het pas 03/01/2019 vrij!! Helemaal niet leuk want wou toestel voor de feestdagen gebruiken... .

    Opletten dus! Vond jammer want dacht dat ze een eerlijk bedrijf waren en kon ze op andere shops voor zelfde prijs bestellen.. nu dus even wachten tot ik mijn geld terug heb en een ander kan gaan kopen.. fijn zo met de feestdagen

    Voor de twijfelaars: Pm gerust je mail en stuur je bewijsfoto's door... .

  • #2
    Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

    Waarom betalen ze het bedrag terug via PayPal, een gewone overschrijving is daarvoor toch veel handiger (en sneller)?
    Met dat demo toestel had je wel een gratis reserve accu, maar het is inderdaad helemaal niet leuk als je een gebruikt toestel krijgt in plaats van een nieuw (als je vooraf weet dat je een demo toestel krijgt tegen een aangepaste prijs, dan ligt dat anders).
    Ze hebben daar dus wel een serieuze fout gemaakt, en dan hebben ze het probleem voor jou ook nog groter gemaakt door je geld via de traagste manier terug te storten waardoor je er nog op moet wachten.
    Dat is niet echt klantvriendelijk...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

      Als ik met niet vergis is konijnenberg onlangs overgenomen door Kamera express...
      Last edited by grizze; 23 december 2018, 14:12.
      “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

        Wat had je verwacht van die bende dozenschuivers als Konijn?

        Comment


        • #5
          Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

          Dat is wel een erg boute uitspraak demeyereg. Dat het service level ver beneden peil gevallen is de afgelopen jaren staat wel vast.

          Comment


          • #6
            Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            Dat is wel een erg boute uitspraak demeyereg. Dat het service level ver beneden peil gevallen is de afgelopen jaren staat wel vast.
            Misschien is de spectaculaire terugval van de service over de laatste jaren, misschien wel te wijten aan het feit dat ze ... dozenschuivers geworden zijn ?

            Comment


            • #7
              Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Dat is wel een erg boute uitspraak demeyereg. Dat het service level ver beneden peil gevallen is de afgelopen jaren staat wel vast.
              10 jaar geleden een keer ferm gekl**t geweest bij Konijn, mij zien ze daar nooit meer.

              Comment


              • #8
                Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                En ik al twee maal gekl##t geweest en hun service na verkoop is al helemaal kl#te en of het nu Konijnenberg of Kamera Express heet, ik koop daar nog simpele dingen en voor de rest merci en au revoir.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Charlie86 Bekijk bericht
                  Ik heb op 20/12/2018 een Fuji x-e3 met 18-55 besteld.
                  ... .
                  Dag zelf (vandaag) hebben ze het via UPS komen laten ophalen en mijn geld via paypal teruggestord maar helaas geeft paypal het pas 03/01/2019 vrij!! Helemaal niet leuk want wou toestel voor de feestdagen gebruiken... .
                  ... .
                  Een terugbetaling staat bijna meteen op het Paypal uittreksel. Deze stort het geld door naar de gebruikte bankrekening en soms heeft je bank een Autorisation Code nodig om het geld op je bankrekening vrij te geven. Afhankelijk van de bank kan dit tot 10 dagen duren. Snelste manier is om zelf de Autorisation Code te achterhalen en deze aan uw bank mede te delen. Afhankelijk van ....... is het teruggestorte geld beschikbaar.

                  " ......... . Upon approval, the requested amount is reserved in your account. This is known as an authorisation. The authorisation is only released as a charge at the time of dispatch, completing the transaction. If the authorisation remains unused, the funds reserved in your account will be made available to you by your bank according to their policies. While most card issuers release authorisations within 3-5 business days, some banks have been known to hold authorisations for up to 10 days. The issuing bank is best placed to provide you with more information on their specific policies regarding authorisations."

                  Hoewel,.. ik heb het gevoel dat er OPDRACHT is gegeven door Konijnenberg aan Paypal om het geld pas op 03/01/2019 vrij te geven zodat dit in het boekjaar 2019 terecht komt als boekhoudkundige magie. maar daar ben je zelf niet mee geholpen. Wellicht weet je bank een oplossing.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                    ik blijf er zeker sinds enkele jaren weg heel ver weg...hoe ze zich ook mogen noemen. Ik laat me niet meer "nemen" door tal van deze "marketing" bedrijven... die veel lucht verkopen maar weinig tastbaars...
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                      Nee het zit wrs zo: mn paypal is gekoppeld aan mn bankrekening. Als ik met paypal betaal dan gaat het vaak na 3 werkdagen van mijn zichtrekening en tot ze het zelf hebben nog een dag. Geld is vandaag pas van mijn rekening. En dan duurt het voordat ze het terug storten. Ligt denk ik eerder aan paypal.

                      Maar dan nog. Kreeg ik een CORRECTE bestelling dan had ik al deze miserie niet. Strafste is: de seal leek onaangetast?! Ben blij dat ze ddl fout toegaven en ddl lieten ophalen maar mocht in eerste instantie niet gebeuren! Zwaar teleurgesteld...

                      Bedoeling van mijn geklaag is: Mensen opgelet als je iets nieuw besteld. Zeker nakijken of alles correct is!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                        Heb ook een bestelling gedaan voor een lens adapterring deze zegel was ook verbroken en een krasje op maar is maar een adapterring

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                          Ik zie net dat 999 euro pas 24/12 van mijn rekening gaat DUS heb ik de invordering geannuleerd... Hopelijk kan het geen kwaad maar heb paypal een mail gestuurd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                            Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
                            Hoewel,.. ik heb het gevoel dat er OPDRACHT is gegeven door Konijnenberg aan Paypal om het geld pas op 03/01/2019 vrij te geven zodat dit in het boekjaar 2019 terecht komt als boekhoudkundige magie. maar daar ben je zelf niet mee geholpen. Wellicht weet je bank een oplossing.
                            Als dat zo is, dan zijn ze echt verkeerd bezig, op die manier jagen ze hun klanten weg...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotokonijnberg verkoopt demo toestel als nieuw... Opgelet!

                              Is dat geen steeds terugkerend verhaal bij winkels die uit hun voegen groeien ? In Brugge hadden we twee fotozaken, ik noem ze schurk T en schurk D. Dat was in de tijd dat ik overwoog om digitaal te gaan maar om de financiële aderlating wat te beperken was ik van plan om mijn oude AiS primes een jaar of zo te gebruiken. Bij Demey wist zelfs de baas niet dat de lichtmeting op de D70 niet werkt, hij maakte er zich vanaf met het verhaal "och dat is niet erg, een foto kost toch niks meer, gewoon proberen tot het goed is". Ik dacht : "run like hell" dus ik naar Tuyttens waar ik bij een dozenschuiver terecht kwam. Zelfde verhaal toen ik de lens boven haalde (een 200) en vroeg om hem er op te zetten zat er geen kaart in het toestel, komaan zeg, steek er dan een in hé. Dan was de batterij niet opgeladen, steek er dan een andere in zeg.... op de duur zat die lens dan toch op die D70, zelfde verhaal. Maar het mooiste moest nog komen, hij kijkt door die zoeker en met een veelbetekenend lachje en de comment "dat is nu een 300". Ik dacht : "wat zegt die nu", dus ik kijk door die zoeker (de eerste keer dat ik door een DX zoeker keek) en dat was helemaal geen 300, dat was alleen een uitsnede van een 200. Dus zeg ik dat hij me wat op de mouw wil spelden. Waarna hij op een blaadje een optische as begint te tekenen (ik ken iets van optische assen) dus ik ga in een wellens-nietes discussie waarna hij kwaad wordt. Eindigde als volgt : "meneer U weet niks van camera's en ik werk hier al 8 jaar". Ik heb die lens er af gehaald en heb me gewoon omgedraaid. Ik heb me toen van pure coleire een eindereeks D1 aangeschaft (de D2X was net op de markt...). Het spijtigste van heel dat verhaal is dat ik toen niet wist dat er hier vlakbij in het onbetekende Veldegem een familiezaak is waar de drie generaties zelf fotografen zijn : Foto Coudenys. Die mensen hebben wel een hart en ziel voor fotografie en hebben bovendien kennis van zaken, ik denk dat je geen Nikon Pro verdeler voor W-Vlaanderen wordt hebt als je er niks van kent. Ik heb al meerdere malen vrienden en kennissen doorgestuurd en ik zag alleen maar blije gezichten achteraf.

                              Comment

                              Working...
                              X