Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alhambra

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Alhambra

    f/5.6 ; 1/100 ; iso 100 ; 70mm


    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: Alhambra

    Wat ik wat jammer vind is dat je het onderwerp van je beeld (de ring) nogal zijdelings ziet waardoor je de ook bv het detail van de figuurtjes erop minder zichtbaar maakt. Ik vroeg me af of focussen op een dichterbij geleden ring niet beter zou zijn, ook omdat dat net je onderwerp duidelijker in beeld komt, en de sequentie van andere ringen nog steeds zichtbaar te houden valt, maar dan door dichter te focussen ook nog iets meer in de bokeh verdwijnen.

    Comment


    • #3
      Re: Alhambra

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
      Wat ik wat jammer vind is dat je het onderwerp van je beeld (de ring) nogal zijdelings ziet waardoor je de ook bv het detail van de figuurtjes erop minder zichtbaar maakt. Ik vroeg me af of focussen op een dichterbij geleden ring niet beter zou zijn, ook omdat dat net je onderwerp duidelijker in beeld komt, en de sequentie van andere ringen nog steeds zichtbaar te houden valt, maar dan door dichter te focussen ook nog iets meer in de bokeh verdwijnen.
      inderdaad, maar wat me trof was niet zozeer de ring (dergelijke ringen om teugels van paarden aan vast te maken vind je aan veel gebouwen uit die periode), maar wel de steenblokken die gans de gevel bedekken van hoog tot laag en zich dus oneindig herhalen. Vandaar het portretformaat en de horizontale lijn onderaan. Uw aanpak had inderdaad een ander standpunt en een andere brandpuntsafstand gevraagd. Jammer genoeg zijn we niet van plan in de komende tijd daar nog eens te passeren.
      Bedankt voor de alternatieve visie. Dat maakt de rijkdom uit van onze hobby.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment

      Working...
      X