Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

begijnhof II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] begijnhof II

    Deze is vanuit een ietwat verschillend standpunt genomen op dezelfde locatie. Vooral omwille van de plaats van de boomstammen t.o.v. de gebouwen.

    DSC_7634 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.

  • #2
    Re: begijnhof II

    In de eerste stond die boom me niet echt in de weg, maar nu ik deze zie vind ik dit standpunt wel beter. Mooi.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: begijnhof II

      Deze 2de vind ik absoluut de betere van de 2. Zeer verzorgde compo.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: begijnhof II

        Beter dan je eerste Raf, mooie omzettingen naar zw-wt trouwens

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: begijnhof II

          Het contrast lijkt me bij deze beter, maar om er eentje als beste uit te halen, dat laat ik over aan de maker.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: begijnhof II

            idd deze is nog beter dan je vorige ,de grote moeilijkheid daar is een goede compo vinden met al die bomen die eigenlijk voor een mooie foto in de weg staan !

            Comment


            • #7
              Re: begijnhof II

              Bedankt reeds voor de reacties.
              Mijn voorkeur gaat ook uit naar deze om verschillende redenen: composite, contrast en geen lensvervorming.

              @bopatje: deze bomen maken juist de foto denk ik; zonder die bomen krijg je een klassiek beeld van een rij oude woningen maar nu krijg je diepte en een echt begijnhofplein. Vergelijk eens met de winterlandschappen van Valerius de Saedeleer: https://en.wikipedia.org/wiki/Valeri...n_Flanders.jpg

              grts,
              Raf.

              Comment


              • #8
                Re: begijnhof II

                een heel mooie opname van een bekende plek
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: begijnhof II

                  Ik heb ze beide bekeken, vind dit ook de betere. Mooie omzetting maar wat me een beetje stoort is dat i wat scheef staat. De verticale lijn in het huis rechts staat mooi verticaal, maar de daklijn boven en de lijn onder lopen niet horizontaal. Maar verder dik in oder hoor ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: begijnhof II

                    Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                    Ik heb ze beide bekeken, vind dit ook de betere. Mooie omzetting maar wat me een beetje stoort is dat i wat scheef staat. De verticale lijn in het huis rechts staat mooi verticaal, maar de daklijn boven en de lijn onder lopen niet horizontaal. Maar verder dik in oder hoor ;-)
                    is toch normaal? komt door perspectief: wanneer je niet pal in het midden voor een onderwerp staat (dichter bij de huisjes aan de rechterkant = tonen groter) nooit tekenlessen gevolgd?

                    Comment


                    • #11
                      Re: begijnhof II

                      Nee, inderdaad nooit tekenlessen gevolgd. Kan ook helemaal niet tekenen ;-). Ik zeg ook niet dat het niet normaal is, ik zeg alleen dat het me een beetje stoort (al klinkt dat wat zwaar). Bij perspectief zou ik een verdwijnpunt verwachten, die zie ik hier niet meteen. Wil niet zeggen dat i er niet is. Daardoor lijkt het voor mij of i wat naar links helt, het wringt wat in mijn ogen/brein. Soit, het is maar een mening, ben blijkbaar ook de enige. Maar was niet slecht bedoeld hoor

                      Comment

                      Working...
                      X