Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op naar 't klooster

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Op naar 't klooster


    Dank voor het kijken.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Op naar 't klooster

    mooi hoor ,wel opletten voor oververscherping ,vind het op het randje , maar ik moet wel toegeven dat het beeld wel echt scherp is voor dit formaat ,fijne details en mooie kleuren ,ook heb je een mooie diepte bekomen

    Comment


    • #3
      Re: Op naar 't klooster

      fijn vakantiebeeld
      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: Op naar 't klooster

        Je hebt gelijk ivm scherpte, ik heb het nu ook gezien. Ik voer nooit of nauwelijks verscherping uit, ook niet bij verkleining. De XT2 met de 18-55mm is meer dan voldoende scherp, maar ik denk dat Flickr me dit lapt wanneer ik een foto hier post in een kleiner formaat dan dat die op Flickr is gezet.
        Ik heb 'm nu op 1024 geupload op Flickr en hier in dezelfde grootte gezet. Ik hoop dat hij nu wat zachter is.


        De foto is genomen in de heuvels van Kalambaka in Griekenland.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Op naar 't klooster

          De tweede Upload is absoluut zachter. Mooi beeld van het klooster, doordachte compo
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Op naar 't klooster

            Mooi indrukwekkend landschap, ongelofelijk hoe ze dit soort dingen deden in die tijd
            Qua scherpte denk ik dat je tweede nu te soft is, volgens mij moet je tussen beide in zitten

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Op naar 't klooster

              Dank voor de reacties.

              Heel mooi landschap en dan nog een reeks kloosters uit de 14de eeuw op die toppen is toch wel iets wat indruk op mij heeft gemaakt.

              Dat met die scherpte is een bizar fenomeen. Het is dezelfde foto - alleen de grootte bij het overzetten van Flickr is anders. Op Flickr zelf is de scherpte ok, lijkt me. Waarom die wordt over-verscherpt (of verzacht zoals bij de tweede) tijdens het overzetten is me een raadsel. Nu ben ik toch benieuwd waar de knoop zit ;-)
              Last edited by philitalia; 21 december 2018, 14:05.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Op naar 't klooster

                De tweede oogt onscherp, misschien zal je de reden hiervoor wel vinden, en kant-klare oplossing weet ik ook niet. Interessant hoe die bouwwerken het landschap siert waarvan hier een voorbeeld.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Op naar 't klooster

                  3de keer goede keer ? Sorry dat ik 'm nog eens plaats. Denk gevonden te hebben waar het probleem zat ... ik heb onlangs een upgrade van mijn software gehad en die werkt nu blijkbaar een beetje anders, hoewel dat dat die oververscherping vanaf Flickr niet verklaart


                  Last edited by philitalia; 21 december 2018, 14:22.
                  Mvg Philip

                  Comment

                  Working...
                  X