Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX10 M3, juiste keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX10 M3, juiste keuze?

    Ik ben een 15-jarige student die praktijkvakken heeft: multimedia, printmedia en grafisch ontwerp.
    Voor alle drie de vakken heb ik een camera nodig die goede foto’s en video’s kan maken.

    Omdat ik deze camera ook regelmatig mee naar school zal moeten nemen, is een DSLR met objectieven te omvangrijk en te zwaar.

    Het budget bedraagt ongeveer 1.000 euro.

    Momenteel heb ik een Nikon Coolpix S3500, maar deze camera produceert vrij slechte foto’s bij minder goede lichtomstandigheden, en is niet kwalitatief genoeg voor schoolwerk.

    Ik ben van plan om de camera te gebruiken voor school en vrije tijd, en ik ga in de toekomst mogelijk bij een fotoclub.

    Op dit moment heb ik een voorkeur voor de Sony DSC-RX10 M3, ondanks dat deze camera niet goedkoop (€1.089 nieuw) en zwaar is. De camera lijkt me een goede prijs-kwaliteitverhouding te hebben.
    De redenen waarom ik deze camera kies is omdat het een goede kwaliteit van foto’s maakt, veel mogelijkheden heeft qua instellingen, en bovendien een mooi telebereik heeft.

    Ik heb deze voorlopige keuze gemaakt door te lezen in verschillende posts op dit forum en recensies op diverse websites.

    Zelf heb ik geen objectieven, maar mijn vader heeft een DSLR van Nikon met bijbehorende objectieven. Mogelijk is dit iets voor de toekomst.



    Vinden jullie de Sony DSC-RX10 M3 een goede keuze voor de dingen waar ik hem voor wil gebruiken, of zijn er alternatieven van dezelfde kwaliteit en mogelijkheden binnen een gelijkaardig budget?

    Wat is jullie ervaring qua beeldkwaliteit bij een brandpuntsafstand van 400-600 mm?

    Is er iemand die deze camera al gebruikt heeft om foto’s te maken bij concerten, zo ja, gaf dit goede resultaten?

  • #2
    Re: Sony RX10 M3, juiste keuze?