Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mari op papier-negatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Mari op papier-negatief



    Papier-negatief in de Cambo TC met Hermagis Petzval portretobjectief.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Mari op papier-negatief

    Ik heb totaal geen verstand van het materiaal of proces waarmee je bezig bent, maar het resultaat mag zeker gezien worden. Mooi beeld!
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Mari op papier-negatief

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Ik heb totaal geen verstand van het materiaal of proces waarmee je bezig bent, maar het resultaat mag zeker gezien worden. Mooi beeld!
      Ik volg.. Vooral de ogen zijn heel bijzonder
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Mari op papier-negatief

        portret spreekt erg aan door zijn zachtheid. Het procede zegt me totaal niets, ondanks dat ik ook nog uit het analoge tijdperk kom. Blijkbaar is er ook van anderen interesse om daar meer van de weten ?
        a propos : die pupillen lijken me raar : die zijn rechthoekig ipv rond ?
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Mari op papier-negatief

          Doordat ik met de technische camera belicht op normaal fotopapier (ilford multigrade IV) worden blauwe tinten (bijv de ogen) lichter weergegeven dan normaal, daardoor komen de ogen soms wat onwerkelijk over. De belichtingscurve loopt steiler dus vrij snel uitgebeten hoge lichten en dichtgelopen schaduwen (het haar bijvoorbeeld). Het papieren negatief wordt na ontwikkelen gescand en in photoshop omgekeerd naar positief.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment

          Working...
          X