Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorruit auto zonder verwarming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorruit auto zonder verwarming

    Deze vraag komt van iemand uit mijn kennissenkring die een auto heeft zonder voorruitverwarming maar nu toch graag voorruitverwarming zou willen hebben .
    Bestaat die mogelijkheid ? Ge kunt er natuurlijk een voorruit met verwarming in plaatsen maar hoe zit het dan met de aansluiting ? Persoonlijk denk ik niet dat dit te verwezenlijken is maar misschien is er toch hier of daar een oplossing voorzien .

  • #2
    Re: Voorruit auto zonder verwarming

    Alles valt te installeren, maar het zal financieel zeer waarschijnlijk tegenvallen.

    Niet alleen de nieuwe ruit, inc verwarmingsdraden, kost geld (als ze al bestaat voor dat specifieke automodel), maar ook extra zekeringen, elektrische leidingen, bedieningselementen, krachtigere alternator en misschien zelfs krachtigere batterij. Als je veel pech hebt, hebben de andere alternator en batterij andere bevestigingspunten - dus moet eventueel de volledige motor uitgebouwd en terug ingebouwd worden om die te kunnen installeren.

    En dan de manuren nog
    Last edited by perelaar; 12 december 2018, 10:42.

    Comment


    • #3
      Re: Voorruit auto zonder verwarming

      Waarom heb je dat tegenwoordig nog nodig? Bij mij binnen de 30 sec. warme lucht condensor en verdamper worden
      tot max drie minuten gewisseld zodat de airco als warmtepomp dienst gaat doen.
      wat ook kan, is een Webasto laten installeren, die kan je tegenwoordig aan zetten met je gsm,
      koelwater van je motor wordt opgewarmd, en je hebt meteen warme lucht en een warme motor om te starten, had ik in mijn Mercedes zitten.

      Comment


      • #4
        Re: Voorruit auto zonder verwarming

        De kostprijs van beide is hoog.
        Webasto laten narusten zal makkelijk naar 1000€ gaan, maar een nieuwe ruit met alle aansluitingen ook (als je al iemand kan vinden die het wil doen).

        Alternatief en een pak goedkoper:

        - ofwel een kleine electrische verwarming in je auto leggen die je met een timer een half uurtje voor je vertrekt inschakelt. Dat heb ik in Finland ook al gezien.
        - er bestaan ook electrische weerstanden die je in het koelcircuit zet. Dan kan je de motor electrisch voorverwarmen, en heb je direct warme lucht.

        Nadeel: voor beide oplossingen moet je de auto "in de stekker" steken, en dat kan niet overal.

        Comment


        • #5
          Re: Voorruit auto zonder verwarming

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Waarom heb je dat tegenwoordig nog nodig? Bij mij binnen de 30 sec. warme lucht condensor en verdamper worden.
          Een auto dat niet onder een afdak staat, die kan toch serieus aanvriezen.
          Deze morgen o.a. door de miezel van de mist.
          Mijn vrouw heeft 10 minuten moeten wachten, inclusief een spuitbus ontdooier moeten gebruiken.
          Mijn wagen heeft die ontdooing ... knopke drukken, twee minuten wachten, ruitenwisser even opzetten en vertrekken.
          En dan lag er nog geen centimeter ijs of aangevroren sneeuw op.

          Om op de vraag van TS te antwoorden.
          Ja dat kan bij sommige wagens, maar is heel duur en vergt een heel pak werk.
          De bedrading moet gelegd worden en de ruit vervangen.
          Ooit gevraagd, was onverantwoord duur.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Voorruit auto zonder verwarming

            Kan ik hier eens wat meer uitleg over krijgen :

            Bij mij binnen de 30 sec. warme lucht condensor en verdamper worden
            tot max drie minuten gewisseld zodat de airco als warmtepomp dienst gaat doen.

            Comment


            • #7
              Re: Voorruit auto zonder verwarming

              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
              Kan ik hier eens wat meer uitleg over krijgen :

              Bij mij binnen de 30 sec. warme lucht condensor en verdamper worden
              tot max drie minuten gewisseld zodat de airco als warmtepomp dienst gaat doen.
              Is eigen aan het soort airco die in je auto zit noliko, je kan dat niet wijzigen.
              Beste optie https://www.webasto.com/nl/markten-p...kachel-inbouw/

              Comment


              • #8
                Re: Voorruit auto zonder verwarming

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Is eigen aan het soort airco die in je auto zit noliko, je kan dat niet wijzigen.
                Beste optie https://www.webasto.com/nl/markten-p...kachel-inbouw/
                Ik start mijn auto en ga dan nog een tas koffie drinken binnen voor ik vertrek

                Comment


                • #9
                  Re: Voorruit auto zonder verwarming

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Ik start mijn auto en ga dan nog een tas koffie drinken binnen voor ik vertrek
                  Laat dat nou juist enorm afgeraden worden.
                  Onnodige uitlaatgassen, slecht voor je motor / vermogen.
                  leg dan gewoon een ijsdeken over je wagen?
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorruit auto zonder verwarming

                    Ik heb een verwarmde voorruit in mijn fiesta en het is een luxe.
                    Ik heb een paar jaar terug een nieuwe gestoken na een barst door een hagel storm.
                    Het was een €100 meer dan voor gewoon voorruit . (Gewoon de ruit, geen plaatsing )
                    Life is beautiful, take pictures to remember

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorruit auto zonder verwarming

                      Als die verwarmde voorruit in optie (of standaard vanaf een bepaald uitrustingsniveau) leverbaar was voor dat type auto, dan is er in ieder geval al een verwarmde ruit te vinden die past.
                      In dat geval is er misschien ook de rest van de bedrading te vinden zodat het er achteraf uitziet alsof die auto altijd zo'n voorruit heeft gehad.
                      Maar als er voor die auto geen verwarmde voorruit leverbaar was, dan zou het wel eens heel duur kunnen worden om er speciaal eentje voor te laten maken.

                      Ook al bestaat er een passende verwarmde voorruit, dan zou ik toch maar eerst eens vragen hoeveel het zal kosten om die in te laten bouwen, samen met alle aanpassingen die er nodig zijn om die te laten werken zoals het hoort.
                      De kostprijs zou wel eens kunnen tegenvallen...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorruit auto zonder verwarming

                        Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                        Ik heb een verwarmde voorruit in mijn fiesta en het is een luxe.
                        Ik heb een paar jaar terug een nieuwe gestoken na een barst door een hagel storm.
                        Het was een €100 meer dan voor gewoon voorruit . (Gewoon de ruit, geen plaatsing )
                        het scheelt een pak meer hoor dan 100 €

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorruit auto zonder verwarming

                          Een FORD kopen dan hebt ge voorruitverwarming. Onlangs een barst in de verwarmde voorruit van mijn Focus. Het kon gerepareerd worden door Carglass maar omdat de helft vd voorruit niet meer verwarmde moest er een nieuwe in, 980€ via verzekering.

                          Een tijdje geleden nog 's morgens alle ruiten bevroren. De voorste was na een minuutje ijsvrij maar de zijruiten waren ook bevroren. Dus toch moeten krabben. En de zijruiten moeten OOK schoon zijn want anders is dat levensgevaarlijk voor fietsers en wandelaars als ge moet afslaan.
                          Last edited by alex606; 12 december 2018, 17:36.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voorruit auto zonder verwarming

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Een FORD kopen dan hebt ge voorruitverwarming. Onlangs een barst in de verwarmde voorruit van mijn Focus. Het kon gerepareerd worden door Carglass maar omdat de helft vd voorruit niet meer verwarmde moest er een nieuwe in, 980€ via verzekering.

                            Een tijdje geleden nog 's morgens alle ruiten bevroren. De voorste was na een minuutje ijsvrij maar de zijruiten waren ook bevroren. Dus toch moeten krabben. En de zijruiten moeten OOK schoon zijn want anders is dat levensgevaarlijk voor fietsers en wandelaars als ge moet afslaan.
                            Opel heeft dat tegenwoordig ook. Was een lange tijd enkel (patent?) bij een Ford wagen leverbaar. Nu niet meer.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voorruit auto zonder verwarming

                              Zelfs mijn Fiat Panda heeft verwarmde voorruit . Maar wel ook sterkere alternator en grotere batterij - verwarmde ruit kwam enkel samen in pakket met verwarmde zetels.

                              Comment

                              Working...
                              X