Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reageren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reageren?

    Ik heb hier via het forum al een paar spullen met succes tweedehands op de kop kunnen tikken.
    Soms ga ik het nog zelf gaan afhalen ook waardoor je soms nog eens een leuke babbel doet bij een glas fris ook.
    Kortom steeds goede ervaringen dus.

    Echter...

    Enkele weken geleden zie ik hier iets te koop aangeboden in tweedehands en ik contacteer die mens in prive bericht.
    Het ging om een professionele reflector van sunbounce, dus niet iets dat courant in de verkoop gaat.

    Na meerdere dagen nog niets van reactie en ik begon al te twijfelen of ik mijn bericht wel verzonden had.
    Dus nog maar eens opnieuw... en deze keer met leesbevestiging.
    Bericht komt aan bij de verkoper.

    Tot op heden (we zijn nu al een paar weken verder) nooit een reactie mogen ontvangen, ook niet iets in de zin van, "sorry is reeds verkocht" of zo.

    Vraag ik mij af wat het nut er van is om hier iets tweedehands aan te bieden en dan niet te reageren?

    Het artikel staat trouwens nog steeds te koop.
    Ik wil de prijs betalen die hij vraagt en wil ook nog betalen voor transport als hij ver zou wonen.
    0 reactie! What´s the point?

  • #2
    Re: Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reage

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een aanbieder niet reageert op een legitieme reactie van een geinteresseerde, maar trek het je vooral niet teveel aan: sommige mensen zijn nu eenmaal zo, het zijn warhoofden, of lompe boeren, of mensen met een laag normbesef, of ze zijn te verlegen om aan te geven dat ze toch niet willen verkopen, . . . Ze bestaan dus, en jammer genoeg krijg je er soms mee te maken, zelfs op een forum waarvan je zou verwachten dat het vooral bezocht door de toch iets wat beter opgevoede mens. Maw, het is jouw fout niet, lig er dus niet te lang van wakker. Verder zoeken zou ik zeggen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reageren?

      Het gebeurt overal ... waar ik ook iets durf verkopen, acht op de tien van de kopers komt niet opdagen en laat ook niets meer weten.
      Zelfs niet als er spullen (bijna) gratis weggegeven worden.
      De huidige mentaliteit.

      Al kan er soms ook een gegronde reden zijn, moeilijk om snel te oordelen als iemand wat later reageert ... maar toch niet allemaal denk ik.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reage

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Ik heb hier via het forum al een paar spullen met succes tweedehands op de kop kunnen tikken.
        Soms ga ik het nog zelf gaan afhalen ook waardoor je soms nog eens een leuke babbel doet bij een glas fris ook.
        Ik heb hier op BD al verschillende malen iets tweede hands gekocht maar zeer zelden iets te drinken aangeboden gekregen.
        Als ze iets bij mij aankopen en ze komen erom is het eerste wat ik vraag of ik iets kan aanbieden.

        Maar altijd al goed spul voor mijn centen gekregen.
        En als een verkoper niet antwoord dan zoek ik wel elders.
        Wat ik steeds naga is zijn activiteit op het forum.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reage

          Ja het is beetje koffiedik kijken natuurlijk.
          Misschien is die mens iets overkomen? Ziekte? Ongeval? Of gewoon vergeten het forum te bezoeken? Maar als ik mij niet vergis krijgt de persoon toch ook een e-mail van het forum als iemand iets zegt in prive? Niet?

          Naargja, ik kijk er nog even tegen aan. Ik vind het een spijtige kwestie want ik stond er wat op gebrand.
          Die sterke reflectieschermen van sunbounce zijn niet gemakkelijk te vinden in tweedehands. En ik zit wat krap in budget momenteel door andere hoge uitgaven waardoor nieuw mij toch iets te duur is.

          Comment


          • #6
            Re: Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reage

            Ik heb het afgelopen jaar 6 zaken verkocht tussen de 500 en 1500€. Vanuit België opgestuurd naar België, Nederland, en Frankrijk.
            Geen enkele mail gekregen om te bevestigen dat het pakje goed was aangekomen, of dat alles goed werkte.
            In het geval van Ebay, 2dehands.be of marktplaats.nl zelfs geen quotering gekregen, ondanks dat ik het gevraagd had.

            Comment


            • #7
              Re: Ik vroeg mij af... Wat is het nut iets te koop aan te bieden en dan niet te reage

              Sommige verkopers spelen ook met uw voeten. Onlangs eentje die het liefst had dat je kwam kijken op zaterdag. Als je dan zegt "ok, wenneer heb je liest dat ik kom op zaterdag?". Dan is het antwoord dat het niet kan op zaterdag. Die kan zijn spullen steken waar ik het denk.

              Comment

              Working...
              X