Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezweet model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bezweet model

    Beste collega's

    Vorig week heb ik een shoot gedaan van een collega en zijn vriendin, bij hem thuis. Ik had n godox ad200 strobe en een beautydish met grid bij.

    Probleem was dat het heel warm was bij mijn collega thuis, waardoor hij hard zweette. Hij is ook heel donker (Afrikaanse roots) dus ik kreeg wel veel wit of blinkende delen in zijn gelaat door het zweet (niet overbelicht). Snel overgeschakeld van grid naar een doek maar ook dat hielp niet heel veel.

    Hoe zou ik dat oplossen in de toekomst ?

    Licht dichter bij hem plaatsen en minder power gebruiken ?

    grts
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Bezweet model

    Raam open zetten, niet het gevolg maar de oorzaak aanpakken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Bezweet model

      Is zie hier geen probleem.
      Iemand met een heel donkere huid is juist gebaat met highlights voor de contouren van zijn gezicht drie dimensionaal weer te geven.
      Probeer eens een zwarte bal te tekenen, dan ga je een bij een vlak highlight gebruiken om de 3 dimensionaliteit ervan weer te geven.

      Omgekeerd is het voor iemand met een lichte huid daar ga je gebruik maken van schaduwen om contour te geven.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Bezweet model

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Raam open zetten, niet het gevolg maar de oorzaak aanpakken.
        Polarisatiefilter, dat doen ze in de Belgische politiek ook?
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Bezweet model

          In de kruidvat een normale makeup powder brush kopen en een blikje finishing powder.
          Huid eerst zuiver en droog maken, dan ruim inpoederen en afstoffen. Klaar! It does not get any better than that.
          Leg wel iets op de kledij zodat het overtollig poeder dat valt opgevangen wordt. (is een heel vuiligheid als het op de kleren komt)




          Vergeet niet na gebruik ALTIJD je borstel te ontsmetten, wassen en te drogen! Tenzij je het enkel voor jezelf zou gebruiken of het altijd zelfde persoon is waarop je het toepast.

          Comment


          • #6
            Re: Bezweet model

            Bedankt voor de tips !
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment

            Working...
            X