Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Cc 2018

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop Cc 2018

    Kunnen jullie goede (free) plugins voor Photoshop Cc 2018 aanraden?

  • #2
    Re: Photoshop Cc 2018

    Die zullen er vast wel in overvloed zijn, maar of ze ook passen bij hetgeen je wilt, dat is nu een vraagteken.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop Cc 2018

      Ik ben zelf altijd wat voorzichtig met 'free' dingen. Bij mij is de Nik collection nog altijd mijn favoriet. Ook via Photofacts Academy (Piet Van den Eynde) kun je soms presets downloaden die perfect passen in LR en PS, maar dikwijls moet je eerst lidgeld betalen van die club.... Maar zelf dingen uitzoeken op basis van tutorials die je overal vindt op bv. YouTube, vind ik leuker. Die kun je dan opslaan in Handelingen, waardoor je achteraf ook tijd kunt besparen.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop Cc 2018

        Bij ON1 zijn een aantal zaken "free": https://www.on1.com/free/
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop Cc 2018

          Nik collection is inderdaad een zeer populaire plugin al weet ik niet of die nog gratis is na de overname door DxO.

          Lang geleden toen ik eigenlijk weinig tot niets kende van PS dacht ik ook dat plugins de poort gingen openen tot prachtige foto's maar ik was al snel teleurgesteld door het resultaat. Bovendien zag je wel het resultaat maar quasi niets van hoe een en ander in zijn werk ging.

          Daarom ben ik mij gaan verdiepen in de werking van ACR/PS via de vele gratis tutorials die je kan vinden op het net samen met de aankoop van een aantal handboeken (Scott Kelby-Martin Evening-Dan Margulis etc...).

          Wat mij opviel is dat de echt goede "instructeurs"/schrijvers eigenlijk geen gebruik maken van plugins maar alles zelf doen in PS en dat zulks helemaal niet moeilijk is als je er wat tijd en moeite in steekt.

          Voor video-tuts kan ik je alvast een aantal namen geven van steengoede instructeurs: Julianne Kost, Aaron Nace, Lee Varis. Zoek op Google (youtube) en je gaat een ton materiaal van hen en anderen vinden.

          'k Zou zeggen; bekijk die eerst eens voor je een pak geld gaat geven aan plugins die je zogezegd professionele resultaten gaat opleveren.

          Comment

          Working...
          X