Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade all in one kleuren laserprinter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade all in one kleuren laserprinter

    Inktjets met refurbished cartridges geven regelmatig problemen zoals een kanaal die verstopt is en de kleuren kloppen niet.
    De printer geeft valse melding dat niet originele cartridges leeg zijn wegens geen eigen merk en beveiligd, om meer hun eigen merk te verkopen enz...

    Nochtans als je goede refurbished hebt zou dit vlot moeten verlopen (XL's van 21ml <> originele van slechts 9ML) hebben meer inhoud en zijn goedkoper.
    Onlangs kocht ik één met verstopt magenta kanaal en ik geraak die inktjets stilaan beu.

    Vroeger waren kleuren laserprinters onbetaalbaar, nu kun je er al vinden van rond de €150 zag ik (HP, Brother,...)
    Enkele jaren geleden heb ik nog getwijfeld om een monochroom te kopen daar kleuren laserprinters nog te duur waren.

    Heeft er hier al iemand zo'n all-in-one kleuren laserprinter of een tip welke aan te raden zijn (prijs +-€150) ?
    De bijhorende toners kun je dan wel blijven bestellen hopelijk en zijn niet veel duurder.

    Vroeger heb ik ooit nog een HP Photosmart inktjet van €200 gehad, maar ik heb die verkocht omdat echte labo-kwaliteit toch véél beter was.
    Dus €150 is nog zo duur niet voor een all in one kleuren laserprinter, in vergelijking met de duurdere inktjet printers.

    Het moet leuk zijn nooit geen last meer te hebben van strepen, inktproblemen,... eindelijk een serieuze upgrade
    Ik denk dat veel mensen nog met een inktjet zitten uit gewoonte of altijd originele cartridges kopen.
    Last edited by KevinVdd; 7 december 2018, 17:47.

  • #2
    Re: Upgrade all in one kleuren laserprinter

    Ik heb hier een Epson P50 die alleen originele inkt heeft gekregen vanuit de inktpatronen die er bijgeleverd waren, nadien heeft er altijd goedkope inkt in gezeten (in hervulbare inktpatronen met een chip die zich automatisch reset als ze uit de printer worden gehaald).
    De printkoppen heb ik in al die jaren wel een paar keer moeten reinigen, maar dat is zeker geen 2 keer per jaar geweest (ik weet niet meer wanneer ik die printer heb gekocht).
    Voor foto-afdrukken is die inkt niet echt geschikt, toch niet als de kleuren perfect moeten zijn (de meeste mensen zien de kleurafwijking niet, ik zie zelf wel dat de kleuren niet 100% juist zijn).

    Kleurenlaserprinters zijn niet echt geschikt voor foto afdrukken, je kan er wel foto's mee afdrukken, maar de meeste inktjetprinters doen dat toch veel beter.
    Voor papierwerk (allerlei documenten) is een laserprinter wel heel goed, maar ik denk dat de goedkope laserprinters ook wel hun beperkingen hebben.

    Epson heeft ondertussen ook printers waarvan de inkttanks gewoon bij te vullen zijn, de kostprijs per afdruk is dan ook een heel stuk lager dan wanneer je elke keer inktpatronen of een hele printkop moet vervangen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade all in one kleuren laserprinter

      Hier uitmuntende resultaten met Canon. Na 4 jaar gebruik van Action cartridges van 9,99 voor een ganse set, heb ik de oude printer vervangen door een nieuwe MG5250. De meegeleverde Canon inkt ongeopend opzij gelegd (voor in het geval van een defect tijdens de garantie) en ineens weer de Action patronen geplaatst.
      Die moeten wel goed gemaakt zijn, want als ik een lege patroon vervang krijg ik de melding dat ik zojuist "een originele Canon patroon" heb geplaatst.
      9,99 euro ipv 30 euro, mooi meegenomen, en geen gepruts met bijvullen e.d.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade all in one kleuren laserprinter

        Om documenten te drukken ben je beter af met lazer. Dat klopt. Is een zeer duurzame technologie. Als je je dan beperkt tot enkel z/w is het nog economisch ook.

        Maar om foto´s te drukken is laser niet voldoende goed.
        De reden zit hem in de manier waarop een "pixel" kan gedrukt worden. Bij laser is het zowat alles of niets waardoor je per pixel ongeveer 16 mogelijke kleuren hebt.

        Bij inkjet gaat het veel verder omdat voor elke pixel er ook een hoeveelheid inkt genomen kan worden waardoor je op vele duizenden mogelijke schakeringen uitkomt per pixel.
        De dichtheid is meestal bij inkjet ook nog hoger.

        Dye sublimatie printers zijn ook een interessante optie als je professioneel ogende druk wil doen. Die technologie heeft dan wel minder resolutie maar extreem veel schakering per pixel dat het weer goed maakt. Miljoenen kleuren kan het aan.

        Comment

        Working...
        X