Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen in de huiskamer .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen in de huiskamer .

    Het is al een heel tijdje geleden dat ik mijn speedlight SB - 600 in gebruik heb genomen en ik wilde hem nog eens uittesten op mijn nieuwe Nikon D7200 maar daar zit ik vast . Mijn SB- 600 werkt want als ik op het knopje Flash druk flitst hij maar mijn sluitertijd van mijn D7200 past zich niet aan . Als ik mijn ingebouwde flitser gebruik springt die sluitertijd naar 60 . Waarom doet hij dit niet als ik mijn SB 600 gebruik ? Moet ik ergens iets in het menu van mijn D7200 instellen ?

  • #2
    Re: Flitsen in de huiskamer .

    Afhankelijk van het fototoestel kun je een hele hoop instellen.

    Bij mijn d750 zit er aan de voorkant van de body ( links boven) een knopje met een flash teken op ( ik denk zelfde knopje waarmee de ingebouwde flash uitklapt)
    Als een externe flash op de body staat en ik druk op dat knopje, kan ik al een paar instellingen veranderen.

    Als ik jouw was, zou ik er de handleiding bijnemen zodat je weet wat er mogelijk is.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen in de huiskamer .

      Beste Nolika,

      in de handleiding zijn er meerdere pagina's gewijd aan het gebruik en het correct instellen van de flitser.
      Dit zowel van de interne als van de externe flitsers.
      Hier dan met een paar woorden uitleggen wat er fout is of wat je moet doen lijkt me niet zo evident.

      Maar de laatste zin van de vorige posting bevat eigenlijk DE oplossing voor uw probleem.
      En ik kan alleen maar stellen dat mlap het heel beleefd gezegd heeft, ik zou zeggen " RTFM ".
      Moest je die niet meer hebben kan je 'm altijd nog downloaden via het internet.

      En als je dan de oplossing voor uw probleem gevonden hebt blijft ze U ook langer bij, zeker weten.
      Ik spreek nl. uit ervaring met een gelijkaardig probleempje ivm. lange sluitertijden ( bulb-fotografie )

      Groeten, Yepje09

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen in de huiskamer .

        Verkeerde post

        Comment

        Working...
        X