Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie op pluimvee tentoonstellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Fotografie op pluimvee tentoonstellingen

    Reeds een aantal jaar zijn we bezig met fotograferen van allerlei rasdieren op pluimveetentoonstellingen.
    We zijn ondertussen geëvolueerd van puur vastleggen van de dieren in hun tentoonstellingskooi naar een studio opstelling waar de dieren zo mooi mogelijk in beeld gebracht worden.
    Dit is een hele stap vooruit, maar ik heb het gevoel dat we bij een aantal aspecten nu op de limiet van onze know-how gekomen zijn.
    Zeker de belichtingswijze, en dan speciaal naar het beperken van storende schaduwen is iets waarvoor ik naar oplossingen zoek.
    Doordat we telkens andere dieren na mekaar doen, proberen we een belichting te doen waar we met beperkte aanpassingen voor ieder dier zo goed mogelijk resultaat proberen te bereiken.
    Dit is een soort fotografie waar maar héél weinig mensen mee bezig zijn. De modellen werken dikwijls niet echt mee, waardoor maar een paar ogenblikken per dier een geschikte pose opleveren.
    Om een idee te hebben van de omvang: een dag fotograferen levert al snel >1500 foto's van tot wel 100 dieren op.
    Ik fotografeer momenteel uit de hand met D700 en 28-300mm van Nikon. Als flits gebruik ik enkel de flitser van het toestel.
    We doen geen fotobewerking, enkel croppen en een beetje verscherpen in Irfanview.
    Ik ben op zoek naar mensen die met dit soort fotografie ervaring hebben om bij te leren. Eventueel een 1 op1 workshop.
    Ik sta open voor allerlei tips en "opbouwende" kritiek...

    Hieronder een beeld van de opstelling en een paar resultaten.






  • #2
    Re: Fotografie op pluimvee tentoonstellingen

    Mooie pogingen, maar idd de schaduwen zijn hier nogal storend.
    Volgens mij zou je dit kunnen voorkomen als je de twee bovenste lampen op de achtergrond kan richten en niet zozeer op het onderwerp, zodat zij de achtergrond beter accentueren en ook geen schaduwen op de ondergrond gaan werpen.
    Ook de toestelflits reduceren tot invulflits kan een beter resultaat ten goede komen.
    Veel succes.
    Groet Theo
    http://500px.com/diethe

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie op pluimvee tentoonstellingen

      Geen idee of je er iets aan hebt of er misschien wat inspiratie uit kunt halen.

      Ik heb enkele jaren geleden de foto's gezien die een vogelopvang in Rotterdam van ieder ingebracht exemplaar maakte en was onder de indruk hiervan. Deze zijn wel op een wat onorthodoxe wijze gemaakt.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment

      Working...
      X