Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Showcase] Nohoch cave

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] [Showcase] Nohoch cave

    Face your fears, live your dreams

    nikon D90 & ikelite D70 housing

  • #2
    Re: [Showcase] Nohoch cave

    Is inderdaad een wat angstaanjagend beeld als je claustrofobie hebt. Knap gedaan.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: [Showcase] Nohoch cave

      Knap
      Volgens mij in zwart-wit met wat meer kontrast misschien nog beter.
      Hoe belicht je zo'n scene eigenlijk?
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: [Showcase] Nohoch cave

        knappe opname met inderdaad mooie belichting

        Maar wat ik nog veel belangrijker vind is dat de duikers veiligheid heel hoog in het vaandel dragen door extra duikflessen mee te hebben.

        Nog veel duik en fotografieplezier

        Groetjes,

        Ronald
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: [Showcase] Nohoch cave

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Knap
          Volgens mij in zwart-wit met wat meer kontrast misschien nog beter.
          Hoe belicht je zo'n scene eigenlijk?
          De scene belichten kan op meerdere manieren. In het verleden maakte ik gebruik van flitsers, maar tegenwoordig gebruik ik videolampen.

          Voor deze scene heb ik gebruik gemaakt van 2 videolampen. Zowel links als rechts van mijn camera was een arm geplaatst met een videolamp. BIj sommige andere foto's heb ik de duikers ook nog een videolamp gegeven of hebben we videolampen neergelgd.

          Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
          knappe opname met inderdaad mooie belichting

          Maar wat ik nog veel belangrijker vind is dat de duikers veiligheid heel hoog in het vaandel dragen door extra duikflessen mee te hebben.

          Nog veel duik en fotografieplezier

          Groetjes,

          Ronald
          Bedankt :-)

          Met een plafond boven je hoofd heb je minimaal 2 flessen. In dit geval waren we in een team van 3 duikers. We hadden 3 flessen per persoon. Het aantal flessen zegt op zich wel wat over de veiligheid. Maar belangrijker is de hoeveelheid gas die je apart houdt voor de terugweg en noodgevallen. Bij een team van 3 duikers gebruik je maximaal 1/3 van je gas voor de heenweg. Dan heb je 2/3 over voor de terugweg en ongevallen. Dit lijkt veel gas om terug te komen. Maar dit heb je echt minimaal nodig.

          Stel dat je met 2 duikers in totaal bent en 1 duiker verliest al zijn gas op het meest ongunstige moment dan is het al een probleem. Je hebt dan 1/3 gebruikt en hebt voor zowel jezelf als voor de andere duiker 1/3 van je gas nodig. Als je daar nog wat stress bij hebt en wat kleine problemen zoals verminderd zicht dan wordt het al erg krap. Dus in een team van 2 duikers gebruik je maximaal ¼ van je gas op de heenweg en houdt je 3/4 over voor de terugweg.

          Bij dit soort duiken is de planning van de duik, staat van het materiaal, training van de duikers en conditie van de duikers allemaal onwijs belangrijk. Zelfs het voltage van de batterijen van lampen en backuplampen wordt vooraf gecontroleerd. Het heeft me veel jaren gekost om op dit niveau te komen en veel trainingen. Maar dat maakt het ook wel leuk. Meestal maken we 1 lange duik van ongeveer 3 uur. Die duik heeft veel tijd gekost aan voorbereiding. Maar het is ook onwijs leuk om Op plaatsen te komen waar relatief weinig mensen zijn geweest en te genieten van de mooie verborgen wereld.
          nikon D90 & ikelite D70 housing

          Comment


          • #6
            Re: [Showcase] Nohoch cave

            Mooie weergave.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: [Showcase] Nohoch cave

              Bedankt voor de uitleg - een goede voorbereiding lijkt me inderdaad essentieel
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment

              Working...
              X