Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke fotocentrale??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke fotocentrale??

    ben vanplan om mijn beste fotos te laten afdrukken op a4-a3. welke centrales raden jullie mij aan.

    ik wil vooral dat ze mooi en kleurgetrouw afgedrukt worden.

    liefst geen visa toestanden. maar dingen gelijk Spector

  • #2
    Re: welke fotocentrale??

    Het blijft denk toch ik wel een kwestie van persoonlijke smaak, de ene is bijv.weg van Pixum , anderen zweren weer bij photobox in Ierland.

    Als je een search doet naar fotocentrales zul je wel het een en ander voorbij zien komen. Succes !

    edit: ik had geloof ik een vuiltje op mijn lens want zie nu pas dat je vraag specifiek ging over foto s op groot formaat, mijn antwoord ging over afdrukken in algemeen. Sorry!
    Last edited by marjo; 11 oktober 2004, 20:26.

    Comment


    • #3
      Re: welke fotocentrale??

      Oorspronkelijk geplaatst door marjo
      edit: ik had geloof ik een vuiltje op mijn lens want zie nu pas dat je vraag specifiek ging over foto s op groot formaat, mijn antwoord ging over afdrukken in algemeen. Sorry!
      geen probleem hoor, alvast bedankt

      Comment


      • #4
        Re: welke fotocentrale??

        Als je toch moest gaan voor Visa-toestanden: ofwel www.photoways.com ofwel www.photobox.ie.

        Mijn voorkeur bij de 2 gaat naar photoways: nog iets beter papier en een beetje goedkoper. Beiden zijn super-goed (niet de goedkoopste welliswaar) en binnen de 2 à 3 dagen heb je de foto's thuis, netjes verpakt dus geen problemen met kreuken e.d.
        Ik probeer het in elk geval nergens anders.

        Moest je toch geen Visa willen, doe eens een search. Forummember DAMA heeft eens een hele reeks van die centrales uitgetest...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: welke fotocentrale??

          Probeer eens bij een foto handelaar die zelf zijn digitale ontwikkelingsapparatuur heeft dan heb je geen visa toestanden en persoonlijk vind ik dit de beste resultaten geven. Zit je in het leuvense kan ik bert verlinden aanraden.

          Comment


          • #6
            Re: welke fotocentrale??

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Probeer eens bij een foto handelaar die zelf zijn digitale ontwikkelingsapparatuur heeft dan heb je geen visa toestanden en persoonlijk vind ik dit de beste resultaten geven. Zit je in het leuvense kan ik bert verlinden aanraden.
            Waar in Leuven is die te vinden aub ?

            Comment


            • #7
              Re: welke fotocentrale??

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Probeer eens bij een foto handelaar die zelf zijn digitale ontwikkelingsapparatuur heeft dan heb je geen visa toestanden en persoonlijk vind ik dit de beste resultaten geven. Zit je in het leuvense kan ik bert verlinden aanraden.
              "I second that", zoals ze in Spanje zeggen . Probeer er een te vinden die de beschikking heeft over een Fuji Frontier minilab en knoop goede relaties aan met de laborant. Sneller en beter zul je het niet makkelijk vinden

              Comment


              • #8
                Re: welke fotocentrale??

                Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                Waar in Leuven is die te vinden aub ?
                Diestsestraat 137
                3000 Leuven

                Tel: 016/23.09.57
                Fax: 016/29.48.89

                Het is zeker niet de goedkoopste maar ik ben heel tevreden van de kwaliteit. En ze maken er ook geen enkel probleem van om alles opnieuw te doen wanneer er een probleem is. Je kan ook voor deze printer een profiel op internet downloaden en zodoende als je je scherm calibreert ga je prints krijgen die heel sterk op je scherm gelijken. Profiel is ondertussen wat oud maar nog steeds redelijk close.

                Comment


                • #9
                  Re: welke fotocentrale??

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Diestsestraat 137
                  3000 Leuven

                  Tel: 016/23.09.57
                  Fax: 016/29.48.89

                  Het is zeker niet de goedkoopste maar ik ben heel tevreden van de kwaliteit. En ze maken er ook geen enkel probleem van om alles opnieuw te doen wanneer er een probleem is. Je kan ook voor deze printer een profiel op internet downloaden en zodoende als je je scherm calibreert ga je prints krijgen die heel sterk op je scherm gelijken. Profiel is ondertussen wat oud maar nog steeds redelijk close.
                  Ik vind Bert Verlinden ook een van de beste, kwaliteit is zeer goed (hij bekijkt elke foto nog manueel), en zijn service vindt ik schitterend.

                  Volgend jaar gaat hij verhuizen naar het begin van de Diestsestraat, en dan dan komt er een nieuwe afdrukcentrale (dubbel zo snel en grotere formaten).
                  Dan kan je ook zelf op een computer je fotos afdrukken en eventueel nog bewerken.
                  Hij is inderdaad niet de goedkoopste, maar voor wat hoort wat....

                  Werner
                  Canon 5D MkII+30D, EF70-200L, EF24-70L, EF50 1.4, EFS 10-22, Sigma 18-50 2.8, 580EX
                  http://photo.wvesoft.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke fotocentrale??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Werner
                    Ik vind Bert Verlinden ook een van de beste, kwaliteit is zeer goed (hij bekijkt elke foto nog manueel), en zijn service vindt ik schitterend.

                    Volgend jaar gaat hij verhuizen naar het begin van de Diestsestraat, en dan dan komt er een nieuwe afdrukcentrale (dubbel zo snel en grotere formaten).
                    Dan kan je ook zelf op een computer je fotos afdrukken en eventueel nog bewerken.
                    Hij is inderdaad niet de goedkoopste, maar voor wat hoort wat....

                    Werner
                    Yep maar dan moet ik wel een nieuw profiel hebben want dan gaat datgene ik nu gebruik niet meer werken. Maar ook dat is de moeite waard.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke fotocentrale??

                      één van mijn A4's van bij Pixum had een groene waas
                      ik heb hem zelf geprepareerd en dan bij mijn lokale fotograaf laten afdrukken
                      en toen was ie ok
                      blijkbaar is er iets verkeerd gegaan bij Pixum
                      want meestal zijn de ophelderingen en correcties in orde
                      't voordeel van Pixum is dat ik mijn originele foto's kan doorsturen
                      en zij doen de be/ver-werking
                      bij de lokale fotograaf moet alles in orde zijn
                      want de print is volgens de foto
                      maar wel 3 keer duurder
                      voor de rest ben ik content van Pixum en een mislukte laat ik lokaal opnieuw printen
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke fotocentrale??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                        Yep maar dan moet ik wel een nieuw profiel hebben want dan gaat datgene ik nu gebruik niet meer werken. Maar ook dat is de moeite waard.
                        Kevlar,

                        Waar vind je die profielen?

                        Werner
                        Canon 5D MkII+30D, EF70-200L, EF24-70L, EF50 1.4, EFS 10-22, Sigma 18-50 2.8, 580EX
                        http://photo.wvesoft.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke fotocentrale??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Werner
                          Kevlar,

                          Waar vind je die profielen?

                          Werner
                          printer profiles,printer profiling,color management,ICC profiles,custom ICC profiles,custom profiles,fuji frontier,noritsu


                          dan op non US drukken en dan op belgium er is maar 1 profiel voor België en dat is bij verlinden.

                          Comment

                          Working...
                          X