Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

    Hallo ,

    Al verschillende jaren ben ik geobsedeerd door autosport en neem daar ook veel foto's van , ik beschik over de Sigma DG 120-400 4.5 , maar ik merk dat deze soms tekort kom op gebied van snelle autofocus nu wilde ik eens horen wat een goede vervanging voor deze lens zou zijn , ik had aan de volgende objectieven gedacht , Tamron SP 150-600mm F5-6.3 Di VC USD G2 ofwel de Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM , welk van deze 2 raden jullie aan ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

    Patrick
    Nikon D7000 met batterijgrip,tokina 12-24 mm,sigma 17-70 mm f2.8,nikon 18-200 mm VR,Sigma DG 120 400 4.5 - 5.6 APO HSM ,nikon sb 600 , manfrotto 681b en nog allerhande kleine spullen.

  • #2
    Re: Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

    Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM SPORT, heeft volgens mij nog een een klein streepke voor op de tamron.

    Maar ja kwa half bereik heb je ook nog de Sigma 120-300 f/2.8 DG OS HSM Sport

    Comment


    • #3
      Re: Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

      Ik heb sinds 2 jaar de Sigma 150-600 F5-6.3 HSM sport en ben daar zeer tevreden over. Snelle scherpstelling en zeer scherp. Voordien werkte ik met Canon 100-400 is ( versie1).

      Comment


      • #4
        Re: Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

        Ik bezit de sigma 150-600 F5-6.3DG OS HSM Sport , is een zeer goeie lens zelfs uit de hand zijn de resultaten zeer leuk en goed , wel iets zwaarder maar zeer goed zou die niet meer willen missen .
        Demeulemeester André

        Comment


        • #5
          Re: Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

          De opgenoemde lenzen zijn geen snelle autosportlenzen, wel telelenzen met een groot bereik. Maar met een zeer klein diafragma.
          Wie zich wil toeleggen op autosport zal moeten kijken naar f2.8 of f4 lenzen; dit zijn doorgaans heel dure lenzen.
          Eentje die misschien nog wel als "betaalbaar" in dit segment kan vermeld worden is de Sigma 120-300 f2.8 (2999 euro).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Goede en vooral snelle tele sportlens gezocht

            Hoi,

            Ik geniet alweer verscheidene jaren van m'n Sigma 150-600 Contemporary.
            De Sport versie heb ik vóór de aankoop ook 1,5 uur in m'n handen gehad, die is te zwaar om continu uit de hand foto's te trekken.
            Ik denk dat je met geen van 3 een miskleun doet, dat je er goede resultaten mee boekt.
            Het zal niet meevallen om enig verschil tussen die 3 (Tamron G2, Sigma C en S) te ontdekken.
            In Juli 2015 ben ik een dag naar de Harc races op circuit Assen geweest, me meer dan prima vermaakt en leuke plaatjes gemaakt met de Contemporary.
            Alles uit de hand geschoten... De dag daarop had ik wel wat spierpijn in mijn borst en middenrif... Het gevolg van 2,8 kg verscheidene uren in den aanslag houden...
            Een keer daarop, bij een vliegshow toch maar een monopod gebruikt.
            Hier een paar voorbeelden van de resultaten:
            _DSC3925 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            _DSC4185 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            _DSC4320 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            _DSC4211 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
            Er staat nog wel wat meer op m'n Flickr site.

            Comment

            Working...
            X