Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frostastađavatn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Frostastađavatn

    ijsland , eigenlijk dezelfde locatie als mijn vroegere post Lakagígaralleen 180° gedraaid

    grote versie
    dank om te kijken

  • #2
    Re: Frostastađavatn

    Een heel fijn landschap met prachtige blauwtinten.
    Het zal ook door de bizondere rondlopende kustlijn komen maar ik heb het gevoel dat de boel wat naar links overhelt
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Frostastađavatn

      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
      Een heel fijn landschap met prachtige blauwtinten.
      Het zal ook door de bizondere rondlopende kustlijn komen maar ik heb het gevoel dat de boel wat naar links overhelt
      dat komt idd door die gebogen kustlijn ,want ik heb waterpas gebruikt maar ik heb hem voor het oog wat bijgesteld , kan ook zijn dat waterpasje niet heel juist werkte ,zo een blokje ,ik heb het later in de vuilnisbak gekieperd ,het was al de eerste keer niet dat ik het had ondervonden

      Comment


      • #4
        Re: Frostastađavatn

        Prachtig landschap laat je hier zien Patrick en zoals gewoonlijk heel mooi vastgelegd en afgewerkt
        Hier ook toch de indruk dat de opname afhelt naar links al zal het inderdaad aan de kromming van de baai liggen
        Doch denk ik dat ik 'm visueel zou rechttrekken, indien de ruimte op het origineel het toelaat uiteraard

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Frostastađavatn

          Net alsof je hier ziet dat de aarde rond is. In eerste instantie dacht ik dat het aan je lens lag maar bij nader toezien is het denk ik een gevolg van de kromming van de baai. Mooi stukje optische misleiding.
          Groeten,
          Mark

          Comment


          • #6
            Re: Frostastađavatn

            Volgens mij ligt Frostatađavatn in de buurt (iets ten noorden) van Landmannalaugar Patrick. Maar het is wel degelijk die van op de foto. Mooie foto trouwens.
            Als ik me goed herinner liggen in de buurt van Laki alleen Lambavatn en Kambavatn. Maar goed, dat is vitterij.
            Met welk brandpunt is dit genomen ?

            Comment


            • #7
              Re: Frostastađavatn

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Volgens mij ligt Frostatađavatn in de buurt (iets ten noorden) van Landmannalaugar Patrick. Maar het is wel degelijk die van op de foto. Mooie foto trouwens.
              Als ik me goed herinner liggen in de buurt van Laki alleen Lambavatn en Kambavatn. Maar goed, dat is vitterij.
              Met welk brandpunt is dit genomen ?
              ik dacht 17mm Paul ,maar ik heb ook al gedacht dat er miss toch wat lensvervorming aanwezig is door naar beneden te richten ,al twijfel ik ook of het door die boog komt
              als ik op google earth kijk zou het kunnen dat dit cambavatn is ,ik had de naam opgeraapt van mijn collega die is meegeweest maar als ik zo kijk zul je wel gelijk hebben Paul
              Last edited by bopatje; 23 november 2018, 11:50.

              Comment


              • #8
                Re: Frostastađavatn

                Heel mooie foto en dat blauw in de lucht geeft nog iets meer aan de foto. Ik denk niet dat de foto naar links afhelt. Volgens mij is het de baai

                Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #9
                  Re: Frostastađavatn

                  De kleurenpracht van Ijsland, keer op keer... Mooie plaat, vooral die tekening in het water maakt het extra mooi
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frostastađavatn

                    Mooie sunspots hier en daar die karakter geven aan het landschap. Mooi kleurverloop in het water ook.
                    Ik weet dat het vaak niet evident is om tot aan de rand te gaan (qua standpunt) maar ik heb het gevoel dat hij beter zou worden zonder die "spie" op de voorgrond.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frostastađavatn

                      Heel mooi beeld alleen die boebel onderaan in de kustlijn doet het geheel imo onnatuurlijk lijken..

                      Groetjes
                      Freddy
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frostastađavatn

                        Zeer mooi haast onaards beeld ! Eentje waar ik langer kan van genieten ...

                        Er zal wel wat leesvertekening zijn, het kan geen kwaad, het onderstreept dat onaardse nog wat
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frostastađavatn

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Er zal wel wat leesvertekening zijn, het kan geen kwaad, het onderstreept dat onaardse nog wat
                          Ik sluit me daar bij aan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frostastađavatn

                            Supermooi, bijna buitenaards beeld. Mooi die verschillende kleurlagen in het water.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frostastađavatn

                              Heel mooi. Sorry voor het korte commentaar - less is more
                              Mvg Philip

                              Comment

                              Working...
                              X