Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chapel de la mort .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Chapel de la mort .....


    Nikon D750
    Nikkor 14-24 mm f/2.8






    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

  • #2
    Re: Chapel de la mort .....

    Dit kan zoveel beter:
    - zet het horizontaal
    - ga in het midden staan
    - vermijd de uitgebrande delen achteraan
    - denk aan verscherping en contrast

    Waarom heb ik nu de indruk dat je dat allemaal wel weet maar 'even' vergeten bent?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Chapel de la mort .....

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Dit kan zoveel beter:
      - zet het horizontaal
      - ga in het midden staan
      - vermijd de uitgebrande delen achteraan
      - denk aan verscherping en contrast

      Waarom heb ik nu de indruk dat je dat allemaal wel weet maar 'even' vergeten bent?
      ik begrijp de reactie, maar hou er rekening mee dat dit om een zeer oud gebouw gaat en de bouwvakkers toen geen laser hadden om horizontaal te werken en dat ondertussen de natuurelementen hun invloed hebben laten gelden.
      sommige structuren staan horizontaal in beeld (altaar bvb) andere staan schever dan de rest (zie dwarsbalken en plafond)
      als we naar de kandelaar in het middenschip en de Christusfiguur boven het altaar kijken, dan lijkt me dat de fotograaf in het midden stond.
      de ramen vooraan zijn inderdaad uitgebrand. Een steeds weerkerend probleem bij opnamen binnen een kerk. HDR is daar een oplossing voor of later op de dag terugkeren of wachten op regen, ...
      nb : ik denk dat het Chapelle is als je de Franse taal gebruikt
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Chapel de la mort .....

        Als ik kon ging ik in het midden staan maar was een plafondje die vermolmd was van rottigheid ... klaar om er door te zakken... dus moest ik wel heel voorzichtig zijn en geen domme dingen doen ..
        [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

        Comment


        • #5
          Re: Chapel de la mort .....

          'k Vind het felle licht achteraan wel iets goddelijks hebben.

          Omstandigheden in zo'n oude gebouwen zijn vaak zeer moeilijk: licht, standpunt etc...
          Persoonlijk vind ik dat er in architectuur teveel gefotografeerd wordt vanuit dat centrale/symmetrie "dada". Je krijgt steevast opmerkingen van sommigen die er een raster gaan opleggen en dan ...

          Je kan zulks vermijden door eens andere, creatievere, meer dynamische standpunten te gaan ontdekken.

          Comment

          Working...
          X