Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaudi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Gaudi

    f/5.6 ; 1/40 ; iso 800 ; -0.7 ; 28mm


    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: Gaudi

    mooi gedaan - goed belicht - mooie compo uitgezocht
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Gaudi

      Mooi lijnenspel en prima belichting.

      Comment


      • #4
        Re: Gaudi

        idd mooi lijnenspel .. knap
        [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

        Comment


        • #5
          Re: Gaudi

          Waarom heeft de rechtse kolom een kraagje zichtbaar en de linkse niet?
          Omdat je foto naar links helt.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Gaudi

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Waarom heeft de rechtse kolom een kraagje zichtbaar en de linkse niet?
            Omdat je foto naar links helt.
            bedankt voor de interesse en de scherpe blik.

            neen, hij helt niet naar links. De referentie die ik nam is de centrale boog die op beeld perfect vertikaal loopt. Je kan hoogstens verwijten dat ik iets verder van de rechts paal stond dan van de linker, maar dat was nodig om de kandelaar correct te positioneren tov de samenkomst van de drie achterste bogen.
            Tripod is daar niet toegelaten en zoals je merkt , staan er zo onderaan veel structuurelementen schots en scheef zowel naar links als naar rechts dat ik me daar geen zorgen kon in maken. Het doel was om de complexe figuren in de architectuur van Gaudi over te brengen.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: Gaudi

              Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
              bedankt voor de interesse en de scherpe blik.

              neen, hij helt niet naar links. De referentie die ik nam is de centrale boog die op beeld perfect vertikaal loopt. Je kan hoogstens verwijten dat ik iets verder van de rechts paal stond dan van de linker, maar dat was nodig om de kandelaar correct te positioneren tov de samenkomst van de drie achterste bogen.
              Tripod is daar niet toegelaten en zoals je merkt , staan er zo onderaan veel structuurelementen schots en scheef zowel naar links als naar rechts dat ik me daar geen zorgen kon in maken. Het doel was om de complexe figuren in de architectuur van Gaudi over te brengen.
              Doe vooral zo verder. (sic)
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Gaudi

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Doe vooral zo verder. (sic)
                ?? graag verduidelijking wat de concrete inhoud van uw boodschap is. Niet akkoord met het antwoord ? stijl of inhoud ?
                ik stel deze vraag omdat tekst soms niet de nuances overbrengt die men bij een mondelinge dialoog wel heeft en het zou me spijten moest ik een verkeerde indruk hebben nagelaten.
                beste groeten
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: Gaudi

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Waarom heeft de rechtse kolom een kraagje zichtbaar en de linkse niet?
                  Omdat je foto naar links helt.
                  Klopt niet imo.
                  Kijk naar boven en dan zie je ook rechts iets meer detail vd rozet verschijnen.
                  Als je hem dan volgens jouw zou corrigeren (naar rechts laten hellen) zou daar nog meer van tevoorschijn komen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                  ...
                  neen, hij helt niet naar links. ... dat ik iets verder van de rechtse paal stond dan van de linker ...
                  Dat klopt dan imo wel.
                  Als je met zo'n groothoek iets uit de center en meer naar links staat dan zal je beeldveld links groter/verder zijn dan rechts.
                  Dat verklaart waarom je zowel onder als boven meer ziet.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Doe vooral zo verder. (sic)
                  Vind ik ongepast; zeker omdat TS het hier bij het rechte eind heeft itt jezelf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gaudi

                    bedankt allemaal voor de interesse en de eigen analyse.
                    laat ons verder onze hobby in vreugde en vriendschap beoefenen.
                    Waarom mijn vraag ? ik was bang dat ik onvriendelijk of betweterig overkwam bij het uiteenzetten van de opbouw van het beeld; zoals geschreven : een tekst wordt soms anders gelezen dan oorspronkelijk bedacht door de schrijver.
                    Dit geldt ook voor mijn commentaren op andermans werk : dit is steeds een beleefde (hopelijk), persoonlijke mening die niemand anders bindt dan mezelf. Ik verkondig geen evangelie.
                    beste groeten
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                    Comment

                    Working...
                    X