Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

    Reeds een tijd speel ik met het idee om mijn trouwe Mark 2 te vervangen door de Mark 4.
    Zoals Google tegenwoordig werkt krijg je dan uiteraard allerhande advertenties te zien van uw interesse.
    Deze kwam vandaag op :


    Het lijkt mij echter heel goedkoop tov andere Belgische webwinkels of lokale leveranciers.
    Heeft iemand ervaring met deze aub? Is het zoals altijd "too good to be true"?
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

  • #2
    Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

    Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
    Reeds een tijd speel ik met het idee om mijn trouwe Mark 2 te vervangen door de Mark 4.
    Zoals Google tegenwoordig werkt krijg je dan uiteraard allerhande advertenties te zien van uw interesse.
    Deze kwam vandaag op :


    Het lijkt mij echter heel goedkoop tov andere Belgische webwinkels of lokale leveranciers.
    Heeft iemand ervaring met deze aub? Is het zoals altijd "too good to be true"?
    De programma's Radar en Kassa hebben hebben aan deze Webshop dit jaar aandacht besteed. Dat was niet zo positief. Even Googlen...
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

      5D IV voor 2033,99 te krijgen bij Eglobal Central.
      Zelf heb ik, buiten mijn Fuji X-T 1, al mijn Fuji materiaal gekocht en ben er zeer tevreden van.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

        Deze shop is blijkbaar betrouwbaar op zich, maar ze kunnen alleen goedkoper zijn door invoerrechten en BTW te ontwijken.
        Zoals ik het begrepen heb zijn niet zij maar de koper verantwoordelijk wanneer het fout gaat.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

          Hoi,

          BTW en invoerrechten kunnen een risico zijn.
          Maar de garantie is ook een risico... of eigenlijk niet... die heb je niet.
          Terwijl (in Nederland) verscheidene winkels (officiële dealers) zelfs 5 of 6 jaar (!!) garantie geven.
          Aan u als klant de keuze...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

            Inderdaad, een lensje of zo kan je wel riskeren, maar zulke dingen heb ik telkens voor minder in een aanbieding of tweedehands hier te lande gevonden.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

              als je je toestel binnen geeft onder garantie, dan krijg je direct de vraag je hebt het toch niet laten vallen of hard gestoten, jij moet maar aan kunnen aantonen dat het jou schuld niet is.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                Hoi,

                3x in 14 jaar aanspraak moeten maken op garantie (1x ontspanknop, Canon; 2x sluiter, Olympus en Nikon)
                Geen negatieve ervaringen op dát gebied... gewoon positief behandeld.
                Natuurlijk wordt er wel wat gevraagd, maar dat mag toch...?
                Ook de behandelaars moeten proberen een oorzaak te vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                  bij Eglobal Central heb je een jaar garantie , en je kan er nog een paar jaar bij kopen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                    Ben ook bezweken voor de verleiding van de 5DIV aan een gunstprijs bij Eglobal van 1999€ (+50€ voor verzekerde verzending).
                    Het toestel ziet er splinternieuw uit, en geen enkel negatief punt op te merken na een 14-tal dagen. Vlotte afhandeling bestelling + opvolging vd levering (± 1 week).
                    Weliswaar zat het toestel in een doos die bestemd was voor de kit met 24-105 II lens. Maar ik had nog enkele kleine dingen besteld die ze zo erbij in de doos hebben kunnen stoppen, goed ingepakt.
                    Er was geen plastiekje op de achterkant van het scherm, en de batterijlader had geen Europese stekker (gemakkelijk te verhelpen), het boekje met handleiding is in het engels. (online N-versie goed te vinden bij Canon)
                    De naam van mijn eerste foto was 1P2A0806 (waar je waarschijnlijk 1PA0001 zou verwachten), wat er misschien op wijst dat het een demo of teruggebracht toestel was.
                    Maar toch alles OK, en eGlobal Central . nl heeft er een tevreden klant bij.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                      2050 euro voor een tweedehands toestel dat nog kan getaxeerd worden, vind ik wel veel geld.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                        Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
                        Ben ook bezweken voor de verleiding van de 5DIV aan een gunstprijs bij Eglobal van 1999€ (+50€ voor verzekerde verzending).
                        Het toestel ziet er splinternieuw uit, en geen enkel negatief punt op te merken na een 14-tal dagen. Vlotte afhandeling bestelling + opvolging vd levering (± 1 week).
                        Weliswaar zat het toestel in een doos die bestemd was voor de kit met 24-105 II lens. Maar ik had nog enkele kleine dingen besteld die ze zo erbij in de doos hebben kunnen stoppen, goed ingepakt.
                        Er was geen plastiekje op de achterkant van het scherm, en de batterijlader had geen Europese stekker (gemakkelijk te verhelpen), het boekje met handleiding is in het engels. (online N-versie goed te vinden bij Canon)
                        De naam van mijn eerste foto was 1P2A0806 (waar je waarschijnlijk 1PA0001 zou verwachten), wat er misschien op wijst dat het een demo of teruggebracht toestel was.
                        Maar toch alles OK, en eGlobal Central . nl heeft er een tevreden klant bij.
                        Als je teller juist is, weet je dat het geen nieuw toestel is. Op hun website zeggen ze dat ze alleen met nieuw materiaal werken. Maar wat is nieuw voor Azië. Je moet weten dat alles van Azië komt. Vandaar gaat het naar Frankrijk, magazijn voor Europa. Vandaar gaat het naar de koper via koerier dienst. Hoe ze invoer en BTW ontwijken weet ik niet, maar je hebt er later geen problemen mee. De garantie is bij Eglobal 2 jaar, alleen bij hun. Canon repair dienst herstelt zonder problemen mits betaling. Op CPS kan je het ook registreren. Dus conclusie, je weet niet dat het nieuw is, eerste gebruik.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
                        http://www.photo-patricske.be
                        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                          @Patrickske Het klopt inderdaad: toestel komt uit China (in mijn geval via Groot-Brittannië) ik had dat niet verwacht had omdat de website .nl extensie heeft en prima Nederlandstalig is.
                          Het werd verstuurd in een neutrale verpakking met vermelding 'woodworking hand tools'...
                          En hoewel ze beloven enkel nieuw materiaal te verkopen, ben je dus niet zeker. Dank voor de info Canon repair dienst.

                          @leopard op zich blijft het veel geld natuurlijk, maar het is toch een quasi nieuw toestel en op de binnenlandse tweedehandsmarkt vind je ze nog niet voor 2000€ en ze hebben heel wat meer kliks (en ook gebruikssporen allicht)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                            Enkele jaren geleden is hier ook een draadje geopend geweest over de teller op een Canon toestel.
                            Toen kende niemand Eglobal, waarschijnlijk bestond Eglobal niet eens.
                            Een BD lid had een nieuw toestel gekocht bij Foto Konijnenberg en er stond ook meer dan 100 op de teller.
                            Toen werd geuit dat Foto Konijnenberg zijn aankopen deed op de grijze markt.
                            Daar zijn NOOIT bewijzen voor geleverd.
                            Nu krijgt na de neushoorn Eglobel de volle laag.
                            Het staat iedereen vrij zijn mening te hebben maar als je iemand beschuldigd dan moet je ook afkomen met bewijzen.
                            Het staat iedereen vrij zijn waar te kopen waar hij wilt, dat hij stukken meer betaald voor krek hetzelfde, staat hem vrij.
                            Ik ben al verschillende jaren klant van Eglobal en ik kan over NIKS, maar dan ook NIKS klagen!
                            Wie bij de fotograaf om de hoek de volle pot wilt betalen dat is zijn goed recht, wie zoals ik de goedkoopste uitkiest, dan is dat ook ons recht.
                            Het enige verschil is dat ik hier niks negatiefs verklaar over een ernstige foto winkel die iki niet eens ken!
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                              Mag een fabrikant zijn product niet testen? De teller staat dan niet meer op 0.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X