Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe pc

    hallo,

    ik ben dringend aan vervanging toe van mijn windows-pc

    ik had gedacht aan onderstaande aanbieding, wat denken jullie ?

    Dell provides technology solutions, services & support. Buy Laptops, Touch Screen PCs, Desktops, Servers, Storage, Monitors, Gaming & Accessories
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: aankoop nieuwe pc

    Ik skip, heb dan toch liever 512 SSD en >= 2TB aan extra. Voor de rest, valt er niets op aan te merken.

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe pc

      Zelf zou ik nooit een all-in-one kopen.
      Staat wel netjes op uw bureau en niet teveel gezever met kabels maar upgraden is moeilijk zoniet buiten een SSD en geheugen onmogelijk.
      En een merk Pc is bij in onliefde want ergens in de kast is een onderdeel dat uit de toon valt.
      Ga een winkel binnen en leg uit wat je wilt en je zult beter bediend worden.
      En ben je uit het Gentse of de wijde omtrek kan ik u ten stelligste DEZE aan.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe pc

        Ik vind dit toch veel eleganter dan een grote desktop behuizing die vol zit met kabels.

        Ik vind het erg goede specificaties, alles zit erop NVMe SSD, GTX1050, i7 8700T weliswaar een iets tragere en zuinigere variant maar nog altijd +12000 punten op cpubenchmark, dat is evensnel als mijn i7 7700K desktop versie.

        En een 4K IPS scherm zit er ook bij. 1500€ vind ik heel redelijk.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuwe pc

          Als je alle stukken optelt zal je door zelf te assembleren zelden onder de prijs komen van een Dell.
          Ik heb er 9 jaar één gehad waar ik bijna alles heb in vervangen (en 3 OS upgrades) voor hij "op" was, alle stukken zijn standaard.
          Maar hoe kleiner de kast hoe moeilijker dat wordt.
          In een AIO zal zeker geen plaats zijn.

          Omdat ik mijn Windows licentie, de SSD, HD en scherm kon verder gebruiken was ik toch goedkoper uit en heb een grote kast gekocht, onder het bureau stoort dat niet, en zelf één gebouwd.
          Plaats zat en weinig actieve koeling nodig (lawaai).
          Ik zat aan €600 voor kast, voeding, mobo, CPU en 16GB RAM (geen videokaart nodig voor LR, ik game niet).
          Had nog budget over voor een 8TB Barracuda PRO.
          CPU's (van Intel) zijn recentelijk fel opgeslagen, misschien lukt het nu niet meer.
          Ik kom ook aan 12000 cpu mark met een i5-8600.

          Een i7 8700T verbruikt inderdaad maar max 35W ipv 65, maar het overgrote deel van de tijd (als je niet de hele dag zit te gamen tenminste) draait de processor idle en verbruikt bijna niets.

          Anderzijds, omdat USB-3 2nd gen sneller is dan SATA is een externe SSD nu performanter (maar duurder) dan een interne schijf, waarom zou je persé een grote kast moeten hebben ?
          Last edited by palombian; 16 november 2018, 15:18. Reden: externe schijf, Intel

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuwe pc

            Inderdaad, als het enkel is om foto's te bewerken is een i7 en/of 32GB geheugen fel overkill.
            Bewerk je daarentegen ook films is een i7 + 32GB geheugen en een heel sterke grafische kaart wel nodig.
            En nog iets dat ik graag zou kwijt willen, een goede koeling heeft een AIO ook niet want alles zit veel te dicht op elkaar.
            Een grote kast met kabel management aan de achterkant en een viertal 14' ventilatoren houden het beestje mooi koel.
            Eigenlijk is een AIO niet veel meer dan een opstaande laptop met een veel beter scherm weliswaar.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: aankoop nieuwe pc

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              ...En nog iets dat ik graag zou kwijt willen, een goede koeling heeft een AIO ook niet want alles zit veel te dicht op elkaar.
              ...
              Eigenlijk is een AIO niet veel meer dan een opstaande laptop met een veel beter scherm weliswaar.
              En als het waar is dat in laptops tegenwoordig de cpu en het geheugen zijn vastgesoldeerd kan je een upgrade helemaal vergeten.

              Tot nu toe heb ik altijd een "mid-life kicker" kunnen toepassen (extra RAM, nieuwe schijf of SSD, snellere cpu - die dan nog een fractie van de originele prijs kost).

              Maar het kan best dat onze visie daarop van de oude tijd is .

              Comment


              • #8
                Re: aankoop nieuwe pc

                Bwah ouderwets?
                'k Weet het nog zo niet hoor.
                Ik heb hier een MSI moederbord Z77 met een Intel i5 3570K 3,4GHz en 16Gb RAM en een Geforce GTX660
                Ik draai hier nog heel vlot CS6 Master Collection - Rayo filters - Nik Software - LR - DXO PhotoLab - topaz - Affinity - Capture One en een heleboel kleine programma's en ook nog Office van MS.
                Ben nu wel bezig aan een nieuwe met een i7, 32GB RAM en een straffe videokaart, maar dit is om films om te vormen en te bewerken.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop nieuwe pc

                  Wegens een belachelijk tekort aan Coffee Lake chips zijn de prijzen van Intel processors letterlijk in de lucht geschoten. De i3-8100 is zelfs met meer dan 70% gestegen het laatste half jaar.
                  Voor mij de aanleiding om toch eens naar AMD te kijken; die scoren met hun Ryzen ondertussen zeer goed tussen de Intels en voor een pak minder geld.
                  Ikzelf ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe PC en mijn keuze is alvast gevallen op een Ryzen 5 2600 (scoort even goed als een i5-8400 en kost € 180 tgov € 299 voor de i5).
                  Qua geheugen raadt Adobe zelf 8Gb aan dus in principe zou dat meer dan voldoende moeten zijn. Al gaat de upgrade naar 16 nu ook niet je bank breken.
                  Grafische kaart raden ze 2Gb aan wat eigenlijk neerkomt op de instapkaarten want ik vind bij Tones geen kaartjes meer van minder.

                  Als je PS gebruikt ga je spijtig genoeg weinig hebben aan meer cores/threads vermits dat hoofdzakelijk een single-core toepassing is (hopelijk wordt dat in de toekomst aangepast).
                  Een hogere klok snelheid (of overklokken) - meer/sneller RAM en een snelle SSD (bv Samsung Evo 970) gaat wel een verschil maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop nieuwe pc

                    De i5-8400 is ondertussen weer onder €200 gezakt.
                    RAM is een heel stuk goedkoper geworden.

                    Ik heb nu een 6-core cpu (zonder hyperthreading) en moet zeggen dat van die single-core verhalen niets van aan is.
                    LR gebruikt minstens 4 cores, en ondertussen draaien er nog andere processen zodat de load gespreid kan worden.
                    Hoe zou het anders kunnen dat mijn oude PC plots eens zo snel werd door de dual-core door een quad-core te vervangen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop nieuwe pc

                      'k Weet niet waar jij ze dan koopt ... goedkoopste die ik momenteel zie is bij oa Tones en dat is € 299.

                      Je processor heeft naast zijn cores ook een kloksnelheid en die zal bij je recentere quad wel hoger liggen en dus zorgen voor betere prestaties, bovendien zal ook de IPC (instructions per cycle) beter zijn om nog maar te zwijgen over een betere L1 en L2 cache.

                      'k Weet ook niet waar je haalt dat LR minstens 4 cores gebruikt.
                      Ik heb mijn info van de uitgebreide tests die ze op tweakers en hardwareinfo doen. Daar worden de snelheden gemeten voor verschillende programma's oa LR en PS.
                      Het is ook daar dat ze zeggen dat PS een quasi hoofdzakelijk single-core gebeuren is.

                      Dus ik hecht meer belang aan 2 websites die al meer dan 10 jaar letterlijk duizenden onderdelen uitgebreid testen en reviewen dan aan jouw bevindingen.
                      Last edited by tcf; 18 november 2018, 14:52.

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop nieuwe pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                        'k Weet niet waar jij ze dan koopt ... goedkoopste die ik momenteel zie is bij oa Tones en dat is € 299.

                        Je processor heeft naast zijn cores ook een kloksnelheid en die zal bij je recentere quad wel hoger liggen en dus zorgen voor betere prestaties.
                        'k Weet ook niet waar je haalt dat LR minstens 4 cores gebruikt.
                        Ik heb mijn info van de uitgebreide tests die ze op tweakers en hardwareinfo doen. Daar worden de snelheden gemeten voor verschillende programma's oa LR en PS.
                        Het is ook daar dat ze zeggen dat PS een quasi hoofdzakelijk single-core gebeuren is.
                        Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


                        Deze cpu loopt bij de minste belasting op 3.8 GHz op alle 6 cores (de i5-8600 op 4.1).
                        Ook bij een LR export, wat bv op hardwareinfo gemeten wordt.

                        Ik kijk in taakbeheer of andere toepassingen die de processoractiviteit tonen.
                        Wanneer die voor een aantal cores parallel loopt is dat toch een sterke indicatie dat ze allemaal door hetzelfde proces gebruikt worden.

                        Maar dat gaat waarschijnlijk niet altijd gelijk op (zoals de cpu-benchmark), een hoge kloksnelheid is nog altijd belangrijker dan meer cores.
                        In die zin denk ik niet dat AMD processoren zo goed zijn voor dagelijks werk zoals foto's, office enz.

                        Naar mijn ervaring zijn de catalog en de previews op een SSD, de foto's op een snelle harde schijf (met voldoende vrije ruimte), samen met een middenklasse cpu en 12-16MB RAM de belangrijkste punten voor de prestaties van LR.

                        PS: ik verving (in mijn nu afgevoerde PC) enkele jaren terug een oude dual door de quad van dezelfde generatie.
                        Last edited by palombian; 18 november 2018, 15:16.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop nieuwe pc

                          € 199 jaja ... maar bestellen is niet mogelijk omdat levertermijn onbekend is ... of maw daar heb je dus niets aan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop nieuwe pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                            € 199 jaja ... maar bestellen is niet mogelijk omdat levertermijn onbekend is ... of maw daar heb je dus niets aan.
                            Die zonder koeler is wel direct leverbaar voor 189,90.

                            Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!


                            Je zou ervan verschieten wat je vindt met een beetje zoeken (vorige week zocht ik een lens, onderaan de pagina stond ze als "occasion" met 33% korting, het bleek gewoon een nieuwe te zijn zonder doos - waarschijnlijk mogen ze van de fabrikant niet onder een bepaalde prijs gaan).
                            Last edited by palombian; 18 november 2018, 15:52.

                            Comment

                            Working...
                            X