Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beschermde wulp en grutto riskeren hun leven als ze de grens oversteken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beschermde wulp en grutto riskeren hun leven als ze de grens oversteken



    Ik vond dit een markant bericht, zeker omdat ze een geliefd onderwerp vormen voor veel natuurfotografen hier op het forum. Kan iemand dit begrijpen?

  • #2
    Re: Beschermde wulp en grutto riskeren hun leven als ze de grens oversteken

    Dat is niet te begrijpen.
    Ik weet niet of deze groep van vogels veel landbouwschade aanricht, maar los daarvan zijn er andere methodes me dunkt.
    De klepel is helemaal doorgeslagen, de balans is zoek.
    We zullen als mensheid toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen...
    Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
    Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

    https://500px.com/pieterhelsen

    Comment


    • #3
      Re: Beschermde wulp en grutto riskeren hun leven als ze de grens oversteken

      Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk bericht
      Dat is niet te begrijpen.
      Ik weet niet of deze groep van vogels veel landbouwschade aanricht, maar los daarvan zijn er andere methodes me dunkt.
      De klepel is helemaal doorgeslagen, de balans is zoek.
      We zullen als mensheid toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen...
      Blijkbaar berokkenen ze wel schade in Senegal door rijstvelden te plunderen? Ik dacht dat ze enkel dierlijk voedsel aten? LINK

      Comment


      • #4
        Re: Beschermde wulp en grutto riskeren hun leven als ze de grens oversteken

        Er zou inderdaad niet op gejaagd moeten worden, maar dat is wel met meer diersoorten zo in Frankrijk.
        Bescherming hier in België: een maat voor niks, aangezien enkel biotoop aangepakt en predatie totaal niet.

        Comment

        Working...
        X