Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst aan de Hoeghne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Herfst aan de Hoeghne

    Een plekje langs de Hoeghne rivier in de Ardennen. Ik probeer hier elk jaar een paar keer naar toe te gaan, maar dit jaar is het er nog niet van gekomen. Ik vrees dat ik ook al wel wat laat ben voor de herfstkleuren...

    Deze heb ik pasgeleden ‘herontdekt’ in mijn library. Ik stond om een mooi standpunt te vinden redelijk lang met mijn laarzen in het water en het was behoorlijk koud. Maar het licht was wel mooi waardoor het resultaat mij toch redelijk warm over komt.





    Nikon D7000 met Sigma 10.0-2.0 mm f/4.0-5.6
    f/13
    16 mm
    10 s
    ISO 100


  • #2
    Re: Herfst aan de Hoeghne

    Mooie sluier, warme kleuren, meer moet dat voor mij niet zijn.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Herfst aan de Hoeghne

      Mooi.
      Ik was er vorige week nog, zie hier wat verder in het forum.
      Het hoogtepunt is er helaas al een dag of 10 voorbij.

      Comment


      • #4
        Re: Herfst aan de Hoeghne

        Compo is mooi en de swirl in het water maar die uitgebrande vlekken links in beeld zijn storend. Verder is de beek ook wat overbelicht.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Herfst aan de Hoeghne

          Heel mooi kleurrijke plaat met knappe beeldopbouw. Ik ben persoonlijk fan van lange sluitertijden en deze vind ik heel mooi gekozen. Blijft 'n geweldig sprookjesachtige omgeving om rond te wandelen...

          Groetjes, Marchristan.

          Comment


          • #6
            Re: Herfst aan de Hoeghne

            Prima compo opbouw en zalige kleuren, bij dergelijke foto's is een lange sluitertijd wel op zijn plaats

            Comment


            • #7
              Re: Herfst aan de Hoeghne

              Mooie compo met mooie kleuren. Spijtig dat het water rechts onder uitgebrand is.

              Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
              Last edited by Patricske; 15 november 2018, 12:11.
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

              Comment


              • #8
                Re: Herfst aan de Hoeghne

                Zoveel keren al fotos gezien van deze plek in al die jaren dat ik er kom. Dit Brugge heb je er mooi opstaan en de rest is ook dik in orde.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst aan de Hoeghne

                  Bedoel je ook van deze specifieke plek met bruggetje Pascal? In ieder geval, de Hoeghne komt wel vaker voorbij, dat is waar. Misschien niet de meest originele plek, maar ik kom er graag ;-)

                  Wat betreft het uitgebranden. Het histogram vertoont geen clipping. Ook niet in de RAW. Het zou dus niet uitgebrand mogen zijn. Ik zie dat zelf ook niet op mijn (gecalibreerd) scherm. Maar ik kan er wel in komen dat sommige plekken misschien net iets te wit/licht zijn. Zeker het schuim aan de linkerkant leidt misschien wat af. Ik kan eens kijken of ik een update met iets getemperde hooglichten kan posten.

                  Bedankt allen voor de reacties en opmerkingen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfst aan de Hoeghne

                    Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                    Bedoel je ook van deze specifieke plek met bruggetje Pascal? In ieder geval, de Hoeghne komt wel vaker voorbij, dat is waar. Misschien niet de meest originele plek, maar ik kom er graag ;-)

                    Wat betreft het uitgebranden. Het histogram vertoont geen clipping. Ook niet in de RAW. Het zou dus niet uitgebrand mogen zijn. Ik zie dat zelf ook niet op mijn (gecalibreerd) scherm. Maar ik kan er wel in komen dat sommige plekken misschien net iets te wit/licht zijn. Zeker het schuim aan de linkerkant leidt misschien wat af. Ik kan eens kijken of ik een update met iets getemperde hooglichten kan posten.

                    Bedankt allen voor de reacties en opmerkingen!
                    Ik had het inderdaad over de brug en niet Brugge uiteraard. En van het uitgebrande gedeelte daar zou ik zelf wat zwart of wat detail proberen uit te halen. Maar een overbelichting is het zeker niet . Misschien eens terug naar je RAW file gaan en kijken of er niets meer uit te halen is. JE kunt ook nog beginnen te klonen en allelei trucjes gaan uithalen. Maar dan ga je het gewoon erger maken. Op eerste zicht trok het zeker mijn aandacht niet maar nu je er zelf over begint valt het mij IDD steeds meer op...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfst aan de Hoeghne

                      Als die heftige witte gedeelten links in de opname nog kunnen bijgestuurd worden dan zou ik dat zeker doen .

                      Fijne kleuren en een erg mooie en zorgzame afwerking .

                      Mvg.,
                      Smets84.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfst aan de Hoeghne

                        Fijne foto, goede compositie, strak gebruik gemaakt van de langere sluitertijd en een rustige afwerking, I like it.
                        Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herfst aan de Hoeghne

                          knap - mooie vloeiende lijntjes n het water
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herfst aan de Hoeghne

                            Zeer mooi licht en geslaagde compositie.
                            Alleen links die 3 vlekken tegen de rotsen komen wat raar over; misschien kun je daar de whites wat naar beneden halen. Voor het overige vind ik de hooglichten wel goed zitten.

                            Comment

                            Working...
                            X