Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek


    dacht u dan aan iets in deze genre ? grijstinten vermeden, belichting aangepast.

    Last edited by CMM; 14 november 2018, 09:22. Reden: opmerking Leonide
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek

    Je moet wel zoeken naar dat publiek, en publiek zou ik het niet noemen, zo ver weg, alsook heb je nu al die flats mee scherp. Was het geen optie om de uitgang van die tunnel volledig over te belichten, zodat de aandacht meer naar de muzikant gaat?

    Comment


    • #3
      Re: eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
      Je moet wel zoeken naar dat publiek, en publiek zou ik het niet noemen, zo ver weg, alsook heb je nu al die flats mee scherp. Was het geen optie om de uitgang van die tunnel volledig over te belichten, zodat de aandacht meer naar de muzikant gaat?
      ik weet het : die mensen doen niet helemaal wat ik had gehoopt, maar vanuit een andere hoek kwam de silhouet van de gitarist niet goed tot uiting, dus moest ik het er mee doen. En die man wou ik pekzwart. Het alternatief was alle grijstonen wegnemen maar dat vond ik "onleesbaar"voor wie er niet ter plaatse was. Ik probeer nog wat alternatieven.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek

        Mijn voorkeur gaat naar de eerste, maar ik zou die iets oplichten. De bewerking van de tweede is te extreem.
        3/2 formaat in portretstand komt naar mijn smaak meestal te uitgerokken over.
        Ook bij deze foto zou boven en onder een stuk af mogen en zou hem ook iets rechter zetten.
        Dan krijgt ie van mij een tien!

        Comment


        • #5
          Re: eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek

          Als ik het zo zie ga ik ook voor de eerste. Ik bedoelde de belichting in de camera instellen en niet via nabewerking. De muzikant zou dan ook geen silhouet meer zijn, je zou een totaal andere foto krijgen en een statief moeten gebruiken waarschijnlijk, maar zonder garantie dat het zou lukken evenwel.
          Die achtergrond is voor mij wat te druk, eventueel een ander standpunt zodat je die flats niet zou zien zou de foto voor mij al beter maken.

          Comment


          • #6
            Re: eenzame straatmuzikant met onverschillig publiek

            Zowel wat formaat als bewerking betreft, vind ik foto 1 veel sterker.

            Comment

            Working...
            X