Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Third party tele voor safari

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Third party tele voor safari

    Een vriendin van me vertrekt binnen 2 weken naar Botswana. Ze heeft een Nikon D610 maar nog geen tele. Ik denk dat ze het besterft voor ze vertrekt als ze naar de prijzen van de Nikon's kijkt. Bijgevolg, wie heeft ervaring met third party lenzen uit de >300 mm categorie? Ik ben met wat surfen al op de Sigma 150-600 gestoten. Is die scherp en snel? Kan het zijn dat die er nu in een I en een II versie is want ik vond de website van Sigma daarin niet zo helemaal duidelijk. Hebben Tamron of Tokina op die brandpuntsafstand iets degelijks in hun gamma? Of is het altijd beter om dan maar een paar weken te vasten om zo een Nikon AFS 200-500 te kunnen betalen?

    Djienbe
    Last edited by djienbe; 13 november 2018, 12:51. Reden: taalfout

  • #2
    Re: Third party tele voor safari

    Is het prijs verschil tussen de 200-500 en die 3rd party zo groot ? Want de nikkor is redelijk geprijst en het is een goede optie voor een safari.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Third party tele voor safari

      Toen ik paar maanden geleden Bachus1909 en Francis1950 zag, spraken ze vol lof over volgens mij de Sigma 150-500 Sport of de andere uitvoering van Sigma.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Third party tele voor safari

        Hoi,

        Ik bezit al vanaf het begin dat de lens uitkwam de Sigma 150-600 Contemporary.
        Met z'n 1.93 kg de lichtste van langste zoom lenzen, vergeleken met de Tamron 150-600 G2 en Nikon 200-500.
        Ík ben er zeer tevreden over. De AF is behoorlijk snel, de lens is mooi scherp en bij gebruik van de Sigma TC-1401 1.4x extender heb je ook nog AF.
        Ik gebruikte de Sigma lens op mijn vorige body, de D750 en nu op m'n D850.
        Het grote voordeel van de Sigma en Tamron zijn de instelmogelijkheden via de consoles van hun merk, waaronder een uitgebreide AF Finetuning mogelijkheid.
        Tot 400 mm zijn ook mooie lenzen te koop, zowel van merkeigen als van Sigma en Tamron.
        Nikon en Tamron lenzen zijn redelijk goed beschermd tegen indringen van vocht en stof.
        Verscheidene Sigma's ook, maar niet allemaal (meestal herkenbaar aan een afdichtingsring bij de aansluiting aan de body).

        Succes met je keuze.

        Comment

        Working...
        X