Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 500mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 500mm

    Zou een tweedehandse. 50-500mm of een sigma 150-500mm willen kopen welke lens zou ik kiezen voor canon vatting

  • #2
    Re: Sigma 500mm

    Als je forums afstruint dan is gaat de voorkeur uit naar de 150-500mm

    Maar ja de vraag is denk ik ook:
    welk doel
    kom je in situaties waarbij bereik 50-150mm in beeld komt

    welke body wil je de lens steken, want misschien is het slimmer om dan uit te kijken naar 2de hands 150-600mm (tamron II, sigma C of S), in laatste geval kan je er een dock bij kopen en de nieuwste firmware laden en de lens zelf tunen.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 500mm

      Siberische tijger om het nog ingewikkelder te maken, er is nu ook een nieuwe Sigma 60-600mm lens. Dit is ook nog een optie. Maar dit is niet tweedehands. Ik zou btw niet de non OS van de 50-500 kopen. Ik denk dat de nieuwe veel beter is.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 500mm

        Zelf denk ik dat de 150-600mm lenzen van Sigma iets interessanter zijn, dan de vorige gen. 150-500's met ingebouwde stabilisatie. Voor u zo'n lens koopt zou ik 'm voldoende testen.
        Het is of de OS van de lens, of de stabilisatie van de camera - de 2 samen werkt meestal niet.
        De 150-500 is niet onaardig, maar de 150-600 lijkt me een stukje beter te zijn. Enkel bij budgetaire beperkingen zou ik naar de 150-500 uitkijken. De 2dehands-prijzen voor dat objectief met OS zijn zeker betaalbaar.

        Comment

        Working...
        X