Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linksaf slaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Linksaf slaan

    Vanuit een rijbaan met éénrichtingsverkeer, ik doe dit altijd zo links mogelijk, met de nodige ruimte wanneer tweewielers deze straat komen/mogen inrijden, en bestuurders die rechtsaf willen slaan (vanuit mijn rijrichting) hebben dan ruimte zat (als de weg breed genoeg is) , maar wat zie ik ?
    Naast mij komen andere wagens staan om ook linksaf te slaan, kennen die hun verkeersregels niet ? art19.3 b1
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Linksaf slaan

    Hoe breed is die straat?
    Als het eenrichtingsverkeer is, dan is er meestal toch geen plaats...

    Wat anderen verkeerd doen, daar kan jij niks aan doen, tenzij je een blauwe streep en zwaailicht op je auto hebt. Probeer niet de flik uit te hangen als je het niet bent.

    Comment


    • #3
      Re: Linksaf slaan

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Hoe breed is die straat?
      Als het eenrichtingsverkeer is, dan is er meestal toch geen plaats...
      In Brussel doen ze dat ook zo vaak … sommige zijstraten van bijvoorbeeld de Wetstraat en Belliardstraat zijn zo breed dat je er bijna met drie of vier naast elkaar kan staan.
      Je gaat dan uiterst links staan om linksaf te gaan, maar sta je voor een rood licht dan komen er nog twee naast u staan en denk niet dat die dan rechtdoor moeten … neen ze moeten ook linksaf maar dan ook in de uiterst linkse rijstrook waardoor ze u de pas afsnijden.
      Sommigen zijn gewoon zo … heeft niets met kennis of zo te maken, maar met toch maar proberen eerst te zijn en er toch nog tussen te wringen (ook op momenten dat er geen file is).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Linksaf slaan

        Wel tot voor 10 jaar was dit een gewone dubbel richtingstraat, er is genoeg plaats naast mij, een wat grotere bestelwagen misschien niet omdat ik niet uiterst links sta, omdat er fietsers kunnen inrijden (ik laat zo'n dikke meter vrij), ben ook nog niet echt gehinderd, maar ik wordt wel aangekeken of ik de asociale ben . Met mijn fiets sta ik in het midden om links af te slaan, zodat de auto's mij zowel links als rechts kunnen voorbijsteken om af te slaan (dat linkse doet men amper).
        Last edited by toerist; 12 november 2018, 19:05.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Linksaf slaan

          En zou het kunnen dat anderen “denken” dat je daar even blijft stilstaan in plaats van linksaf te gaan?
          Moeilijk te beoordelen natuurlijk zonder de volledige situatie echt te zien.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Linksaf slaan

            Tja, volgens de wegcode mag je op de snelweg ook niet sneller dan 120 km/h. Nochtans als ik 120 doe op het eerste vak wordt ik ook vlotjes voorbij gestoken. De eerste fietser die de voorrang van rechts respecteert en de omgekeerde driehoek, laat staan het achthoekige stop-bord moet ik ook nog tegenkomen. En zo kunnen we nog even doorgaan.

            Comment


            • #7
              Re: Linksaf slaan

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Tja, volgens de wegcode mag je op de snelweg ook niet sneller dan 120 km/h. Nochtans als ik 120 doe op het eerste vak wordt ik ook vlotjes voorbij gestoken. De eerste fietser die de voorrang van rechts respecteert en de omgekeerde driehoek, laat staan het achthoekige stop-bord moet ik ook nog tegenkomen. En zo kunnen we nog even doorgaan.
              Dit wordt een draadje zonder eind
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Linksaf slaan

                Maar het ging wel specifiek over linksaf slaan, begin je met vergelijkingen dan ben je inderdaad vertrokken tot in het oneindige .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Linksaf slaan

                  Je vraag was of die anderen hun wegcode wel kennen. Maar ik wil enkel aantonen dat er een verschil is tussen "kennen" en "toepassen". De kans is groot dat ze dat best wel weten maar als ze je voorbijsteken zijn ze misschien 10 seconden sneller thuis.

                  Comment

                  Working...
                  X