Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prachtige zonsopgang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Prachtige zonsopgang

    Deze werd vorige vrijdag genomen. Ze voorspelden redelijk veel zon in de ochtend dus waagde ik het erop en trok naar één van mijn favoriete plekjes in de buurt. Het was de ideale gelegenheid om een keer mijn nieuwe zachte grijsverloopfilter uit te testen. Ik heb nog even getwijfeld om de blaadjes/tak voor de zon weg te shoppen maar vond het uiteindelijk wel mooi en zo was nu eenmaal de locatie. Na een half uurtje zag de locatie er trouwens al helemaal anders uit omdat men dan de begroeiing aan het water had gemaaid...

    Benieuwd wat jullie ervan vinden. Alvast veel kijkplezier.
    Groetjes, Marchristan.


  • #2
    Re: Prachtige zonsopgang

    mooie locatie en ideaal als de zon haar stralen zo in de ochtendmist stuurt.
    je vermeldt een grijsfilter, maar de zon is toch nog weggebrand op het beeld dat ik zie.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Prachtige zonsopgang

      Mooie compositie, dat de zon nog uitgebrand is, kan je niet altijd wegwerken met een grijsfilter als je de rest van de foto licht genoeg wil houden. In de nabewerking kan je er wel nog wat uit halen.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Prachtige zonsopgang

        Goed van compo, met de zon in een sterk punt waarin veel compositielijnen samenkomen.
        Dat het een mooie ochtend was is duidelijk, maar ik denk dat het zonlicht op dit moment al iets te fel was om de zon nog mee in beeld te nemen. De hoge bewolking rond de zon maakt het er ook niet eenvoudiger op om de belichting nog onder controle te krijgen.

        Mvg.,
        Smets84

        Comment


        • #5
          Re: Prachtige zonsopgang

          Goede tegenlicht foto. Compositie is goed gebalanceerd en de zon is zoals wij ze verwachten.
          Ik vind ze zelfs helemaal niet uitgebrand; t'is nu eenmaal een withete bol hé. Ik denk zelfs dat je op het histogram niet zo gek veel puur witte pixels gaat vinden. Alleszins toch niets dat mij stoort in dit soort foto's.

          Comment


          • #6
            Re: Prachtige zonsopgang

            Iedereen al bedankt voor de mooie en eerlijke commentaren. Ja het was een beetje kiezen met het aanwezige licht en ik had dan ook verschillende belichtingen genomen. Ik vond deze het meeste in balans met enkel de kern van de zon die wat was uitgebrand. Met deze opname kon ik voldoende details in de schaduwen ophalen zonder al te veel kwaliteitsverlies (in mijn ogen). Ik heb voorlopig enkel een 3-stops grijsverloopfilter en had hier nog wel wat extra stops kunnen gebruiken... Alleszins vind ik het wel fijn werken met zo'n filter en maakt het allemaal weer des te meer boeiend.

            Comment


            • #7
              Re: Prachtige zonsopgang

              Dit vind ik nu echt een pareltje. En ik denk dat het heel normaal is dat de zon uitgebrand is. Lijkt me mooi natuurlijk overkomen. Als de zon hier niet "uitgebrand" zou zijn, zou het mij niet meer natuurlijk overkomen. Houden zo.

              Comment


              • #8
                Re: Prachtige zonsopgang

                Mooie compo en kleuren.
                Groetjes, Herman.
                Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                Comment


                • #9
                  Re: Prachtige zonsopgang

                  Heel mooie sfeer en licht. Idd, houden zo, al wat je er gaat aan veranderen is de realiteit niet meer. Ik hou van de softe focus.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prachtige zonsopgang

                    Mooi hoe de bocht in het water van hoek naar hoek loopt, hij neemt je oog mee doorheen de foto. De zon stoort me geenszins. Wat me wel wat stoort in dat bij een tegenlichtfoto, een uitgebrande bol, gegarandeerd een paar keer als opmerking komt. Moeder natuur laat zich nu éénmaal niet altijd perfect op plaat vastleggen . Sfeervol met die soft focus
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prachtige zonsopgang

                      Eerste blik: dat licht helemaal links is wat té
                      maar dat is het niet, dat is even wennen, eigenlijk zoals in. 't echt.
                      De compo en de sfeer en die reflecties helemaal vooraan maken er een erg genietbaar geheel van.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prachtige zonsopgang

                        Hartelijk bedankt voor de mooie nagekomen reacties. Blij dat de foto in de smaak valt en deze zon zijn voor en tegenstanders heeft.[emoji6] Gelukkig is ze in het echt nog niet uitgebrand.[emoji16]

                        Groetjes, Marchristan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prachtige zonsopgang

                          voor mij is de zon toch iets te fel in het geheel ,maar zoals je zelf aanheeft smaken verschillen hè

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prachtige zonsopgang

                            De zon staat erop zoals het hoort en zoals ze in het echt is, fel en je tracht er niet in te kijken, dus voor mij is dit technisch zeer zeer goed geslaagd! Het totaal beeld ook zeer mooi!
                            groeten, Kristof
                            Canon EOS 5D mkII

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prachtige zonsopgang

                              in het echt is het zeker zo niet, in het echt zie je met het menselijk oog niets door de verblinding van het sterke zonlicht...just my 2 cts.
                              nikon coolpix s9100

                              Comment

                              Working...
                              X