Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falls the shadow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Falls the shadow

    Grote sculptuur in het museum Passchendaele ter herdenking van de ongeveer 12.500 Nieuw-Zeelanders die het leven lieten tijdens de eerste wereldoorlog. Helen Pollock, de kunstenares, gebruikte hiervoor een mengsel van klei uit Nieuw-Zeeland en uit Flanders Fields.
    Deze pakkende sculptuur staat in het museum Passchendaele in een aparte (veel te) kleine ruimte. Een groot contrast met al dat andere in het museum (wapens, munitie, loopgraven ...).

    Falls the shadow by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.
    Last edited by muesli; 13 november 2018, 16:27.

  • #2
    Re: Falls the shadow

    De sfeer met de hulpvragende handen en het slagveld op de achtergrond zit goed, maar de (bewegings)onscherpte stoort.

    Comment


    • #3
      Re: Falls the shadow

      Oorspronkelijk geplaatst door 49er Bekijk bericht
      De sfeer met de hulpvragende handen en het slagveld op de achtergrond zit goed, maar de (bewegings)onscherpte stoort.
      Er zit inderdaad een beetje bewegingsonscherpte op de sculptuur. De omstandigheden zijn daar zeker niet gemakkelijk. Iedereen die daar al geweest is en de plaats kent of er foto's heeft genomen zal dat bevestigen. Ik vond dit echter doenbaar, temeer daar die armen en handen als het ware naar de hemel rijken en hulp vragen daar. Ik vond het standpunt hier juist goed omdat de vergelijking van die handen met de verminkte bomen van het slagveld hier goed tot uiting komt. Dat het echter zo erg was dat die onscherpte stoort zoals je schrijft had ik niet vermoed.
      Nadat ik zowat alle oorlogsmonumenten en plaatsen in de Westhoek bezocht had vond ik persoonlijk deze sculptuur het meest pakkend om de sfeer van de gruwel van deze zinloze oorlog weer te geven.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Falls the shadow

        Vind hem wel goed met dat contrast. Een foto met een diepe boodschap en dan worden de zogenaamde technische mankementen wat minder relevant imo.

        Comment

        Working...
        X