Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xqd kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • xqd kaart

    Iemand ervaring met deze xqd kaart. ik heb een Nikon D500 en daar kan je zo een xqd kaart en een sd kaart insteken, wat raden jullie mij aan van de 2 en wat is het verschil en waarom?

    Grts S.


  • #2
    Re: xqd kaart

    voornamelijk verschil zit in: lezen/schrijven en de - mogelijke - opslagcapaciteit (>2TB) voor de xqd

    cons:
    voor de xdq kaarten heb je wel weer een compatible card reader nodig....
    zijn nog redelijk aan de prijs

    ik denk dat de xdq niet echt van de grond gaat komen en alleen toepasbaar bij nikon / sony modellen -, nieuwere - sd - technologie is al in ontwikkeling...

    welke keuze je maakt is afhankelijk of de pro's ook voor jouw pro's zijn.

    Comment


    • #3
      Re: xqd kaart

      Even google en wat vind ik:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.


      Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk bericht
      Nu het nieuwe jaar gestart is oriënteer ik me om een XQD-kaartje aan te kopen voor mijn Nikon D500.

      Kunnen de gebruikers ervan misschien tips meegeven?
      Waar kan ik ze (goedkoop) aankopen?
      Dingen waar ik zeker op moet letten?
      En hoe zit het nu met de producenten ervan? had begrepen dat enkel Sony nog XQD zou fabriceren...
      En volgens mij zijn er meer topics al volgeschreven over het kaartje.

      En btw XQD zal betrouwbaarder en sneller en duurder zijn. SD is een oudere techniek en hier heb ik veel gezeik mee gehad. Voor de rest kun je info vinden in het topic van mijn link.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: xqd kaart

        In mijn Nikon D500 zitten ze allebei, SD voor foto's en xqd voor 't filmen

        Comment


        • #5
          Re: xqd kaart

          Hoi,

          ik gebruik zowel de XQD als de SD in m'n D850.
          Een XQD kaart is een stuk sneller dan een SD kaartje.
          Op de XQD kaart schrijf ik de NEF bestanden, op de SD als back-up de JPG bestanden

          Comment


          • #6
            Re: xqd kaart

            Ik gebruik ook de XQD kaart voor de NEF bestanden (sneller en betrouwbaarder) en de SD als back-up voor de JPG bestanden.

            (van een NEF kun je makkelijk een JPG maken maar niet omgekeerd dus je kiest het betrouwbaarste medium voor de belangrijkste bestanden)
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X