Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Nikon D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade Nikon D700?

    Hi,

    Momenteel gebruik ik nog steeds mijn Nikon D700. Deze is ca 9+ jaar oud en heeft 45k kliks. Ik ben nog er steeds zeer tevreden over.
    Mijn vraag is nu zou het de moeite zijn om te vernieuwen en naar welk toestel? D750, D850?

    Momenteel heb ik geen interesse in video. Features zoals wifi en face detection heb ik niet nodig.
    Wat ik wel wens is ten minste even goede of betere low light kwaliteit.


    Groeten

  • #2
    Re: Upgrade Nikon D700?

    En wat zijn je eigen bevindingen D700 vs D750 / D850? Misschien dat je het daar niet moet zoeken, maar eerder in het glaswerk?

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade Nikon D700?

      Ik heb ook zo'n oude D700 met 100k+ kliks en een veel nieuwere D800 en pak altijd naar de D700. Gewoon wachten tot die het echt opgeeft en dan de nieuwste aanschaffen en misschien tussendoor eens aan Z denken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade Nikon D700?

        @in2lapland : Ik heb al zitten kijken naar beide en had men twijfels of de D850 de meerprijs waard was tov D750. Mijn glaswerk is al goed, die moet ik niet vernieuwen.

        @hjanssen : Op dit moment is het ook mijn gevoel om te wachten tot mijn D700 het begeeft. Maar ik wou vooral eens horen wat de ervaring was van anderen.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade Nikon D700?

          Ik heb een D700, heel tevreden van geweest maar dan toch een D800 bijgekocht. Als je spreekt van low light, tja dan is de D800 toch stukken beter. 3 x zoveel pixels is wel een heus verschil.

          Een toestel aanraden is bijna niet te doen, er komt zoveel nieuws op de markt dat het bijna niet bij te houden is. Als je geen Pro bent dan zou ik toch voor een D750 gaan, een D850 is wel een ultieme droom maar het zijn heel grote bestanden. Je moet dan zeker zijn dat je PC die aankan en je bewerkingsprogramma's. Die bestanden zijn serieus wat zwaarder dan van de D700.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade Nikon D700?

            Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            3 x zoveel pixels is wel een heus verschil.
            Het is inderdaad een heus verschil, maar wat is het verschil in real life? Ooit eens met een D700/800 en 70-200 op statief gezet en de alleen de camera vervangen, laten afdrukken(centrum op A4 van een A3 formaat) geen verschil zichtbaar.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade Nikon D700?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Het is inderdaad een heus verschil, maar wat is het verschil in real life? Ooit eens met een D700/800 en 70-200 op statief gezet en de alleen de camera vervangen, laten afdrukken(centrum op A4 van een A3 formaat) geen verschil zichtbaar.
              Dat is waar, in afdruk zal dat geen verschil maken maar wel in kleur in je foto. Het dynamisch bereik is veel groter, wat met een D700 uitgebrand is kan je met een D800 perfect nog bewerken. Ok, dat moet je vermijden bij het maken van de foto, maar ik wil maar zeggen dat het kleurbereik veel groter is met meer pixels.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade Nikon D700?

                Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                Dat is waar, in afdruk zal dat geen verschil maken maar wel in kleur in je foto. Het dynamisch bereik is veel groter, wat met een D700 uitgebrand is kan je met een D800 perfect nog bewerken. Ok, dat moet je vermijden bij het maken van de foto, maar ik wil maar zeggen dat het kleurbereik veel groter is met meer pixels.
                Ik kom van een D700 en heb nu een Z7. Gewoon al dichtgelopen schaduw detail ophalen geeft een fenomenaal verschil.

                Aan de OP: Zou de Z6 niets voor je kunnen betekenen?
                Last edited by frank207be; 10 november 2018, 16:51. Reden: Advies gericht aan OP

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade Nikon D700?

                  Heb een d800e en een d750, elk hun eigen sterktes, echt veel verschil in mijn ogen

                  De d750 is meer allround uitt, en betere hoge iso is zijn stokpaardje! Een iso 8000 beeld in echte low light genomen kan je nog netjes bewerken en dan nog ziet het er clean uit!

                  Waarvoor wordt het toestel meestal gebruikt? Erg belangrijk om te weten wat beter voor je kan zijn

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade Nikon D700?

                    Ik werk ook nog met een D700 en ik heb ook beslist om door te gaan tot hij sterft om dan naar een D750 of misschien al een opvolger ervan aan te schaffen. Er zijn verbeteringen bij elke nieuwe camera maar of die voor mij als hobby fotograaf de meerprijs kunnen verantwoorden is een ander zaak. Ik hoef niet het nieuwste hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade Nikon D700?

                      ...en ook hier een D700 die het hopelijk nog een tijdje uithoudt. Het enige probleem dat ik heb is het opzwellen en loskomen van de rubber delen - een hekel punt bij wel meer modellen.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade Nikon D700?

                        Ik denk dat ik nog een tijd(je) zal verderdoen met mijn D700.

                        @Laurens : Ik herken je probleem. Ik heb net via aliexpress nieuwe rubbers besteld. Ze kunnen elk moment toekomen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade Nikon D700?

                          Voor mij blijft de d700 een heerlijk toestel dat lang nog niet op pensioen moet !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade Nikon D700?

                            de d700 heeft een veel betere ergonomie dan de d750, die body is precies een stuk kleiner gemaakt en ligt daardoor niet zo goed in de hand.
                            De d800/d810/d850 heeft ongeveer dezelfde ergonomie als de d700, maar inderdaad die ongelooflijk grote bestanden maken niemand gelukkig.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade Nikon D700?

                              Ook al dikwijls overwogen om mijn D700 met pensioen te sturen en over te schakelen naar een D850, maar telkens ik ermee werk, heb ik nog steeds dat goeie gevoel van 'thuis komen', en qua resultaat is er eigenlijk niets wat me stoort....
                              Het zal een blijverke worden dus. Had datzelfde gevoel bij mijn oude D200, die nu in de kast ligt, maar die ik nooit weg zal doen....uit nostalgie zeker ?
                              Heb intussen een D500 erbij gekocht, en ja, dat is weer even wennen aan DX formaat, maar dat beest is razend snel !!!

                              Comment

                              Working...
                              X