Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opaalkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Opaalkust

    De bekende paaltjes




    www.photo-rudi.be

  • #2
    Re: Opaalkust

    Hoi Rudi!
    Ik ga hier eens eerlijk zijn, wat ik altijd ben, maar zelden geef ik kritiek.
    Het enige wat ik hier bij deze foto wil bereiken, is dat je deze beter afwerkt, zelfs misschien beter maakt. Wat me eerst en vooral opvalt, is dat het precies niet scherp is,
    ik ben 40 geworden, moet al es beter kijken, maar scherp is het volgens mij niet helemaal.
    De compo, of pano is hier goed gekozen, daar valt niets op aan te merken. Waar het volgens mij het meest aan schort, dat ik niet warm word van deze foto,
    is dan vooral de nabewerking. Daar kan, en is al veel over gezegd, maar je kan er een foto zoals deze vele malen boeiender mee maken. Een klein beetje gegradueerde lucht, een klein beetje vignet, waardoor de paaltjes er nog meer uitspringen. Mischien nog een beetje meer contrast, waardoor het water en de paaltjes iets feller zullen worden. Maar laat ons één van de belangrijkste regels van landschapsfotografie niet vergeten, het tijdstip... er zijn eigenlijk maar twee momenten die er uit springen, zonsopgang of ondergang. Natuurlijk is een ferme wolkenlucht met een lange sluitertijd ook boeiend, hoe dreigender de lucht hoe beter. Wanneer je deze foto in zwart wit zou omzetten speelt dit veel minder mee, dan kan de zachte lucht net een meerwaarde betekenen.
    Hopelijk komt dit niet te hard over, een foto is je kind, en niemand heeft graag als er kritiek op gegeven wordt. Maar ik breek deze foto niet af, verre van. Ik weet alleen zeker, dat je hem met een paar kleine aanpassingen gewoon beter maakt!
    Vriendelijke groeten,
    Christophe.

    Comment

    Working...
    X