Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

    Op een dag in de herfstvakantie was ik om 4u30 uit bed op om 2uur te rijden, gevolgd door een wandeling van 1 uur om de zonsopgang te fotograferen over de ochtendnevel en de herfstkleuren in de Ardennen.
    Nadat ik mijn statief had opgesteld en mijn camera uit de tas haalde, stelde ik vast dat mijn batterij nog in de lader thuis stak
    Ben 's middags nogal gefrustreerd terug thuisgekomen met alleen een foto uit mijn iPhone.

    Nog iemand een leuke ervaring delen ?

  • #2
    Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

    50 jarige huwelijk van mijn ouders: 1 week oude batterij van mijn F70 leeg en dat was zo'n ding wat je niet bij de benzinepomp koopt.

    Bij een bezoek aan de kopie van de St. Pieter in Oudenbosch zat erin mijn tas niet de Sigma 15mm FE maar de even grote Nikkor 24-85.

    Bij een bedrijfsuitje wel de accu's opgeladen van de flits en klaar gelegd, maar er niet in gedaan, wat was ik blij dat er een pop-up op zat.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

      uit het analoge tijdperk : naar een bloemencorso geweest en eerst een nieuwe 36 opnamen diafilm opgelegd. Eigenaardig genoeg had ik na 38 opnamen nog steeds "munitie". Thuisgekomen bleek de film niet meegedraaid te hebben. Dat vreet na 30 jaar nog steeds.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

        Oh, van alles eigenlijk. Foto's gemaakt van het huwelijk van mijn neef zonder film in het toestel. Uitje naar Bokrijk en de 4x5 meegedaan (met 4 lenzen, 12 filmhouders, statief, lichtmeter, loupe en notaboek) om dat tot de conclusie te komen dat er geen batterij in de lichtmeter zit. Landschappen gaan fotograferen en enkel een macrolens mee in de tas. Batterij in de lader laten zitten. Geheugenkaartje in de kaartreader laten steken. Statief en camera meenemen voor opname laat op de avond en het koppelplaatje zit niet onder de camera. En dat zijn enkel die die ik nog weet.

        Been there, done that...

        Comment


        • #5
          Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

          Foto's gaan maken van een maat zijn voetbal match, alles mee behalve geheugen.
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

            Zeventiger jaren. Liftend op reis: Duitsland, Oostenrijk, Joegoslavië, Griekenland, Turkije, Iran, Afghanistan, Pakistan, India en plusminus dezelfde route na vele maanden weer terug.
            Ik had een kleine Ricoh camera mee en stuurde zo af en toe de volgeschoten filmrolletjes weer naar het ouderlijk huis terug. Thuisgekomen de rolletjes laten ontwikkelen... Ik hoefde slechts voor 2 foto's te betalen. De camera had het klaarblijkelijk al snel begeven
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

              Deze "zomer" op IJsland. Ik had van kaart gewisseld (ik weet niet meer juist waar) en ik heb de gewoonte om enkel op de display te kijken als ik echt twijfel. Enkele dagen later was dat het geval en wat zie ik : nuldebotten te zien. De camera werkte nog perfect want de nieuwe kaart gedroeg zich normaal. Ergens gehoopt dat eenmaal thuis de computer er wel weg zou mee kunnen. Niks van, de kaart wordt zelfs gewoon niet herkend door de IMac en de Windows geeft een heel vreemde code. Kaart meegegeven aan de schoonzoon die de computerexpert is en ik kreeg zonet de boodschap : card is empty. Mijn laatste hoop ligt nu bij een recovery-programma. In het vervolg ga ik iedere eerste foto controleren op display. Gezien het feit dat ik hier lig met een gevonden 16 Gig SD kaart lig van kennelijk aziaten zal dit een foto van mijn ID kaart zijn. Ik zou dolgraag die mensen willen terugvinden maar hoe ?????

              Comment


              • #8
                Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                Dat is nu weeral iets dat je bijgeleerd hebt:vertrouw nooit blind op alle mogelijke elektronika zonder te testen na wisselen van geheugenkaart,batterij,gebruik van triggers etc.Altijd testen.
                Wat die foto van die ID en gevonden geheugenkaart ,aziaten etc. betreft,moet ik de rol lossen.
                Ik snap er niets van.

                Comment


                • #9
                  Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                  @trbt555: wat een frustratie moet dat geweest zijn, dju toch. Ik word er ambetant van. Ik neem altijd een foto eerst thuis voor ik vertrek als het serieus moet zijn, dan weet ik zeker dat mijn kaartje werkt, dat er een in zit en dat de batterij erin zit.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Dat is nu weeral iets dat je bijgeleerd hebt:vertrouw nooit blind op alle mogelijke elektronika zonder te testen na wisselen van geheugenkaart,batterij,gebruik van triggers etc.Altijd testen.
                    Wat die foto van die ID en gevonden geheugenkaart ,aziaten etc. betreft,moet ik de rol lossen.
                    Ik snap er niets van.
                    Deze kaart werd gevonden op een bus ergens bij ons. Dus : verloren. Meestal denkt er daar niemand aan. Vroeger gingen films nogal eens verloren of ze kwamen na verzending op een verkeerde bestemming terecht. Met kaartjes is die kans veel kleiner maar je ziet : het bestaat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                      Model en ik rijden met de wagen naar de Franse opaalkust.
                      We beginnen aan de shoot en plots camera steendood. Niets, nada, rien de tout.
                      FF stress maar bleek een slecht contact in mijn grip. Heb ik dan toch de shoot kunnen redden. OEF!

                      Ander moment, shoot met 25 man op de set op een urbex locatie in oude fabriek.(met toelating)
                      13 modellen waren er mee en dan moet je wel even zorgen dat het goed komt.
                      Nieuwe flitsen inschakelen en nada, rien de tout, dood! Je hebt dan professioneel en zeer duur materiaal mee.
                      Toch ff stress hoor.
                      Kom ik thuis en ik geef het door aan de winkel waar ik die gekocht had voor retour. Ze vragen een klein storingsverslag op te maken. Wat blijkt? Alles werk weer perfect. WT.? (die flitsen werken tot op heden nog steeds trouwens)
                      Ik heb die shoot wel kunnen redden omdat ik voldoende ander materiaal bij had zoals mijn strobist set. Heb ik het daar dan mee gedaan.
                      We waren daar met 3 fotografen. En mijn collega zijn nieuwe Canon 5D mk 4 gaat ook plots dood. Ander collega ging BTS maken met drone, de drone was totaal onbruikbaar in het gebouw door interferentie of zo met radio.

                      Conclusie? Ik weet het niet. Moet je nu echt alles dubbel kopen? Erg dure zaak voor mij als hobby.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                        Nieuw materiaal en een opdracht of unieke reis gaan nooit goed samen hé. Een backup is nooit een slecht idee in dat geval, beter iets dan niets.

                        Wat je ID-kaart op de eerste foto zetten betreft, een identificatie is ok, maar zelf zou ik er gewoon een kaartje opzetten met "in case of finding this, send it to..." en dan het adres van je werk. Ik geef toe dat ik misschien paranoia ben maar ik heb geen zin om een SD kaartje te verliezen en de inboedel als ik terug thuiskom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Wat je ID-kaart op de eerste foto zetten betreft, een identificatie is ok, maar zelf zou ik er gewoon een kaartje opzetten met "in case of finding this, send it to..." en dan het adres van je werk. Ik geef toe dat ik misschien paranoia ben maar ik heb geen zin om een SD kaartje te verliezen en de inboedel als ik terug thuiskom.
                          In mijn camera (Nikon, maar het kan waarschijnlijk bij alle merken) staat mijn eigen naam als fotograaf en bij Copyrighthouder mijn E-mail adres. Deze gegevens worden meegenomen in iedere opname en kunnen worden bekeken als je op de eigenschappen van de foto klikt. Zo zou ik in het geval ik mijn SD kaartje verlies wellicht een Mailtje kunnen krijgen als deze gevonden wordt.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                            Ik vrees dat er buiten diegenen die echt met fotografie bezig zijn weinig mensen zijn die de eigenschappen van foto's bekijken. Laat staan dat ze weten dat het kan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Soms kom je niet met de verwachte beelden terug: laten we onze ervaringen delen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Ik vrees dat er buiten diegenen die echt met fotografie bezig zijn weinig mensen zijn die de eigenschappen van foto's bekijken. Laat staan dat ze weten dat het kan.
                              Dat verwacht ik ook wel maar in het geval dat iemand het kaartje vind en dit wel weet is het een mooie oplossing om het terug te krijgen
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X