Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

    Er word dus serieus aan Defender gesleuteld om het OS veiliger te maken:
    Microsoft werkt eraan om Windows Defender, de ingebouwde antivirus-tool in Windows 10, veiliger te maken met een nieuwe modus die het mogelijk maakt om in een sandbox te draaien,
    een functie die bij een aantal (betaalde) concurrenten al aanwezig is.
    Door in een sandbox te draaien, werkt Windows Defender los van de rest van de pc, zodat hackers en kwaadaardige bestanden geen toegang kunnen krijgen tot essentiële bestanden via de software.
    Microsoft meldde eerder dat "beveiligingstesters” binnen en buiten Microsoft manieren hebben geïdentificeerd die het uitvoeren van willekeurige code mogelijk zouden maken.
    Dit komt omdat Windows Defender, om goed te kunnen functioneren, toegang moet hebben tot je hele systeem om het te scannen op virussen.
    Het is duidelijk dat een beveiligingsinstrument met dergelijke risico’s, hoe klein ook, niet een echt veilig gevoel geeft, daarom zal Microsoft de sandbox-modus nu implementeren.
    Windows Defender in een sandbox uitvoeren, zorgt ervoor dat kwaadwillende acties in het onwaarschijnlijke geval dat de beveiliging gecompromitteerd raakt, beperkt blijven tot de geïsoleerde omgeving.
    De rest van het systeem loopt dan geen risico.

    Wanneer kan ik het krijgen?

    De toevoeging van een sandbox-modus brengt Windows Defender op één lijn met andere anti-virussoftware met sandbox-tools.
    Als je op Windows Defender vertrouwt om de pc te beschermen, wil je de functie waarschijnlijk zo snel mogelijk ontvangen.
    Op dit moment heeft Microsoft de functie beschikbaar voor mensen die het Windows Insider-programma gebruiken om nieuwe versies te testen.
    Maar nu heeft men het echter ook mogelijk gemaakt voor niet-Windows Insiders om de functie in te schakelen.
    Typ hiervoor "Opdrachtprompt" in de zoekbalk van het menu Start, klik met de rechtermuisknop op "Opdrachtprompt" en selecteer "Als administrator uitvoeren".
    Typ vervolgens de volgende opdracht en druk op Enter: setx / M MP_FORCE_USE_SANDBOX 1 (Spaties respecteren. RF)
    Daarna even de pc opnieuw opstarten.
    Omdat Windows Defender gratis is en meekomt met Windows 10, vertrouwen enorm veel mensen erop dat dit hun systeem veilig houdt. De toevoeging van de “zandbak” is een belangrijke verbetering.

    Auteur: ErpCity
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

    En als ik het uitvoer krijg ik dit: Waar zit de fout ? Ook eens geprobeerd in c:\Windows, en in c:\ , zelfde resultaat.

    C:\WINDOWS\system32>setx / M MP_FORCE_USE_SANDBOX 1
    ERROR: Invalid syntax. Default option is not allowed more than '2' time(s).
    Type "SETX /?" for usage.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      En als ik het uitvoer krijg ik dit: Waar zit de fout ? Ook eens geprobeerd in c:\Windows, en in c:\ , zelfde resultaat.

      C:\WINDOWS\system32>setx / M MP_FORCE_USE_SANDBOX 1
      ERROR: Invalid syntax. Default option is not allowed more than '2' time(s).
      Type "SETX /?" for usage.
      efkes surfen via google dan vindt je de volledige uitleg.. ik ga nog eventjes wachten
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

        Ik heb al gaan kijken via Google en voor de zekerheid de laptop gereboot (want ik had Bitdefender eerst verwijderd en kreeg de melding dat Windows Defender geactiveerd is)
        Nog altijd hetzelfde resultaat.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

          Is dat probleem voor Windows dan nog altijd niet gelost ? Allee dan. Goed bezig zeg.

          Comment


          • #6
            Re: Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Is dat probleem voor Windows dan nog altijd niet gelost ? Allee dan. Goed bezig zeg.
            Welk probleem?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Welk probleem?
              Wat ik gemeld heb ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Windows 10 wordt veiliger (Helpmij.nl)

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Wat ik gemeld heb ?
                Dat is inderdaad een foutmelding, maar wijst dit daarom echt op een ”Windows probleem” of op een verkeerd gebruik van de opdracht?
                Verkeerd gebruik betekent niet altijd dat men het fout ingeeft, maar kan bijvoorbeeld ook door verkeerde versies, rechten, ...

                Soit, waar dit artikel over gaat is iets dat niet op die manier aan het grote publiek wordt voorgesteld en ten gepaste tijde wel automatisch zal toegepast worden.
                Ik wacht meestal tot zoiets officieel geïmplementeerd wordt, vooral als er niet meteen een gegronde reden toe is.

                En wie toch wil spelen, er zijn nog mogelijkheden. [emoji6]

                Last edited by VerSeg; 8 november 2018, 01:44.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X